וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל שביתה: השליכו גופות של חולי אבולה בבית חולים

עובדי קבורה בסיירה לאון, אחת המדינות שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהנגיף הקטלני, מחו על אי-תשלום תוספות סיכון למשכורתם. הם פיזרו 15 גופות במבנה ופוטרו לאחר מכן בשל טיפול "לא הומאני" בהן

צוותים רפואיים קוברים אישה שעל פי החשד מתה מאבולה, מונרוביה, ליבריה, 18 באוקטובר 2014. AP
1,200 בני אדם מתו מאבולה בסיירה לאון. קבורת חולי אבולה בליבריה/AP

עובדי קבורה בסיירה לאון השליכו גופות של חולי אבולה במחאה על אי-תשלום תוספת על טיפול בקורבנות הנגיף – כך דווח אתמול (שלישי) ברשת BBC. עובדים בעיר קינימה, שבמזרח המדינה, פתחו בשביתה והשאירו 15 גופות נטושות בבית החולים המרכזי בעיר. קינימה היא העיר השלישית בגדולה במדינה ושם התפרץ לראשונה נגיף האבולה.

אחת מהגופות הושארה בסמוך לכניסה למשרדו של מנהל בית החולים ושתיים אחרות בכניסה למבנה. בעקבות המחאה, פוטרו העובדים שהשליכו את הגופות בטענה של טיפול "לא הומאני" בגופות. העובדים סיפרו כי הם לא קיבלו את תוספת הסיכון שהובטחה להם במהלך אוקטובר ונובמבר. הגופות כבר פונו מאזור בית החולים, אך העובדים סירבו להפסיק את השביתה.

התפרצות נגיף האבולה - סיקור מיוחד
מסע אל ארץ האבולה
המלחמה באבולה: רופאים ואחיות בחזית
אופטימיות זהירה בליבריה: צניחה בהידבקות באבולה

צוותים רפואיים בסיירה לאון. AP
צוותי רפואה בסיירה לאון/AP

דובר המרכז הממשלתי לטיפול באבלה, סידי יא-יא טוניס, הבהיר כי העובדים לא פוטרו בשל השביתה, אלא בשל טיפול חסר אחריות בגופות. הוא הוסיף כי תתקיים חקירה סביב אי-תשלום התוספות, משום שהממשלה המרכזית והבנק העולמי העבירו את הכספים המיועדים לכך למחלקות הרפואה המחוזיות.

סיירה לאון היא אחת מהמדינות שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהמגיפה, עם יותר מ-1,200 קורבנות מתוך כ-5,000 בני אדם שאיבדו את חייהם במערב אפריקה – רובם בליבריה, בגינאה וכאמור, בסיירה לאון.

(עדכון ראשון: 20:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully