וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט לי זיתוני הופסק: פרקליט אחד הנאשמים הותקף

28.11.2014 / 0:30

לאווירה המתוחה בבית המשפט בפריז נוספה תקיפתו של עורך הדין של קלוד חייט, הנוסע ברכב הדורס, אשר הודה בתחילה שנהג, על פי החשד בעקבות תשלום שקיבל מהחשוד המרכזי. הדיון יתחדש ביום שלישי

מערכת וואלה!

משפטם של אריק רוביק וקלוד חייט, שני הנאשמים בדריסתה של לי זיתוני בת ה-25 לפני שלוש שנים בתל אביב, נפתח אתמול (חמישי) בפריז באווירה מתוחה, עם פגישה ראשונה בין הנאשמים להוריה של לי, ומתיחות קשה בין שני החשודים, כפי שהתברר במהלך היום. במהלך ההפסקה בדיון, עורך הדין רז'י מליודון, המייצג את חייט, הותקף בשירותים של אולם המשפט.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, האחראים לתקיפה הם חבריהם של החשוד המרכזי, רוביק, אולם כלל לא התקבל לכך אישור רשמי. לאחר כשעה וחצי שבו הדיון הושעה, הוחלט לבסוף לחדשו רק ביום שלישי בצהריים. השופט, ז'אן-מארק קתלין, תיאר את התקיפה כ"סקנדל".

עוד בוואלה! חדשות:
בתום מרדף בנתיבי איילון: נלכד חשוד בדריסת שוטרת
אלמנת השוטר שנרצח: "כועסת על הגורל שקטע את אהבתנו"
תיעוד: גננת חשודה שתקפה באלימות ילדים בני 4 ו-5

פרקליטי הנאשמים במשפט הדריסה של לי זיתוני. רויטרס
"סקנדל". רז'י מליודון/רויטרס

הפרקליט לא הצליח לזהות את התוקף, אולם תיאר אותו כ"קטן". הוא פונה לקבלת טיפול בבית חולים. פרנסואז קוטה, המייצגת את רוביק, אמרה כי היא "מקווה שהצדק ייעשה בקרוב", וטענה כי מורגשת "אווירה של זעם ושל אלימות" סביב הדיון.

במהלך הדיון, הודה רוביק במיוחס לו באירוע הדריסה, ואמר לבית המשפט: "אני אחראי למה שקרה". הוא הודה שנסע במהירות של "80 עד 100 קמ"ש", וכי שתה "שתי וודקות, ושלושה או ארבעה ויסקי". הוא פנה לשופט, והוסיף: "אתה יכול להבין שזה הרבה". הוא מואשם בעבירות של גרימת מוות בנסיבות מחמירות, שיבוש הליכי משפט, הימלטות מזירה, נהיגה תחת השפעת אלכוהול ועוד. חייט מואשם באי-סיוע לאדם במצוקה - זיתוני בזירת הדריסה.

במהלך הדיון, השמיע ז'יל-ויליאם גולדנאדל, פרקליטם של ההורים קלטת בה נשמעים רוביק וחייט, המסכמים ביניהם הסכם כספי. הוא טען כי חייט, אשר הודה בתחילת החקירה בכך שנהג, למרות שהתברר שלא כך היה, עשה זאת מכיוון שרוביק שילם לו. חייט ענה לכך: "זה היה רעיון שלי". רוביק אף הוסיף בזעם: "אתה אומר שטויות".

עוד באותו נושא

דורס לי זיתוני בבית המשפט: "לא יכול לסלוח לעצמי"

לכתבה המלאה
איציק וקייט זיתוני, הוריה של לי זיתוני, פריז. רויטרס
הוריה של לי זיתוני, היום/רויטרס

רועי פלד, בן זוגה של זיתוני, אמר: "אני מאוד מרוצה מכל השלבים שהביאו אותנו עד ליום הזה. עצם העובדה שהשניים בחרו להביא את האלימות שלהם לתוך כתלי בית המשפט רק מוכיחה את חוסר המוסריות שלהם ואת העובדה שהם חייבים לשבת מאחורי סורג ובריח. אני מחזק את משפחת זיתוני שעברה היום יום לא פשוט, ואני בוטח במערכת המשפט הצרפתית ומודה לכל מי שתומך בנו לאורך כל הדרך בישראל ובצרפת".

לרוביק ולחייט עבר פלילי עשיר – השניים הורשע כמה פעמים בגין עבירות תעבורה. הם נעצרו כמה פעמים לאחר שנהגו בשכרות או ללא רישיון, והיו מעורבים גם בעבירות אחרות. בתי משפט ייחסו לרוביק קשרים עם כנופיות הונאה וכן קשרים עם העולם התחתון בתל אביב. נוסף על כך, ניסה רוביק לשחד את חברו חייט בסכום של 500 אלף אירו כדי שזה יודה כי הוא זה שנהג ברכב בעת התאונה. עם זאת, רוביק לא עמד בהבטחתו ושילם לו רק 100 אלף אירו, מה שגרם לחייט לחזור בו מהצהרתו הכוזבת.

הפגנת תמיכה במשפטה של דורסי לי זיתוני, פריז. ליאור ניר,
הפגנת תמיכה מחוץ לבית המשפט, היום/ליאור ניר

מאות פעילים ותומכים ישראלים וצרפתים התקבצו אתמול מול מדרגות בית המשפט, עם פרחים לבנים, וחילקו לאזרחים עלוני מידע, על מנת לעורר את המודעות לסיפורה זיתוני. אחד הפעילים מסר: "לאורך כל המשפט התגלו סתירות בעדויות ובגרסאות הנאשמים. ברגעי השיא של המשפט העידו איציק וקייט זיתוני, ומיד אחריהם רועי פלד. אביה של לי סיפר את סיפור חייה של לי, ואת עתידה שנקטע בטרם עת, ואילו אמה הביעה מבעד לדמעות ששטפו את פניה תקווה גדולה שהצדק יצא לאור".

פלד, שהוביל את המאבק להבאת שני הדורסים לדין, עלה אל דוכן העדים כדי למסור עדות, ובמהלך עדותו סיפר על חייהם המשותפים יחד לפני התאונה. הוא תוחקר על ידי השופט לגבי שיחות הטלפון שניהל עם קלוד חייט, בהן הודה חייט בפניו כי השניים השתמשו בקוקאין. עוד הוסיף פלד בעדותו כי חייט סיפר לו בשיחת הטלפון שהם ראו את זיתוני מוטלת על הכביש, ובכל זאת בחרו להמשיך לאסוף את משפחותיהם ולברוח מישראל, כל זאת כדי לא לעמוד לדין בארץ.

(עדכון ראשון: 21:30)

הפגנת תמיכה במשפטה של דורסי לי זיתוני, פריז. ליאור ניר,
הפגנת תמיכה במשפטה של דורסי לי זיתוני, פריז/ליאור ניר
הפגנת תמיכה במשפטה של דורסי לי זיתוני, פריז. ליאור ניר,
רועי פלד, היום/ליאור ניר
הפגנת תמיכה במשפטה של דורסי לי זיתוני, פריז. ליאור ניר,
הפגנת תמיכה במשפטה של דורסי לי זיתוני, פריז/ליאור ניר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully