וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: עונש מוות צפוי לבת 14 בגין רצח בעלה - בן 35

27.11.2014 / 23:15

אביה של הכלה הצעירה וסילאת אסיאו, תושבת אחד הכפרים בצפון המדינה, ביקש מבית המשפט לשקול את העונש שיוטל על בתו. על פי האישום, היא שמה רעל עכברים בסעודת חתונתם, כשניסתה להימלט מהנישואים הכפויים

מחאה נגד נישואים בכפייה בלאגוס, ניגריה, 2013. AP
הפגנה נגד נישואים בכפייה בלאגוס, ניגריה/AP

אביה של וסילאת טסיאו, בת 14, העומדת למשפט בגין רצח בעלה, עומר סאני, בן 35, הגיש היום (חמישי) ערעור לבית המשפט בניגריה, נגד עונש המוות אשר צפוי להיגזר עליה. על פי האישום, סאני ושלושה בני אדם נוספים מתו לאחר שאכלו מאוכל שהכינה טסיאו במהלך חגיגות לציון חתונתם, אשר הכיל רעל עכברים.

אזרחים שהעידו אתמול בפני בית המשפט העליון בגזאווה, הסמוכה לעיר קאנו שבצפון המדינה, סיפרו כי הנערה רצחה את בעלה שבועיים בלבד לאחר חתונתם הכפויה, בחודש אפריל. עבד אל-רחים איבראהים, שכן של סאני, העיד כי הוצע לו מהאוכל המורעל לכאורה, אולם הוא סירב לאחר שזיהה בו "חלקיקים שחורים".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
משפט לי זיתוני הופסק: פרקליט אחד הנאשמים הותקף
הפסיכיאטר של טליבאן: "הם לא התאבדו בגלל האיסלאם"
במצעד חג ההודיה בניו יורק: הפגנת תמיכה בצעיר השחור

מחאה נגד נישואים בכפייה בלאגוס, ניגריה, 2013. AP
"ילדה - לא כלה"/AP

על פי האישום, טסיאו ביקשה מילד בן שבע לרכוש עבורה את הרעל. התביעה טוענת כי בת ה-14 התחרטה על נישואיה לסאני, אשר לו כמה נשים, וחיפשה דרך להימלט. טסיאו, במקור מהכפר אונגואר ינסורו, הופיעה בפני בית המשפט בדמעות, וטענה לחפותה.

המשפט בעניינה של טסיאו צפוי להתחדש בחודש הבא. "ביקשו מהשופט להתחשב בבקשתה של וסילאת", סיפר אביה, איסיאקו טסיאו. ארגוני זכויות אדם יצאו נגד הכוונה להטיל על הנערה עונש, ומסרו כי יש להתייחס לנערה שנישאת לגבר שגילו יותר מכפול זה שלה כקורבן, ולא כפושעת. ארגון "Human Rights Watch" מסר כי נישואים בכפייה נפוצים באזור הכפרי של צפון ניגריה, אולם ההוצאה להורג האחרונה של קטינה אירעה לפני 17 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully