וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורה הואשם במות התלמיד - טיולי התיכונים יושבתו

ארגון המורים העל יסודי החליט על הצעד בשל ההחלטה, שפורסמה בוואלה! חדשות, להעמיד לדין גורמים בבית ספר בירושלים עקב טביעתו למוות של תלמיד בטיול שנתי לפני 5 שנים. "לא ייתכן שמורים יואשמו בכל תאונה"

נתנאל איראני, בן 16, שטבע למוות בבריכת גופרית בחמי טבריה בטיול שנתי. באדיבות המשפחה
נתנאל אירני/באדיבות המשפחה

ארגון המורים העל יסודי החליט להשבית החל מהיום (רביעי) את הטיולים השנתיים – זאת במחאה על החלטת הפרקליטות להעמיד לדין גורמים בבית הספר בירושלים באשמת גרימת מוות ברשלנות בעקבות טביעתו למוות של תלמיד בטיול שנתי – ההחלטה פורסמה לראשונה בוואלה! חדשות. באירוע טבע למוות נתנאל אירני, בן 16, בבריכת מי גופרת בחמי טבריה.

בין השאר, יועמדו לדין מנהל בית הספר התיכון "אורט" גבעת רם בירושלים, ד"ר מוטי אלקסלסי, רכז שכבות כיתה י', צחי אברהם, ומחנך הכיתה שבה למד אירני בעת האסון, אילן פרץ. גם נגד המציל התורן שהיה אחראי על הבריכה שבה טבע אירני יוגש כתב אישום דומה. ההחלטה של הפרקליטות להעמיד לדין את מנהל בית הספר ואת רכז השכבה נחשבת תקדימית, שכן עד כה, במקרים מסוג זה, הועמד לדין המורה האחראי בלבד.

"למרות כל האמצעים שננקטו, קרה אסון ואחד התלמידים טבע בבריכה", נכתב בחוזר שהוציא יו"ר הארגון רן רז. "לא ידוע מהי הסיבה למותו - האם זאת סיבה רפואית, מכה שקיבל, פעולה של תלמיד אחר וכד'. הדבר נודע רק כאשר אחד התלמידים העיר שהתלמיד שטבע שוכב על קרקעית הבריכה. מיותר לציין מה גדול היה הזעזוע של המורים, התלמידים ומפעילי האתר".

עוד בנושא חינוך
משרד החינוך: תלמידים בבתי ספר חלשים יתוגברו יותר
סטודנטים ערבים הפגינו בתל אביב: "ציונים החוצה"
המורים המיוחדים שלא נותנים למוגבלויות לעצור אותם

בית הספר אורט גבעת רם, ירושלים. טלי מאייר
בית הספר התיכון "אורט" גבעת רם/טלי מאייר

בהמשך נכתב, כי "בימים האחרונים, כתוצאה מלחץ המשפחה, פתחה הפרקליטות מחדש את התיק והמליצה להגיש תביעה פלילית נגד מנהל ביה"ס דאז, רכז השכבה, מחנך הכיתה והמציל בבריכה. כעת, נמצאים המורים חברי ארגון המורים במצוקה גדולה. בנוסף לטראומה הנפשית שקרתה להם כתוצאה מטביעת התלמיד, הם נתבעים לדין פלילי שלא ידוע כמה זמן יימשך, כיצד יסתיים וכמה כסף יעלה. ארגון המורים יעשה הכול כדי לתמוך נפשית וכלכלית במורים שנתבעו לדין. לא ייתכן שמורים יצאו לטיול בליווי תלמידים ויואשמו בכל תאונה, וכבר היו דברים מעולם".

בסוף נכתב, כי "לאור האמור, עד שנושא אחריות המורים לטיולים לא יוסדר ולא תהיה למורים חסינות מתביעות פליליות על כל תאונה, לא נצא יותר ללוות תלמידים בטיולים מכל סוג שהוא - להוציא יציאות לפולין".

ממועצת התלמידים נמסר: "מועצת התלמידים והנוער הארצית קוראת לארגון המורים הארצי להתחשב בתלמידי ישראל ולמצוא דרך הדברות אחרת על מנת להשיג את מבוקשם. אנו מאמינים שדרך זו של עיצומים הפוגעת בתלמידים בלבד, תוביל לנזק ולמפח נפש. המועצה הארצית מוכנה לסייע, לגשר ולקדם את ענייניו של ארגון המורים, כל עוד התלמידים לא יפגעו. מועצת התלמידים והנוער הארצית מודיעה שאם לא יתבטלו העיצומים בקרוב, ישקלו הצעדים להמשך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עו"ד מירב זמיר. באדיבות המצולמים
ניהלה במשך שנים מאבק עיקש. אחותו של אירני, עו"ד מירב זמיר/באדיבות המצולמים

האירוע התרחש ב-25 במרץ 2009, במהלך טיול שנתי של כ-250 תלמידי שכבת י' בבית הספר. לאחר ארוחת ערב כבדה, הם שוחררו לפעילות חופשית ב"חמי טבריה", שבמהלכה הותרה להם שחייה בבריכות המקום, ובהן בריכות גופרית, אם יחפצו בכך. מהראיות בפרשה עולה כי מנהל בית הספר לא הורה למורים לקרוא את נוהלי המקום, שכללו איסור לשהות בבריכת הגופרית למשך יותר מרבע שעה, ובשל כך הם לא היו מודעים להנחיות המחמירות. המורים התירו לנערים לשחות לאחר הארוחה הדשנה, בזמן שהם התכנסו לישיבה לתכנון הטיול ביום שלמחרת. גם בכך הייתה חריגה מהנהלים, שלפיהם עליהם להיות עם הילדים ולהשגיח עליהם בכל פעילות.

זמן קצר לאחר מכן נכנס אירני לבריכת הגופרית יחד עם שלושה מחבריו. לפי עדויותיהם, לאחר 15 דקות של שהייה במים, הבחינו חבריו כי אירני לא לידם. תחילה הם חשבו שהוא יצא מהבריכה מבלי ששמו לב, אך בהמשך הבחינו בו בקרקעית. בשלב זה הם החלו לזעוק למציל, שהבחין בנער, אך לא קפץ מיד לבריכה מכיוון שסבר שהילד "משחק" וביקש מילד אחר שיחלץ אותו. רק כעבור דקות ארוכות, כשכבר לא ניתן היה לסייע לאירני, הוא חולץ מבריכת הגופרית. חובשים של מגן דוד אדום שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו של אירני

המשפחה איבדה בן נוסף בפעילות בית ספר

במשך שנים ארוכות ניסתה אחותו, עו"ד מירב זמיר, לגרום לכך שהאחראים על המחדל יעמדו לדין. בתום החקירה של משטרת מחוז הצפון החליטה הפרקליטות לסגור את התיק מחוסר ראיות. בתגובה פנתה עו"ד זמיר בערר לפרקליט המדינה על מנת לגרום לכך שהתיק בכל זאת ייפתח. לאחרונה היא התבשרה כי מאמציה נשאו פרי, לאחר שעוזר ראשי לפרקליט המדינה, עו"ד אמיר רבי תשובה, הודיע לה: "המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, אלי אברבנאל, בחן את פנייתכם והחליט לקבל את הערר". בשל כך הוחלט להגיש כתב אישום פלילי נגד המעורבים.

בתגובה להחלטת המורים אמש אמרה זמיר לוואלה! חדשות: "בניסיונם להשפיע השפעה זרה על גורמי אכיפת החוק, מתגלה תמונה מכוערת ועצובה המציירת בקווים חדים את האדישות הבלתי נתפסת בכל הנוגע לשמירה על חיי ילדינו. לא רק שעולה ממנה שאין הם מכירים בתפקידם לשמור על חיי ילדינו, אלא הם גם אינם מתכוונים לעשות זאת.מצופה היה שמשרד החינוך יגנה גישה נפסדת זו ולא יקרא ל'הידברות'. בכל מקרה נוכח גישה זו יש הכרח לבטל את הטיולים השנתיים. חיי ילדינו אינם הפקר. חיים שווים הרבה יותר מטיולים שנתיים".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully