וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן בכנס זכויות נשים: "שוויון בין המינים - נגד הטבע"

הנשיא הטורקי עשה זאת שוב. בוועידה בינלאומית טען: "יש כאלה שמבינים את תפקידן של הנשים, ואחרים שלא. נמשיך בדרך עם אלה שכן מבינות". טורקיה במקום ה-120 מתוך 136 בפער בין גברים לנשים

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן – אנקרה, 10 בנובמבר 2014. רויטרס
"פמיניזם ופמיניסטיות דוחות את הרעיון של אימהות. אבל אלה שכן מבינות, מספיקות עבורנו". ארדואן/רויטרס

"אי אפשר להפוך נשים וגברים לשווים, זה נגד הטבע" – כך אמר היום (שני) נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, במהלך נאום שנשא ב"וועידת נשים וצדק" הבינלאומית, של ארגון זכויות הנשים "איגוד הנשים והדמוקרטיה" (KADEM). "לפעמים מדברים על 'שוויון בין נשים לגברים', אולם יותר נכון לומר 'שוויון בין נשים' ו'שוויון בין גברים'", הוסיף.

ארדואן הסביר, בדבריו שדווחו בכלי התקשורת המקומיים: "בעבודה, אישה הרה לא יכולה להתמודד עם אותם התנאים עמם מתמודד גבר". לטענתו, "פמיניזם ופמיניסטיות דוחות את הרעיון של אימהות. אבל אלה שכן מבינות, מספיקות עבורנו. נמשיך בדרך עמן. הדת שלנו הגדירה תפקיד לנשים – אימהות. יש כאלה שמבינים את זה, ואחרים שלא מסוגלים להבין זאת".

עוד בוואלה! חדשות:
ארדואן: המוסלמים גילו את אמריקה 300 שנה לפני קולומבוס
האם ארדואן באמת קיבל את ההתנצלות שדרש מביידן?
ארדואן תקף את כוחות הקואליציה: למה להפציץ רק בכובאני?

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן עם אשתו אמינה. AP
ארדואן ורעייתו, אמינה ארדואן/AP

נאומו השנוי במחלוקת, שבמהלכו התייחס לסיפור מהמסורת המוסלמית, לפיו הנביא מוחמד אמר כי "גן העדן שוכן לרגליה של האם", אינו הפעם הראשונה שבה ארדואן מתייחס לתפקידן האימהי של נשים, לדבריו. בשנת 2008, הוא טען כי ציון רק "יום האם" אחד בשנה הוא "עלבון לאמהות".

ארגוני זכויות נשים ופעילות פמיניסטיות העבירו ביקורת חריפה על מנהיג "מפלגת הצדק וההתפתחות" (AKP) לשעבר, המכהן כנשיא מחודש אוגוסט האחרון, בשל המדיניות השמרנית שקידם, לטענתם. טורקיה נמצאת במקום ה-120 מתוך 136 בדירוג מדד פער בין המינים של הפורום הכלכלי העולמי. דוח האו"ם שפורסם בשנת 2011 העלה כי שיעור מקרי האלימות במשפחה בטורקיה גבוה כפי 10 מהממוצע במדינות אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully