וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

קואליציה על סף קריסה

ציפי לבני, בנימין נתניהו ויאיר לפיד. נועם מושקוביץ, יואב דודקביץ ואלכס קולומויסקי, עיבוד תמונה
צילום: נועם מושקוביץ, יואב דודקביץ ואלכס קולומויסקי/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ, יואב דודקביץ ואלכס קולומויסקי

אתם צריכים לדעת שהיום מפלגות הקואליציה יקיימו את ישיבת הסיעות השבועית, והסיטואציה בקואליציה נפיצה במיוחד. חוק הלאום אושר אתמול מעל ראשי יש עתיד והתנועה, שהבהירו אחרי ההצבעה כי לא יצביעו בעדו, דבר שעלול להוביל לפיטוריהם והוצאתם מהקואליציה. לראשונה מאז המשבר יתקיימו ישיבות בהשתתפות נציגי הסיעות בפורום הנהלת הקואליציה שתפקידו לתאם את עמדות המפלגות סביב הצעות חוק שונות שאמורות לעלות לדיון. במקביל, יתכנסו הסיעות לדיונים פנימיים לקראת ההצבעה על חוק הלאום בקריאה טרומית ביום רביעי.

איראן מסובבת את המערב

לא לשימוש. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום הוא תאריך היעד לחתימת הסכם הגרעין בין איראן לששת המעצמות - ארצות הברית, צרפת, רוסיה, בריטניה, סין וגרמניה. אלא שהולך ומסתמן כי מועד החתימה יידחה פעם נוספת, לאחר שביולי האחרון הוא נדחה בארבעה חודשים, בתום משא ומתן בין חצי שנה. במסגרת השיחות הוצעה לאיראן הסרת הסנקציות הכלכליות והפשרת נכסים שהוקפאו, בתמורה לכך שתנקוט צעדים שיובילו לכך שתאבד את יכולתה להעשיר אורניום. איראן, לפי שעה, מסרבת. אי לכך, השיחות - שמתקיימות בווינה בהובלת שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ומקבילו האיראני - מוחמד ג'וואד זריף, מתמקדות כעת בעיקר במשא ומתן להארכת המגעים, ותו לא. הכול כדי ש"התהליך יימשך", אם להשתמש במילותיו של שר החוץ של גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

וגשם מטפטף על העורף

סופת ברקים בחיפה, נובמבר 2014. מור אור, תמונות גולשים
צילום: מור אור/תמונות גולשים, מור אור

אתם צריכים לדעת שהיום מזג האוויר החורפי יימשך. גשמים ירדו מצפון הארץ ועד צפון הנגב ואלה ילוו בסופות רעמות יחידות. קיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח והדרום. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל בעונה. זה מגיע אחרי שלג ראשון שירד אמש בפסגות הגבוהות של הר החרמון במוצבי צה"ל הממוקמים בגובה 2,000 מטרים מעל פני הים ומעלה. בפסגות הגבוהות נערמו כמה סנטימטרים של שלג, אך מדובר במקומות שמוגדרים שטח צבאי סגור ולא ניתן להגיע אליהם. בניגוד להערכות סוף השבוע, בשירות המטאורולוגי מעדכנים כי היום לא ירד שלג באתר החרמון, והוא יחל לרדת ככל הנראה מחר.

כמעט משחק העונה

שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
צילום: ברני ארדוב/ברני ארדוב

זה אולי לא משחק עונה קלאסי, אבל אתם צריכים לדעת שההתמודדות בין עירוני קריית שמונה למכבי תל אביב, שתתקיים הערב באצטדיון העירוני בקרית שמונה, בהחלט עונה להגדרה הזו. הקבוצה מהצפון מוליכה בפער של שתי נקודות מהצהובים את הטבלה, כשלמכבי תל אביב עדיין משחק חסר בשל אירועי הדרבי שהופסק. עם זאת, ניצחון של שחקניו של ברק בכר על האלופה יגדיל את ההפרש לחמש נקודות ויגביר את הלחץ על שחקניו של פאקו אייסטרן. מכבי תל אביב תעלה למשחק ללא השוער המושעה חואן פאבלו, ואת מקומו יתפוס השוער המחליף ברק לוי. בעקבות הפסדה של הפועל באר שבע בשבת להפועל תל אביב, יודעת כל אחת מהקבוצות שניצחון יסייע לה לצבור מומנטום כבר בשלב מוקדם מאוד של העונה.

3.2 מיליון וארבעים שנה ללוסי

דגם של לוסי האדם הקדמון. AP
צילום: אי.פי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מלאו 40 שנה לאחד הגילויים הארכיאולוגיים המדהימים שנראו - השלד של לוסי. זהו הכינוי שניתן ב-1974 לשלד מאובן של הומיניד, שגילו בערך 3.2 מיליון שנים ושייך למין אוסטרלופיתקוס אפרנסיס. השלד, שמינו נקבע כנקבה, התגלה באתר ארכאולוגי הנמצא בעמק נהר האוואש התחתון שבמשולש עפר באתיופיה, שם הוא שמור במוזיאון באדיס אבבה. נמצאו 40% מהשלד, באופן שאפשר שחזור כמעט מלא. לוסי התנשאה לגובה של 1.1 מטר ושקלה כ-29 ק"ג. החוקרים קבעו שממבנה עצמות הרגליים נראה שבני מינה כבר הלכו זקופים. בתמונה אפשר לראות שחזור של פניה שמוצג בתערוכות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully