וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: "מפלצת הים" צולמה לראשונה באוקיינוס

חוקרים הצליחו להשיג תיעוד ראשון ונדיר במיוחד של הדג ממנו עשויים הסיוטים של צוללנים ברחבי העולם. עם זאת, ל"שטן הים השחור" יש נקודת תורפה מפתיעה במיוחד - נקבות

צילום מסך

אורכו מגיע לתשעה סנטימטרים בלבד, הוא שחור והרוויח ביושר את הכינוי "מפלצת הים": תיעוד נדיר של הדג "שטן הים השחור" מוכיח שהכינוי ניתן לו בצדק, ומדובר באחד מהדגים המפחידים ביותר שתועדו אי פעם במעמקי האוקיינוס השקט - סמוך לחופי מנטה-ריי בקליפורניה. הוא נלכד בעדשת המצלמה כ-600 מטרים מתחת לפני הים, וזאת הפעם השישית בהיסטוריה בה מצליחים לצלם אותו. חוקרים מהמצפה התת ימי בקליפורניה מעריכים כי זאת הפעם הראשונה שדג מסוג זה תועד כשהוא עדין בחיים.

הדג הזה לא רק מכוער ומפחיד במיוחד, אלא גם אכזרי - הנקבות מפתות את הטרף שלהן באמצעות "פנס" קטן שמשתלשל מראשיהן ופולט אור. הן לא יהססו לתקוף דגים גדולים מהן בעזרת מערכת שיניים דמויות ניבים וחדות במיוחד. הזכרים, לעומת זאת, קטנים יותר ואין להם שיניים חדות ולכן הם צריכים למצוא נקבה, להיצמד אליה ולחיות איתה כטפילים. "אם הזכרים לא ימצאו נקבות, הם ישקעו במעמקי האוקיינוס. הם אפילו לא מצויידים במספיק כישורים כדי לאכול בעצמם", סיפר טד פיטץ', חוקר מאוניברסיטת וושינגטון. המדענים שצילמו את הסרטון מקווים כי הוא יעזור להם לגלות מינים נוספים ופרטי מידע חדשים על חייהם של הדגים המסתוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully