וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישום נגד מנהל בית הספר: בוטלה השבתת הטיולים

27.11.2014 / 12:53

השבוע החליט יו"ר הארגון לאסור על יציאה לטיולים שנתיים, במחאה על החלטת הפרקליטות להעמיד לדין גורמים במוסד חינוכי בבירה בגין גרימת מותו ברשלנות של תלמיד בטיול. בהתערבות שר החינוך, הוא ביטל ההנחיה.

יו"ר ארגון המורים רן ארז. שרון בוקוב
ביטל את איסור היציאה לטיולים. רן ארז/שרון בוקוב

ארגון המורים העל-יסודי הודיע היום (חמישי) כי הוא מבטל את האיסור לצאת לטיולים שנתיים במסגרת בתי הספר התיכונים, בעקבות הגשת כתב אישום תקדימי נגד גורמים בבית ספר בירושלים בגין מות תלמיד בטיול. במכתב ששיגר יו"ר הארגון, רן ארז, לכלל המורים הוא כתב כי הסרת ההנחיה להשבית את הטיולים התקבלה בעקבות התערבותו של שר החינוך, שי פירון, וזאת במטרה לפתור את בעיית הבטיחות בטיולים וסוגיית האחריות הפלילית של המורים.

"לאור התערבותו ובקשתו של שר החינוך לפתור את הבעיה אנו מאפשרים, למשך תקופה קצרה ועד להודעה חדשה, לקיים את כל הטיולים שנקבעו (כולל פעולות של"ח הכוללות ימי שדה, הכנה לפולין ויציאות לפולין), וזאת כמחווה של רצון טוב כלפי משרד החינוך ומתוך תקווה שהתערבות השר ומשקלו הסגולי יפתרו את הבעיה של שמירת חיי תלמידינו ומתן חסינות מתביעות פליליות למורים המלווים את הטיולים", כתב ארז למורים.

עוד בפרשה:
נער טבע למוות בטיול שנתי - המנהל יואשם בגרימת מותו
המורה הואשם במות התלמיד - טיולי התיכונים יושבתו

נתנאל איראני, בן 16, שטבע למוות בבריכת גופרית בחמי טבריה בטיול שנתי. באדיבות המשפחה
המציל סבר שהוא "משחק" במים. נתנאל אירני/באדיבות המשפחה

ביום שלישי הוחלט בארגון המורים להפסיק לאלתר את הטיולים השנתיים בתיכונים. זאת במחאה על כתב האישום, שכפי שנחשף לראשונה בוואלה! חדשות, הוגש נגד כמה גורמים בבית הספר "אורט" גבעת רם בירושלים עקב טביעתו למוות של הנער בן ה-16 נתנאל אירני בבריכת מי גופרית בטבריה במהלך טיול שנתי. האירוע האמור התרחש ב-25 במרץ 2009, במהלך טיול של כ-250 תלמידי שכבת י' בבית הספר. לאחר ארוחת ערב כבדה, הם שוחררו לפעילות חופשית ב"חמי טבריה", שבמהלכה הותרה להם שחייה בבריכות המקום, ובהן בריכות גופרית, אם יחפצו בכך.

מהראיות בפרשה עולה כי מנהל בית הספר לא הורה למורים לקרוא את נהלי המקום, שכללו איסור לשהות בבריכת הגופרית למשך יותר מרבע שעה, ובשל כך הם לא היו מודעים להנחיות המחמירות. המורים התירו לנערים לשחות לאחר הארוחה הדשנה, בזמן שהם התכנסו לישיבה לתכנון הטיול ביום שלמחרת. גם בכך הייתה חריגה מהנהלים, שלפיהם עליהם להיות עם הילדים ולהשגיח עליהם בכל פעילות.

זמן קצר לאחר מכן נכנס אירני לבריכת הגופרית יחד עם שלושה מחבריו. לפי עדויותיהם, לאחר 15 דקות של שהייה במים, הם הבחינו כי אירני לא לידם. תחילה הם חשבו שהוא יצא מהבריכה מבלי ששמו לב, אך בהמשך הבחינו בו בקרקעית. בשלב זה הם החלו לזעוק למציל, שהבחין בנער, אך לא קפץ מיד לבריכה מכיוון שסבר שהילד "משחק" וביקש מילד אחר שיחלץ אותו. רק כעבור דקות ארוכות, כשכבר לא ניתן היה לסייע לאירני, הוא חולץ מבריכת הגופרית. חובשים של מגן דוד אדום שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו של אירני.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
השר שי פירון  בישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
התערב במשבר. שר החינוך, שי פירון/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

הפרקליטות החליטה להעמיד לדין בגין גרימת מוות ברשלנות את מנהל בית הספר, ד"ר מוטי אלקסלסי, רכז שכבות כיתה י', צחי אברהם, ומחנך הכיתה שבה למד אירני בעת האסון, אילן פרץ. גם נגד המציל התורן שהיה אחראי על הבריכה שבה טבע אירני הוחלט להגיש כתב אישום דומה.

ההחלטה של הפרקליטות להעמיד לדין את מנהל בית הספר ואת רכז השכבה נחשבת תקדימית, שכן עד כה, במקרים מסוג זה, הועמד לדין המורה האחראי בלבד. בתגובה לכתב האישום הוחלט בארגון המורים על השבתת הטיולים. "ארגון המורים יעשה הכול כדי לתמוך נפשית וכלכלית במורים שנתבעו לדין. לא ייתכן שמורים יצאו לטיול בליווי תלמידים ויואשמו בכל תאונה", נטען בחוזר שהוציא בנושא רן ארז.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully