וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים בהדסה שובתים לשעתיים; ההנהלה: "אל תתראיינו"

27.11.2014 / 1:31

הרופאים משביתים את העבודה עד לשעה 10:00 בשל הסכסוך עם ההנהלה על הסכם ההבראה שנחתם עם המדינה. מנכ"לית בית החולים: "הדסה צריכה בגרות ואחריות ולא עוד אייטמים"

עובדי בית החולים הדסה עין כרם עוזבים את המחלקות בהמשך למחאה, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
מחאת הצוות הרפואי בתחילת השנה/נועם מושקוביץ

סכסוך העבודה בבתי החולים הדסה בירושלים עדיין לא מתקרב לסיומו: הרופאים משביתים הבוקר (חמישי) את בתי החולים למשך שעתיים, עד השעה 10:00, במסגרת הסכסוך עם ההנהלה על הסכם ההבראה שנחתם עם המדינה לפני ארבעה חודשים. בהצהרה שנתנו הרופאים אתמול, הם הודיעו כי פעילותם תושבת, למעט במקרים דחופים או מצילי חיים. על רקע הסכסוך המתארך, הרופאים בבירה נדרשים גם להיות ערוכים לכל תרחיש, בשל המצב הביטחוני המתוח בירושלים.

מבית החולים נמסר כי מרבית רופאי הדסה אינם שובתים וחדרי הניתוח פועלים כסדרם. "אנו קוראים למיעוט השובת לבטל את ההשבתה. אל תהפכו את הדסה לנמל אשדוד. הדסה עולה על מסלול שיקום ומרבית הרופאים והעובדים רוצים רק להתרכז בעבודה. כל מי שהבית הזה יקר לו צריך לבוא אל שולחן הדיונים", נמסר מבית החולים. "נמשיך לנהוג באחריות ולממלכתיות למען החולים ולמען הדסה.

כבר חודשים ארוכים מנסים בבית החולים ליישם את הסכם ההבראה שנחתם בין העובדים לבין ארגון נשות הדסה והמדינה. עד כה, פוטרו כ-700 עובדי מנהל ומשק מבית החולים במסגרת ההסכם, והעובדים שנותרו מפרישים מדי חודש משכרם עבור תכנית ההבראה. עם זאת, ההנהלה עדיין לא מצליחה לרתום את העובדים ליישום ההסכם, וחדשות לבקרים מתגלעים סכסוכים בין הצדדים שעולים לכותרות.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
המערכת החורפית עוד כאן: לילה גשום וקר בצפון ובמרכז
בזכות תקיפות הקואליציה: דאעש בדרך לתבוסה בכובאני
דוח: תמותת התינוקות במגזר הערבי - פי 2.5 מבציבור היהודי

עובדי בית החולים הדסה עין כרם עוזבים את המחלקות בהמשך למחאה, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
עובדי הדסה מוחים בבית החולים, בתחילת השנה/נועם מושקוביץ

עוד בטרם הכריזו הרופאים על השביתה, המנכ"לית הזמנית של בית החולים, פרופסור תמר פרץ, פנתה אליהם בכתב וקראה להם להימנע מראיונות לתקשורת. "מה שהדסה צריכה עכשיו זה בגרות ואחריות ולא עוד אייטמים", כתבה פרופסור פרץ. "הדסה זה לא רכבת ישראל או נמל אשדוד". עם זאת, העובדים לא השתכנעו מדבריה ובמכתב משלהם, ענו כי פרץ היא "מנכ"לית שאיבדה שליטה ומחפשת אשמים אחרים לכישלונה".

"הבית היקר שלנו נמצא בעין הסערה הציבורית זה תקופה ארוכה", כתבה פרץ במכתבה. "יש ניצנים של יציאה מהמשבר. צעדים קשים שנקטנו ושהקרבנו כולנו, יחד עם אמון מממשלת ישראל, מביאים אותנו למצב טוב מזה שהיינו בו לפני מספר חודשים. יחד עם זאת, בימים האחרונים התרגש עלינו גל נוסף של פרסומים שליליים", כתבה פרץ בהתייחסה, ככה הנראה, לפרסומים שלפיהם רופאי הדסה לא יבצעו השתלות החודש. "גם אנחנו (ההנהלה - מ"ש) יכולים לעלות ולהתראיין תחת כל עץ רענן ולהשמיץ את הבית או לדבר לגופו של אדם ולא לגופו של עניין".

המנכ"לית משמשת בתפקיד כממלאת מקום לאחר שהמנכ"ל הקודם, ד"ר אביגדור קפלן, פרש מתפקידו על רקע חילוקי דעות בנוגע להסכם ההבראה. מאז, קמו לה מתנגדים רבים בקרב עובדי בית החולים. "בואו נוריד את הלהבות", היא ביקשה במכתבה. "לא צריכים מכתבים מתלהמים ולא עוד כתבה בעיתון - זה כבר הבנו - אנחנו צריכים לחזור לעבוד בשקט ולהחזיר את האמון של ישראל בהדסה".

בתחילת החודש:

ההשתלות בהדסה יופסקו למשך חודש

לכתבה המלאה

"כמה קל למנכ"לית כושלת למצוא שעירים לעזאזל"

ההשוואה של פרץ בין הסכסוך המתמשך בהדסה לבין הפרשות שבגינן מגיעים לכותרות נמל אשדוד או רכבת ישראל, עוררה את זעמו של יו"ר מועצת עובדי הדסה, אמנון ברוכיאן. במכתב משלו, שהופץ לעובדי בתי החולים, ענה לפרץ: "כמה קל להשוות לחסן בנמל; פרופסור פרץ במופע דמגוגיה והסתה. לקרוא ולא להאמין.

"כמה קל למנכ"לית כושלת שלא מצליחה להוביל את בית החולים קדימה, למצוא שעירים לעזאזל", המשיך ברוכיאן. "כמה קל לכתוב מילים בלי משמעות ובלי שום צלם של אמת מאחוריהן. הרופאים ניתקו בשבוע שעבר את הקשר עם הנהלת הדסה עד אשר תוחלף, וכך עשינו גם אנחנו. אנחנו מילאנו את חלקנו בתכנית ההבראה בזמן שהנהלת בית החולים עוסקת במלחמות".

עובדי בית החולים הדסה באקט מחאה של לינה בבית החולים, פברואר 2014. יואב דודקביץ'
עובדי הדסה לנים בבית החולים כחלק ממחאתם, פברואר 2014/יואב דודקביץ'

הודעתם של הרופאים, נמסרה לקראת סיומו של החודש שבו הכריזו כי לא יבצעו השתלות. בתחילת החודש, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור ארנון אפק, סיכם עם הנהלת הדסה על הפסקת תכנית ההשתלות לחודש נובמבר, עד לגיבוש תכנית השתלות חדשה. זאת, לפי המלצת יו"ר המרכז הלאומי להשתלות, פרופ' רפי ביאר, אשר ביצע שבוע לפני כן בקרה בהדסה עין כרם, קיבל את תכנית ההשתלות הצפויה ונפגש עם רופאי בית החולים ועם ההנהלה.

ההודעה הדרמטית הגיעה לאחר מכתב חריף שנמסר מוועד הרופאים של בית החולים, שהאשימו את ההנהלה בהידרדרות במצבה של מושתלת כליה בת 17. לטענת הרופאים, התעקשות ההנהלה למנוע ממנהל מחלקת ההשתלות לטפל בחולה בשל סכסוך עבודה, היא שהביאה להידרדרות.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully