וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: חמישה הרוגים בפיגוע בשגרירות בריטניה

27.11.2014 / 23:45

לקראת נסיגת הכוחות הזרים: ארגון טליבאן לקח אחריות על סדרת מתקפות נגד מתחמים "של הפולשים הזרים" בבירה קאבול. לפחות 30 בני אדם נפצעו. יותר מ-4,600 אנשי כוחות הביטחון נהרגו מתחילת השנה

מתקפת טליבאן בשגרירות בריטניה בקאבול. רויטרס
"מתקפה נגד הפולשים הזרים". זירת הפיגוע, היום/רויטרס

חמישה בני אדם, מהם שני אזרחים בריטים, נהרגו היום (חמישי) בפיצוץ מכונית תופת בשגרירות בריטניה בקאבול, בירת אפגניסטן. ארגון טליבאן לקח אחריות על הפיגוע, כמו גם על מתקפה נוספת שאירעה היום במתחם דיפלומטי במרכז העיר בשעות הערב.

הפיגוע בשגרירות, במזרח העיר, הביא למותם של שני עובדי השגרירות ולפציעתם של לפחות 30 בני אדם נוספים. המתקפה השנייה אירעה במתחם של עובדי ארגון סיוע אמריקני, ובמהלכה דיווחו עדי ראייה על חילופי אש כבדים בין לוחמי הארגון הקיצוני לכוחות הביטחון האפגניים.

עוד בוואלה! חדשות:
הפסיכיאטר של טליבאן: "הם לא התאבדו בגלל האיסלאם"
אפגניסטן: לפחות 50 הרוגים בפיגוע במשחק כדורעף
ארה"ב ובריטניה פינו את בסיסיהן האחרונים באפגניסטן

שוטרים בזירת מתקפת טליבאן בקאבול, אפגניסטן. רויטרס
שוטרים אפגניים בקאבול, היום/רויטרס

מסוקים של הכוחות הזרים המוצבים במדינה הוקפצו לאזור, וסייעו למאמצי הכוחות המקומיים. על פי כוחות הביטחון, לפחות שני פיצוצים אירעו במהלך המתקפה המשולבת. גורם ביטחוני מערבי מסר כי הפיצוצים לא חדרו את חומות המתחם, ובשעות הלילה הסתיים טיהור האזור. מפקד כוח הצבא בקאבול, קדאם שאה שאהים, מסר: "אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון האפגניים".

המתקפות היום הגיעו בהמשך לגל מתקפות בעיר, מרביתן נגד כוחות זרים, אשר צפויים לסגת ברובם מאפגניסטן בסוף השנה. טליבאן אישר כי הוא אחראי למתקפות "אשר כוונו נגד הפולשים הזרים", ומסר כי המתחם שהותקף הוא "מרכז חשוב עבור האויב". יותר מ-4,600 אנשי כוחות הביטחון באפגניסטן נהרגו השנה בלחימה נגד טליבאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully