וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל שיר: בית הנשיא ביטל הופעה לעמיר בניון

מנכ"ל בית הנשיא ביטל את הופעת בניון בטקס לציון גירוש יהודי ערב ואיראן: "אמירותיו בעת מתוחה ומסוכסכת זו אינן מסייעות להרגעת הרוחות". בתגובה, ביטל השר אורבך את השתתפותו בטקס

עמיר בניון. ענת לוי,
"אמן מוערך ויוצא דופן, אך אמירותיו לא עולות בקנה אחד עם האחריות לפעול להפגת המתחים". בניון/ענת לוי

בית הנשיא הודיע היום (שלישי) לאמן עמיר בניון כי לאור השיר שבחר להוציא השבוע, לא תתאפשר הופעתו המתוכננת במסגרת הטקס לציון יום היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ואיראן, שיתקיים במשכן הנשיא ביום ראשון הקרוב. "על רקע פרסום שירו האחרון של עמיר בניון אתמול, אבקש להודיעכם כי לא נוכל לאפשר את הופעתו במשכן הנשיא", נכתב במכתב ששלח מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, למארגני הטקס.

"עמיר בניון הוא אמן מוערך ויוצא דופן בכישרונו ובתרומתו למוסיקה הישראלית", נכתב עוד. "לצד זה, אמירותיו בעת מתוחה ומסוכסכת זו, גם אם נאמרו מתוך סערת רגשות וכאב רב, אינן מסייעות בלשון המעטה, להרגעת הרוחות, ואינן עולות בקנה אחד עם האחריות הנדרשת ממשכן הנשיא ומכל מוסד המשפיע על הלך הרוח הציבורי – לפעול למען הפגת המתחים וביסוס השותפות בין חלקיה של החברה הישראלית".

בתגובה להודעת בית הנשיא, אמר השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך, שמשרדו יזם את הטקס והזמין את בניון להופיע בו, כי הדבר נעשה בניגוד לעמדתו והודיע כי הוא מבטל את השתתפותו בטקס. "אני מכבד ואוהב את הנשיא ריבלין (ולא אוהב את שירו של עמיר בניון), אבל לא אוכל לתת את ידי לפגיעה כה חמורה בחופש הביטוי והיצירה", מסר אורבך. "החרמת אמנים על רקע דעותיהם היא מעשה פסול, ולכן, לצערי, לא אוכל להשתתף בטקס. אם בניון לא שר, אני לא אדבר".

עוד על עמיר בניון בוואלה! חדשות:
לעמיר בניון מותר להגיד שיש ערבים שלא אוהבים את ישראל. דעה
עמיר בניון טרק את הטלפון ליעל דן: "אנשים הולכים לרצוח - בגלל הפה שלך"
שיר אנטי-ערבי של עמיר בניון מעורר זעם ברשת

העצרת לציון 19 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, 8 בנובמבר 2014. דרור עינב
"אמירותיו של בניון אינן עולות בקנה אחד עם האחריות הנדרשת ממשכן הנשיא". ריבלין/דרור עינב

ח"כ מיכל רוזין (מרצ), דווקא שיבחה את החלטתו של הנשיא. "כל הכבוד לריבלין", אמרה. "טוב שישנם עדיין מוסדות ממלכתיים ששומרים על הדמוקרטיה ומגנים על המיעוטים בזמן שבעל הבית השתגע ויחסי יהודים וערבים בישראל על סף פיצוץ. חבל שהשר אורבך מגיב בחרם משלו במקום לגבות את נשיא המדינה".

שרת המשפטים ציפי לבני הגיבה על השיר מעורר המחלוקת ואמרה כי מודבר בשיר מקומם. "הוא זמר עם מוזיקה נפלאה, אבל השיר הזה, שהמילים בו בעייתיות, הוא חלק מאותם טרנדים של שנאה בחברה הישראלית. שיר נורא בעיניי", אמרה לבני.

השיר המדובר, "אחמד אוהב את ישראל", פורסם אתמול. השיר מתאר את כוונותיו של סטודנט ערבי לבצע פיגוע. "מחר אעוף לשמיים, אשלח לגיהנום איזה יהודי או שניים", מספר השיר. "זה נכון יבוא הרגע בו תפנה לי את הגב ואז אני אתקע בך את הגרזן המושחז".

מאז פרסום השיר הספיק בניון לעורר סערה ציבורית נוספת עם הקלטתו של שיר חדש ששמו "אויב המדינה". מילות "אויב המדינה" מרמזות כי בניון סביר שחופש הביטוי שלו נפגע. בניון פונה בשיר למבקריו אשר טענו כי "אחמד אוהב ישראל" הוא שיר גזעני.

במקביל למאות השיתופים, הלייקים ועשרות אלפי ההשמעות, לשיר הגיבו גולשים זועמים, שגינו את היצירה של בניון. "טינופת גזענית", "זוועה, מתביישת בשבילך", "שיר דוחה, גזעני ומתנשא". במסגרת הסערה הציבורית, ריאיון של יעל דן עם בניון פוצץ לאחר שהזמר אמר בשידור כי היא, ופרופסור מרדכי קרמינצר, שרואיין בתוכניתה של דן בגלי צה"ל גם כן, הם "רוצחים לא פחות קטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully