וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המורה הואשם בתקיפה מינית - המנהל האשים את התלמידים"

28.11.2014 / 22:23

מנהל המוסד החינוכי שבו לימד המורה החרדי שהואשם השבוע בתקיפת שלושה מתלמידיו הקטינים, אמר לתלמידים שבגלל שלא הקפידו על לשון הרע - אין להם עכשיו מורה. ההורים: "למען השם, מה הוא חושב לעצמו?"

מורה החשוד במעשי סדום בתלמידיו מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום ירושלים. נועם מושקוביץ
הארכת מעצרו של המורה אהרון שלמה ליסון, השבוע/נועם מושקוביץ

עוד ניסיון להשתיק פגיעה מינית בקהילה החרדית: הורים לתלמידים בבית הספר בביתר עילית שבו לימד המורה שהואשם השבוע בביצוע מעשים מגונים בשלושה אחים שלמדו בכיתתו, טוענים כי מנהל בית הספר הביע תמיכה מפורשת במורה. לטענת ההורים, המנהל אמר השבוע לתלמידים בבית הספר שבו לומדים השלושה כי בגלל שחבריהם לא הקפידו על הלכות לשון הרע, אין להם עכשיו מורה.

ביום רביעי הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד המורה, אהרון שלמה ליסון, בגין ביצוע מעשים מגונים בשלושת האחים. כתב האישום נגד ליסון בן ה-32, שדבר מעצרו פורסם בסוף השבוע הקודם לראשונה בוואלה! חדשות, מתאר לפרטים את חלק מהמעשים שביצע בכל אחד מהילדים בין השנים 2014-2009.

עוד בוואלה! חדשות:
דנינו: "לא אאפשר לח"כים שמתסיסים לעלות להר הבית"
הותר לפרסום: החשוד בדריסת השוטרת - מנהל הפועל פ"ת
בעקבות ההצפות: האו"ם הכריז על מצב חירום בעזה

מורה החשוד במעשי סדום בתלמידיו מובא להארכת מעצר בבית משפט השלום ירושלים. נועם מושקוביץ
ליסון בבית המשפט/נועם מושקוביץ

אב לתלמיד בבית הספר, טען כי נודע לו שליסון הותקף מינית בילדותו – ולאחר מכן פגע באחרים. "במקום שהמנהל יבדוק את הנושא ויבדוק אם נפגעו תלמידים נוספים, הוא לקח אותם ונתן להם שיחה על איסור לשון הרע ואמר להם שבאשמתם אין להם מורה", אמר האב בכעס. "הסיפור כבר פורסם, הוגש נגד המורה כתב אישום ואף אחד מבית הספר לא בדק אם עוד תלמידים נפגעו ולא דיבר עם ההורים כדי לידע אותם במצב. פשוט השתיקו את הכול והפילו את האשמה על התלמידים ועל ההורים. אין ספק - וזה הדבר החמור ביותר - שברור שהיו עוד ילדים שנפגעו ואף אחד לא בודק ולא מטפל בנושא. דבר כזה לא יכול להיות".

ביוזמתם של כמה הורים ואברכים, נשלח מכתב לכל הורי המוסד החינוכי. במכתב, שהגיע לידי וואלה! חדשות, יצאו ההורים נגד המנהל. "במקום שמנהל התלמוד תורה שבו התרחשה הפגיעה ירים את הכפפה ויכנס את ההורים להדרכה מקצועית כיצד לבדוק אם ילדיהם נפגעו ומהם סימני המצוקה העלולים ללמד על טראומה שהילד נושא בתוכו, בחר המנהל להיכנס לכיתה בה התרחשו הדברים ולשוחח עם הילדים על נושאים כמו חשדות שווא, הוצאת שם רע ועל החובה ללמד זכות. למען השם, מה הוא חשב לעצמו? מדוע שיעשה כך? כך הוא רוצה למגר את הרע? זו הדרך שבה הילדים ילמדו שאסור לאף אחד לפגוע בהם ושמיד שקורה אירוע שכזה הם מוכרחים לרוץ ולשתף את אחד ההורים?".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

"המנהל מכבה את השריפה בנפט"

לדברי ההורים, "עושה רושם שמנהל התלמוד תורה לא מבין את חומרת הנזק שנגרם לילדים שתחת אחריותו והוא מנסה להרדים את השטח ולכבות את השריפה, אך הוא מכבה אותה בנפט. במקום לעזור ולהקל, הוא מתסכל. הוא גורם יותר נזק מתועלת. מדוע מתאמצים לטאטא את הפרשיה? מדוע לא משתמשים במקרה החמור שקרה וממנפים זאת לעבודה אמיתית בתלמוד תורה?".

במכתב מתואר הלך הרוחות בקהילה החרדית באירועים מסוג זה. "ושוב, עוד מקרה של פגיעה מינית בילדים מאנשי שלומינו נחשף לציבור", נכתב. "זה מתחיל בשמועות ולחשושים וממשיך בהודעות ווטסאפ ובידיעה רשמית בחדשות. הפעם מדובר במורה מוכר מתלמוד תורה חב"ד באידיש בביתר עלית, מחנך בחסד ואחד המורים האהובים והמוערכים בקהילה. מורה המכין כמה שנים את התלמידים לישיבות. מסתבר שבמהלך השנים שעבד במוסד הוא פגע במספר לא ידוע של תלמידים ובחלקם באופן קשה במיוחד".

בית"ר עילית, אוקטובר 2012. טלי מאייר
הכניסה לביתר עילית/טלי מאייר

עוד נכתב כי "המורה פגע בילדים כשהיו תחת חסותו ואחריותו, הוא ניצל את התמימות שלהם, את האמון הרב שנתנו בו ופגע ורצח את נשמתם. הוא לא נזקק לאיים עליהם כדי שלא ישתפו בבית, הוא ידע שהם בידיו, שהוא מוערך על ידי הוריהם, ששמו נישא בהערצה בביתם ואין סיכוי שהם יעזו לומר דבר בגנותו".

על התחושות בקהילה בעקבות חשיפת הפרשה, נכתב: "ברור שכולם בהלם, והקושי לקבל את העובדה שאדם משלנו, אברך נורמטיבי, חסיד וירא שמיים מסוגל לבצע דברים שכאלה בנשמות רכות של ילדים שנותנים בו את אמונם, הוא קשה וכמעט בלתי אפשרי. אם אדם כמוהו, מסוגל לפגוע כך בילדים, על מי עוד אפשר לסמוך? משבר האמון גדול כל כך עד שחלק מהקהילה מעדיף להאמין שזו אכן עלילת דם. חלק אחר, בריא וחזק יותר, מאמין ויודע שהדברים, למרות הכאב והצער, אכן התרחשו".

המנהל: "לא האשמתי את התלמידים או ההורים"

כותבי המכתב אף הבהירו שמדובר בתופעה רחבה יותר בקהילה החרדית. "מי שמעורב במתרחש בקהילות חב"ד אחרות, יודע שכמעט בכל קהילה בארץ ובחו"ל התרחשו מקרים של פגיעה בילדים, בין אם על ידי דמויות מתוך בתי הספר ובין על ידי דמויות מהקהילה", נכתב עוד. "לא ניתן להתחמק מהעובדה שמסתובבים בינינו אנשים הסובלים מבעיה קשה של 'פדופיליה' או בענייננו 'הבופיליה' - משיכה למתבגרים, ולמרות הרצון העז של חלקם להימנע מלפגוע, הם לא מסוגלים לעמוד בדחף והם יפגעו שוב ושוב ללא שיעברו טיפול מקצועי על ידי מטפל שהוסמך לכך ויודע לערוך הערכת מסוכנות ולטפל".

הכותבים ציינו שלמרות צו איסור הפרסום, כיוון שמדובר בקהילה קטנה, זהות הנפגעים התגלתה עד מהרה. "לא רק שהקורבנות לא מוערכים על האומץ והתעוזה שגילו, הרי שהם עומדים עכשיו למשפט בכיכר העיר", נכתב. "זאת לא הפעם הראשונה שמשטרת ישראל לא מגלה רגישות תרבותית ולא מבינה את הקרבה ורמת ההיכרות שבתוך המגזר, החרדי וגורמת לכך שבסופו של יום, קורבנות נוספים יחששו להתלונן".

בית"ר  עילית, פברואר 2013. מור שאולי
ביתר עילית/מור שאולי

מנהל המוסד החינוכי מסר בתגובה: "מדובר במקרה עצוב. יש הרבה בלבול. יש משפחה שמאוד כועסת על כך שמדברים בכלל. אני לא ידוע מי נפל ובגלל זה הכול יצא וכולם מדברים בקהילה. התלמידים טופלו על ידינו בהתאם להנחיות היועץ החינוכי ולא נאמר דבר שהאשים את התלמידים או את ההורים במעשה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully