וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשע בשלט רחוק: פוענח גל פריצות מסתוריות בתל אביב

27.11.2014 / 17:34

שוטרי מרחב ירקון חשפו שתי חוליות של פורצים שגנבו דברי ערך ממכוניות בעזרת שלט מיוחד, בעיקר בחניונים בתל אביב ויפו. במשטרה מודים: "מעריכים שיש עוד כנופיות שפועלות כך"

גניבת כלי-רכב. ShutterStock
הפורצים גנבו דברי ערך ממכוניות בתל אביב - ללא סימני פריצה/ShutterStock

הלהיט החדש של עולם הפשע הישראלי - השלט שפותח כל כלי רכב: משטרת תל אביב, בראשות מפקד המחוז בנצי סאו, חשפה באחרונה שתי חוליות של פורצים לכלי רכב, שגנבו דברי ערך ממכוניות באמצעות שימוש במפתח מאסטר. זאת, לאחר ריבוי תלונות על גניבות ממכוניות בעיר ללא סימני פריצה.

בחודשים האחרונים התקבלו ביחידות המשטרה ברחבי הארץ תלונות רבות של בעלי כלי רכב לפיהן אלמונים פרצו למכוניתם וגנבו מתכולתן. "בכל המקרים סיפרו המתלוננים כי לא הבחינו בסימני פריצה - לא ניפוץ שמשה ולא גרימת חבלה במנעול הדלת", מספר מפקד מרחב ירקון במשטרה, תת-ניצב יהודה דהן. בעקבות ריבוי התלונות, החליטו במרחב ירקון להתחקות אחר הפורצים המסתוריים. המשימה הוטלה על בלשי המרחב, אשר הצליחו למפות את האזורים בעיר בהם התקבלו מרבית התלונות: חוף הצוק, אזור הנמל, ובכמה חניונים במרכז העיר וביפו.

כתבות נוספות בוואלה! חדשות:
למה המכוניות הסמויות של משטרת תל אביב שינו צבע?
"היה נועל אותי בחדר, ואונס": אישה מוכה מספרת
בתוך מבני קבורה: שב"חים אותרו בבית העלמין בהרצליה

60 חניונים תת קרקעיים הוכשרו לשעת חירום. דניאל בוק
רוב הפריצות נעשו בחניונים ברחבי העיר תל אביב. חניון גן העיר/דניאל בוק

הבלשים ניהלו תצפיות באזורים שבהם התקבלו רוב התלונות, והצליחו לאתר שתי חוליות - האחת מאזור חדרה, והשנייה מצפון הארץ. חברי החוליה האחרונה, כך על פי המשטרה, הגיעו בנפרד בשני מועדים שונים לחניונים בחוף הצוק ובנמל, ובעזרת שלט זהה שנמצא ברשות שתי החוליות הן פרצו לכלי רכב במקום. "אנחנו מבינים כי השלטים שמצאנו משדרים בתווך תדרים שבו פועלות מערכות המיגון של כלי הרכב", סיפר קצין בכיר במשטרת תל אביב. "הם הגיעו לחניונים, ומבלי לעורר כל חשד הם הצליחו בעזרת השלט להיכנס למכוניות ולרוקן את תכולתן. מיד אחר כך הם היו יוצאים עם השלל - ללא סימני פריצה".

עוד הוסיף הקצין כי "אנחנו מניחים כי ישנם עוד כנופיות או פורצים בודדים שפועלים בעזרת השלט האוניברסלי. אנחנו לא יודעים מי עומד מאחורי ייצור השלט, ואנחנו עושים מאמץ חקירתי ומודיעיני להגיע לאיש".

כמעט כל כלי הרכב המיובאים לישראל ב-20 השנים האחרונות מגיעים עם מערכת מיגון בסיסית, הכוללת נעילה חשמלית של דלתות כלי הרכב - נעילה ופתיחה המתבצעת על ידי שלט רחוק, שלרוב מורכב על המפתח של כלי הרכב. השלטים פועלים על טווח תדרים מסוים, כאשר לכל כלי רכב יש תדר קליטה המתאים לשלט שלו.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully