וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-80 הרוגים בפיגוע התאבדות של שתי נערות בשוק בניגריה

עשרות נהרגו כששתי מחבלות מתאבדות לבושות בחיג'אב התפוצצו בהפרשים של כמה דקות בשוק הומה אדם בעיר מידוגורי, שבצפון-מזרח המדינה. ככל הנראה, ארגון בוקו חראם אחראי להתקפה

פצוע מפיגוע התאבדות בעיר מידוגורי, שבצפון-מזרח ניגריה, 25 בנובמבר 2014. AP
אחד מהפצועים מהפיגוע במידוגורי, היום/AP

לפחות 78 בני אדם נהרגו היום (שלישי) בצפון-מזרח ניגריה, בפיגוע התאבדות של שתי מחבלות מתאבדות בשוק הומה אדם. ככל הנראה, ארגון הטרור האיסלאמי בוקו חראם אחראי למתקפה הקטלנית שאירע בעיר מידוגורי, בירת מדינת בורנו. בחודש יוני נהרגו 15 בני אדם בפיגוע באותו שוק.

על פי עדי ראייה, שתי המחבלות היו נערות והן נכנסו לשוק כשהן מכוסות בחיג'אב. לאחר שהראשונה התפוצצה, הגיעו למקום אנשים רבים כדי לסייע לנפגעים ואז התפוצצה המחבלת השנייה. "בזמן שאנשים ניסו לסייע לפצועים, הפצצה השנייה התפוצצה", סיפר סאני אדמו, שנכח במקום, לסוכנות הידיעות רויטרס. "ראיתי גופות רבות".

עוד ידיעות מהעולם
מחריד: דאעש סקל למוות שני צעירים הומואים
בשל שביתה: השליכו גופות של חולי אבולה בבית חולים
זעם בטורקיה על מושל שרצה להפוך בית כנסת למוזיאון

ארגון בוקו חראם מכחיש את הדיווחים על הפסקת אש עם ממשלת ניגריה, נובמבר 2014. מתוך סרטון יו-טיוב של AFP, צילום מסך
כבש שטחים רבים בצפון-מזרח ניגריה. ארגון בוקו חראם/צילום מסך, מתוך סרטון יו-טיוב של AFP

בוקו חראם הגביר לאחרונה את המתקפות שלו בצפון-מזרח המדינה והוא מהווה את האיום הביטחוני הגדול ביותר על יצרנית הנפט הגדולה ביותר באפריקה. בחודש האחרונים כבש הארגון הקיצוני שטחים רבים באזור, שם הוא מבקש להקים מדינת הלכה איסלאמית, בדומה לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). רק אתמול השתלטו לוחמי הארגון על העיירה דאמשק, שנמצאת 180 קילומטרים מצפון למידוגורי עצמה.

חוסר היציבות והאלימות המשתוללת גלשה גם לשכנותיה של ניגריה, בהן קמרון. גורם בכיר במשרד החינוך של קמרון הודיע היום כי 130 בתי ספר תיכון הסמוכים לגבול עם ניגריה ייסגרו מחשש לפשיטות של בוקו חראם – הארגון תוקף פעמים רבות מוסדות חינוך, הן בשל סלידתו מהחינוך המערבי שניתן בהם והן בשל רצונו לחטוף צעירים ולגייס אותם לשורותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully