וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינית נעצרה עם סכין בחברון, ירי על רכב בקריית ארבע

28.11.2014 / 9:10

הנערה הפלסטינית, כבת 17, הגיעה לעמדת חסם צלבנית בעיר. היא סירבה לבקשת השוטרים להיבדק, הם דרכו לעברה את נשקם - והיא השליכה את הסכין לרצפה. בלילה פגעו שני קליעים ברכב ישראלי, לא היו נפגעים

פלסטינית נתפסה עם סכין ליד מערת המכפלה 28 בנובמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
הסכין שנמצאה ברשותה של הפלסטינית בחברון, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה

נערה פלסטינית כבת 17 נעצרה הבוקר (שישי) בעמדת חסם צלבנית שבחברון בחשד שהתכוונה לדקור חייל. היא נעצרה על ידי שוטרי יחידת מערת המכפלה ולוחמי מג"ב והועברה לחקירת כוחות הביטחון.

מחקירה ראשונית עולה כי כשהצעירה הגיעה לעמדה, היא סירבה להיבדק. אנשי הביטחון במקום קראו לה לעצור, אך היא המשיכה להתקדם. בשלב זה, דרכו הכוחות את נשקם לעברה ואז היא זרקה את הסכין שהייתה ברשותה על הרצפה. היא הודתה שהתכוונה לדקור חייל ולהיעצר.

טרור ברחבי הארץ - סיקור מיוחד:
אלמנת השוטר שנרצח: "כועסת על הגורל שקטע את אהבתנו"
הרב הצבאי הראשי: "להר הבית אין משמעות דתית לאיסלאם"
במערכת הביטחון נערכים להסלמה בגדה: "למגן את התושבים"

כלי רכב ישראלי שנפגע מירי ליד קריית ארבע, 28 בנובמבר 2014. הצלה יו?ש, איחוד הצלה
אחד החורים בדלת הנהג של המכונית שנפגעה הלילה מירי בקריית ארבע/איחוד הצלה, הצלה יו?ש

מקרה זה מצטרף לשני אירוע ירי הלילה ואמש בדרום הגדה המערבית. בסמוך לשעה חצות נפגע כלי רכב ישראלי מירי ליד קריית ארבע. שני קליעים פגעו בדלת הנהג של הרכב, אך איש לא נפגע. כוחות הביטחון עדיין סורקים את האזור בחיפוש אחר היורים.

נהג הרכב, ישראל זעירא, סיפר שהיה בדרך עם אשתו לביתם בהתנחלות מעלה חבר שבה הם מתגוררים, כשלפתע בוצע הירי. "כ-200 מטר מתחנת הדלק של הקריה, נורה לעברנו צרור יריות", תיאר זעירא בן ה-46. "שמענו בום חזק מכיוון הדלת שלי, שם פגע כדור, וכדור נוסף חדר את הדלת לכיוון הרגליים, אבל למזלנו יצאנו ברוך השם ללא שריטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"שמתי גז, אשתי הקפיצה את כוחות הביטחון"

לדבריו, מיד לאחר הירי, הוא נסע במהירות ליישוב. "איך שהירי בוצע, שמתי גז. מוריה אשתי התקשרה למוקד כדי להקפיץ את כוחות הביטחון והגענו במהירות לכניסה לאזור התעשיה של קריית ארבע. החיילים במקום כבר חיכו לנו. גם הם שמעו את הירי מרחוק".

הוא סיפר כי כוחות הביטחון החלו לטפל באירוע מיד. "תוך שניות הגיע קב"ט המועצה, המח"ט באופן אישי ירד לשטח לתחקר את האירוע והכניס הרבה כוחות לסרוק את האזור", ציין. "גם השב"כ והמשטרה הגיעו וצריך לחזק אותם שלא ייוותרו ויחזירו את הביטחון לתושבים".

בנוגע לתחושת הביטחון שהתערערה באזור, הוא אמר: "כרגע ישנה בעיה בכל המדינה וגם באזור שלנו תחושת הביטחון התערערה. מדובר בזריקות אבנים, ניסיונות רצח ופיגוע שונים. אני שומע על מקרים נוספים ויש כל מיני סוגי פיגועים שבניסים ובעזרת כוחות הביטחון נגמרים עם מעט נפגעים אבל זה יכול להיגמר אחרת. האויב מנסה לסלק אותנו ולערער את תחושת הביטחון שלנו פה, בירושלים ובתל אביב וצריך לבלום אותו באמצעות התקפה נגדית".

כלי רכב ישראלי שנפגע מירי ליד קריית ארבע, 28 בנובמבר 2014. הצלה יו?ש, איחוד הצלה
החור השני בתחתית הדלת/איחוד הצלה, הצלה יו?ש

אמש, בסביבות השעה 19:00, נורו יריות לעבר רכב ישראלי באזור צומת הדואר בכביש 463 שבמערב השומרון. נהג הרכב טען כי הירי בוצע מכיוונם של שלושה רכבים פלסטיניים שחנו בצד הכביש ולאחר מכן נמלטו מהמקום. כוחות גדולים הגיעו למקום והחלו לבצע סריקות, אך לפי שעה לא נעצרו חשודים.

כוחות הביטחון נכנסו לכפרים הסמוכים, ביתילו, בראס כרכר ובדיר עמאר, ובכפרים נרשמו הפרות סדר קטנות בעקבות כניסת הכוחות. איש לא נפגע.

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל חמישה מבוקשים ביהודה ושומרון. שניים מהמבוקשים משתייכים לארגון הטרור חמאס. במהלך מעצר שבוצע בקבטיה מדרום לג'נין נמצאו אמצעי לחימה רבים, בהם רובי קלצ'ניקוב, אקדח, שתי מחסניות ו-45 כדורים לרובה M-16. אמצעי הלחימה הוחרמו והמבוקשים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

גורמי ביטחון אזרחיים הביעו חשש מהידרדרות המצב הביטחוני באזור. לדבריהם, בתקופה האחרונה פועלות כמה חוליות באזור והדבר בא לידי ביטוי בריבוי זריקות האבנים, השלכת בקבוקי תבערה וכן ניסיונות לביצוע פיגועי ירי.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully