וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרחיש האימים: אלפי לכודים בגורד השחקים הגבוה בישראל

26.11.2014 / 9:17

שוטרי יס"מ, לוחמי יחידת 669 ואנשי יחידות ההצלה והחירום יקיימו ביום שישי הקרוב תרגיל הצלה במגדל משה אביב שברמת גן, המתנשא לגובה של 235 מטרים וכולל 68 קומות. אלפים יקחו חלק במבצע, בהם גם דיירי הבניין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
68 קומות, 26 מעליות ו-15 אלף אנשים בכל זמן נתון ביממה. מגדל משה אביב ברמת גן/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה ושירותי ההצלה, בשיתוף עם עיריית רמת גן, יקיימו ביום שישי בבוקר את אחד מתרגילי ההצלה הגדולים ביותר שקיימו בישראל בשנים האחרונות. במסגרת התרגיל, יחולצו אלפי בני אדם ממגדל משה אביב, גורד השחקים הגבוה בישראל השוכן בצומת הרחובות ז'בוטינסקי ואבא הלל ברמת גן. מטרת התרגיל היא לבחון את הנוהל החדש של כלל גורמי ההצלה והביטחון בישראל בטיפול באירוע המוני, שבמהלכו נלכדים אלפי בני אדם. בניין המסחר והמגורים הגדול בארץ מתנשא לגובה של 235 מטרים ובו 68 קומות מגורים ומסחר.

כותרות נוספות בוואלה! חדשות:
אישי ציבור לעליון: שקלו הרשעת הצעיר שרצח אדם שאנס אותו
הנשיא ריבלין נגד חוק הלאום: "מה הטעם בהצעה?"
"היה נועל אותי בחדר, ואונס": אישה מוכה מספרת

עשר שנים לפיגועי 11 בספטמבר: עשור בתמונות. AP, Gettyimages, רויטרס
הפיגוע במגדלי התאומים הדגיש את הצורך ברענון הנהלים במקרי קיצון/רויטרס, AP, Gettyimages

הפיגוע בבנייני התאומים בספטמבר 2001 חשף את ערוותם של יחידות ההצלה והכיבוי בארצות הברית, ובהתאמה גם של יחידות דומות ברחבי העולם. האירוע המכונן הצביע על העובדה כי לאותן יחידות אין תורת עבודה מסודרת להתמודדות עם תרחישי קיצון של דליקה או פיגוע רב-נפגעים במגדלי ענק. עד לאחרונה גם בישראל לא היה נוהל גג של כלל גופי ההצלה והחירום. על פי נוהל חדש שגובש על ידי המשטרה, פיקוד העורף, מכבי האש ומגן דוד אדום, פינוי מקומות גבוהות במיוחד יתבצע על ידי לוחמי יחידת 669 של חיל האוויר, אשר יבצעו את הפינוי הנדרש במקרים כאלו באמצעות מסוקי החיל.

על פי נתוני משטרת תל אביב, באזור גוש דן ישנם יותר מ-1,500 מגדלים המתנשאים מעל לגובה של 15 קומות, בהם 600 מגדלים מעל לגובה של 20 קומות. עם זאת, לרשות שירותי הכיבוי עומדים כיום סולמות המגיעים רק עד לקומה 14 של אותם גורדי שחקים. בהתאם לנוהל החדש, עיקר הליך הפינוי במגדלים, לא בקומות הגבוהות ביותר, יתבצע על ידי שוטרי יחידות היס"מ, שיצורפו לכבאים אשר יחדרו פנימה אל תוך הבניינים.

צפויים שיבושי תנועה כבדים באזור התרגיל

בתרגיל שיתקיים השבוע יתורגלו הכוחות בטיפול בדליקת ענק בקומה 14 של המגדל, ובמקביל בפיצוץ בקומה גבוהה יותר. בין היתר, יובאו לבניין עשרות שחקנים שיגלמו קשישים ברמות ניידות שונות. נוסף על כך, יקחו חלק בתרגיל גם אלפי דיירי המגדל. אגף הרווחה של העירייה יתרגל את המענה לקשישים שיפונו מהבניין, וצוותי אגף הביטחון והאכיפה יתרגלו חסימת דרכים, פינוי צירי תנועה ועוד.

"מגדל משה אביב הוא הגבוה בישראל. למעשה, מדובר בעיר שלמה כשבכל זמן נתון ביממה מאכלסת קרוב ל-15 אלף בני אדם. בבניין 26 מעליות, כמה חדרי מדרגות, מרכזיות תקשורת וחשמל ומערכות מיזוג אויר, לכן אירוע במקום כזה דורש מאתנו היערכות מיוחדת", פירט גורם בכיר במשטרת תל אביב.

בעבר קיימה משטרת ישראל תרגיל פינוי במגדלי עזריאלי, שבמהלכו התגלו כשלים רבים. מאז גובש הנוהל החדש, אשר ייבחן בסוף השבוע הקרוב. מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב בנצי סאו, יוביל את התרגיל לצד מפקד מרחב דן, ניצב משנה שמעון לביא. במהלך התרגיל שיחל בשעות הבוקר המוקדמות ייחסמו צירי התנועה ז'בוטינסקי ואבא הלל, ובעקבות כך צפויים שיבושי תנועה כבדים באזור.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully