וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: רצח חייל ברכבת בתל אביב ותכנן להרוג נוספים

24.11.2014 / 12:57

לבית המשפט הוגש כתב אישום נגד נור א-דין אבו חאשיה, שביצע את הפיגוע בתחנת רכבת ההגנה בעיר לפני שבועיים. לפי האישום, הוא תכנן לחטוף את נשקו של אלמוג שילוני ולהרוג באמצעותו אחרים

צילום: דוד קורן, רויטרס, דנה ירקצי; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'
כתב אישום לנור א-דין אבו חאשיה המחבל המפגע בתחנת רכבת ההגנה, בית המשפט המחוזי תל אביב. דרור עינב
רצח את שילוני, תכנן לרצוח נוספים. אבו חאשיה/דרור עינב

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד נור א-דין אבו חאשיה, תושב שכם בן 18, המחבל שדקר למוות את סמל-ראשון אלמוג שילוני בן ה-20 ממודיעין בתחנת רכבת ההגנה בתל אביב לפני שבועיים. לפי כתב האישום, שמייחס לו סעיף אישום ברצח, אבו חאשיה נכנס לישראל יממה לפני ביצוע הפיגוע. הוא תכנן לרצוח חייל באמצעות סכין, ו"קיווה שכתוצאה מהמעשה ייהרג, ויזכה למעמד 'שהיד'".

"במעשיו גרם הנאשם בכוונה תחילה למותו של המנוח לאחר שהחליט להמיתו, המיתו בדם קר, בלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה ולאחר שהכין מכשיר לביצוע הרצח", נכתב בכתב האישום.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
"נתניהו מושך זמן כדי להחליף את לפיד ולבני בחרדים"
שלג ראשון בחרמון, הגשם יתחזק ויש חשש לשיטפונות
הסכם הגרעין משקם את הכבוד האיראני האבוד

לצורך ביצוע הפיגוע רכש אבו חאשיה סכין בשוק הפשפשים ביפו והחליט לנסוע למקום מרכזי בתל אביב. המיקום שנבחר הוא תחנת רכבת ההגנה, שם עוברים רבים - גם חיילים לא מעטים.

סמוך לשעה 12:10, כך לפי האישום, הבחין הצעיר הפלסטיני בשילוני שנשא רובה מסוג 16-M. "מיד לאחר מכן החליט לממש את כוונתו ולרצוח את המנוח, לקחת ממנו את הנשק ולבצע פיגוע במהלכו ירצח יהודים נוספים", נטען.

אבו חאשיה נעמד מול שילוני ודקר אותו בבטנו באמצעות הסכין. כתוצאה מכך שילוני נפל על הכביש, ניסה להתגונן באמצעות רגליו, אך המחבל המשיך ודקר אותו מספר פעמים נוספות. "במהלך הדקירות ניסה הנאשם לקחת את נשקו של המנוח אך נכשל בשל התערבותו של אזרח, גלעד גולדמן, שהגיע למקום והיכה אותו. בשל התערבותו של גולדמן ברח הנאשם מהמקום תוך שהוא זורק את הסכין בקרבת מקום הרצח", לשון כתב האישום. כעבור מספר דקות הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון, בעוד ששילוני הובהל במצב אנוש למרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שם מת מפצעיו בשעות הערב.

אבו חאשיה הודה במיוחס לו בפני חוקרי המשטרה ובפני חוקרי השב"כ וערך שחזור מצולם בו הצביע על המקומות בהם שהה. גם הסכין עמו בוצע הרצח נתפס ועליה די-אן-אי של המנוח ושל אבו חאשיה וכן נמצא די-אן-אי של אבו חאשיה על מחסנית הנשק של שילוני. הפרקליטות הגישה בקשה למעצר עד תום ההליכים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הלוויה של סמל ראשון אלמוג שילוני הר הרצל 11.11.14. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמ"ר אלמוג שילוני/נועם מושקוביץ

בשבוע שעבר העניקה המשטרה העניקה צל"שים לגולדמן ולשני אזרחים נוספים שסייעו להשתלט על המחבל שביצע את פיגוע הדקירה. "החייל אלמוג שילוני, שנדקר בגב, ביד ובירך נלחם בחירוף נפש ונאבק עם המחבל, וכך הציל חייהם של רבים", אמר גולדמן בן ה-59 בהתרגשות, והוסיף: "אנשים לא יודעים שהוא הציל את החיים של כולנו כי הוא פשוט מנע מהמחבל לחטוף ממנו את הנשק. אנחנו מבינים היום שאם הנשק היה מגיע לידיו - זה היה מסתיים בצורה אחרת. החייל הוא גיבור ולא רק נדקר ונרצח, אלא נלחם ומנע אסון כבד יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully