וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שהרג הנער השחור בפרגוסון: "לא הייתי פועל אחרת"

דארן ווילסון, שירה למוות במייקל בראון בפרבר של סנט לואיס וזוכה על ידי חבר המושבעים, דיבר לראשונה על האירוע בריאיון לרשת ABC. "מצפוני נקי". במקביל, נמצאה גופת צעיר שחור נוסף בפרבר

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

השוטר דארן ווילסון, שזוכה הלילה בפרשת הירי בצעיר השחור מייקל בראון בפרגוסון, התייחס אמש (שלישי) לראשונה לאירוע. בריאיון מיוחד לרשת ABC, טען ווילסון כי לא הוציא להורג את בראון. לדבריו, הוא חשש לחייו ובסך הכול עשה את עבודתו. לדבריו, בראון הגיע לרכבו ומשך באקדחו. הוא תיאר כיצד בראון התקרב לעברו כך שהוא נאלץ לירות בו. ווילסון הביע צער על מותו של בראון, אך הצהיר כי "לא היה עושה שום דבר שונה באותו יום" וכי "מצפונו נקי".

בתוך כך ועל רקע המהומות בפרגסון בעקבות זיכויו של ווילסון, הרשויות חוקרות מקרה מוות חדש. גופת צעיר שחור נמצאה היום במכונית בפרבר של העיר סנט לואיס, שבמדינת מיזורי - במרחק של קילומטר אחד בלבד מהמקום שבו נורה למוות בראון.

עוד על פרשת הרג מייקל בראון
עדותו המצמררת של השוטר שהרג: "הנער השחור נראה כמו השטן"
מהומות בפרגוסון אחרי ההחלטה שלא לשפוט את השוטר שירה בנער שחור
הצעיר השחור מסנט לואיס נורה 6 פעמים לפחות

השוטר דארן וילסון שלא יעמוד לדין בגין הירי למוות בנער מייקל בראון. רויטרס
"מצטער על אובדן החיים". השוטר דארן ווילסון/רויטרס

הרשויות סיווגו את המקרה כ"חשוד" ולא פירטו מעבר לכך, ולא ברור אם יש לו קשר למהומות שפרצו בשל הזיכוי. ריצ'ארד טיילור, שמתגורר בסמוך למקום שבו נמצאה הגופה, סיפר ל"סנט לואיס דיספטץ'" שהוא ראה ארבעה אנשים חמושים מחוץ לדירתו במהלך הלילה. לדבריו, הם דיברו על ביזה ועל רצונם להרוג מישהו. טיילור אף טען כי הוא התקשר למשטרה כדי לדווח על מה ששמע, אך הם לא נענו לקריאתו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מכונית שבה נמצאה גופת צעיר שחור בפרגוסון, 25 בנובמבר 2014. CBS, צילום מסך
המכונית שבה נמצא הצעיר השחור, אתמול/צילום מסך, CBS

בתוך כך, עורך דינה של משפחת בראון גינה אמש את ההליך "הלא הוגן" שהביא לזיכוי של השוטר ווילסון. "ההליך הזה שבור", אמר בנג'מין קראמפ. "הוא צריך לעמוד לדין". קראמפ טען כי הוא וצוותו בדקו ביסודיות את אוסף העדויות שאותן שמע חבר המושבעים באריכות ובדלתיים סגורות מאז אירע המקרה.

"בדקנו את זה ככל שיכולנו וראינו כמה לא הוגן התהליך הזה היה", הוסיף קראמפ. הוא ביקר את העובדה שווילסון לא עבר חקירה נגדית כשהופיע בפני חבר המושבעים בספטמבר. לדבריו, "כל סטודנט שנה ראשונה למשפטים היה עושה עבודה טובה יותר. האם האמינות שלו אי פעם נבדקה?".

הכומר ופעיל זכויות האדם אל שרפטון אמר כי המקרה של בראון חידש את המאבק הארצי לפיקוח נרחב יותר על מעשי השוטרים. "זאת לא בעיה רק של פרגוסון, אלא של כל המדינה", הצהיר שרפטון. "ייתכן שהפסדנו בסיבוב, אבל הקרב עוד לא נגמר".

(עדכון ראשון: 21:41)

צעיר במהלך מהומות בפרגוסון  במיזורי, נובמבר 2014. רויטרס
מהומות בפרגוסון, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully