וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת פעיל חיזבאללה בפרו: אסף מודיעין על שגרירות ישראל

מחקירת מוחמד אמאדאר, שנעצר בבבירה לימה לאחר שחומרי נפץ נמצאו בפסולת ביתו, עולה כי הוא עקב אחרי אתרים אסטרטגיים במדינה, אך הכחיש כי היה זה לצורכי טרור. "כל פעם שאני מטייל, הם שואלים אותי מה אני רואה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמאדאר/מערכת וואלה!, צילום מסך
"רוב האנשים במדינה שלי מסכימים עם מה שחיזבאללה עושים, כי זה לטובת הגנה"

מוחמד אמאדאר, לבנוני בן 28, המתגורר בפרו ונעצר בבירה לימה לאחר שנמצאו עקבות של חומר נפץ בפסולת ביתו, העביר מודיעין לחיזבאללה, בין היתר על שגרירות ישראל בלימה - כך עולה מפרטי חקירת המשטרה הפרואנית בעניינו, שנחשפה אמש (ראשון) בתכנית התחקירים "Sin Medias Tintas" של רשת "פרקוונסיה לטינה".

בהקלטות שנחשפו מחקירתו במשטרה, נשמע אמאדאר כשהוא מספר על כך שגויס על ידי הארגון בלבנון. "הם אימנו אותי בפעילות ספורטיבית, לירות ברובה, להגן על עצמי", סיפר. כשנשאל מפורשות בחקירתו: "האם אתה חלק מחיזבאללה?", ענה: "כן".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
ארה"ב הציעה לאיראנים להאריך את שיחות הגרעין: "לא אמור להפתיע"
ארה"ב: בן 12 נופף באקדח צעצוע - ונורה למוות על ידי שוטר
אפגניסטן: לפחות 50 הרוגים בפיגוע במשחק כדורעף

צפו בתחקיר המלא:

"הם רצו שאשאר אצל כרמן ואשתמש בה, כדי שיהיו לי מסמכים פרואניים"

עוד נחשפו מסמכים מזויפים שנמצאו ברשותו של החשוד. הוא נכנס למדינה עם דרכון מזויף של סיירה לאון, ונמצאו ברשותו מסמכים מזויפים נוספים של ליבריה ושל פרו. הוא סיפר בחקירתו כי מפעיליו בחיזבאללה קראו לו להתחתן עם אישה מקומית שפגש. "הם רצו שאשאר אצל כרמן ואשתמש בה, כדי שיהיו לי מסמכים פרואניים, כי עם דרכון פרואני אפשר להיכנס להרבה מקומות בלי ויזה", אמר.

לדבריו, הוא לא זוכר מי נתן לו את הדרכון, ואותו גורם הציג את עצמו רק כ"מאזן". אמאדאר נכנס כבר בשנה שעברה למדינה ויצא ממנה לאחר כחצי שנה דרך מעבר הגבול עם ברזיל, ושב לפרו בחודש יולי האחרון.

על פי תעודת הזהות הלבנונית שלו שנמצאה גם כן בין חפציו, אמאדאר נולד בעיירה חארת חריכ, הסמוכה לרובע הדאחייה, מעוז חיזבאללה בביירות. לדבריו, "רוב האנשים במדינה שלי מסכימים עם מה שחיזבאללה עושים, כי זה לטובת הגנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
"לגבי מה שהם מצאו בבית שלי, לגבי הכפפות, הייתי צריך את זה כי אני צריך הרבה פחם לעישון"

בתגובה לטענות על חומרי הנפץ שנמצאו בפסולת ביתו, טען אמאדאר: "אני שומע על דברים כאלה רק בסרטים". כמו כן, בביתו נמצאו כפפות אשר לפי החשד נעשה בהם שימוש על מנת לטפל בחומרי הנפץ. "לגבי מה שהם מצאו בבית שלי, לגבי הכפפות, הייתי צריך את זה כי אני צריך הרבה פחם לעישון", טען בחקירתו.

תמונת החקירה הושלמה כשנבדקו הקבצים על מחשבו של החשוד. תמונות של אתרים אסטרטגיים בפרו אותרו במחשבו, כמו גם צילומים של שדה התעופה של לימה ושל אמצעי הביטחון בהם, של מוסדות ביטחוניים ושל המשטרה, של אתרים תיירותיים, וגם כאמור של שגרירות ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסמכים המזויפים שנמצאו ברשות אמאדאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשנשאל בחקירתו אם התמונות הן "לשימוש טרוריסטי", נשמע בהקלטה כשהוא עונה: "לא, כלום. כל פעם שאני מטייל, הם (חיזבאללה) שואלים אותי על דברים, על שדות תעופה שאני רואה".

לפני כשבועיים, נשלח אמאדאר ל-18 חודשי מעצר מונע, במקביל להמשך החקירה והכנת כתב האישום נגדו. בדיון מסרה התובעת כי החשוד אמר למשטרה שהוא אוסף מידע עבור חיזבאללה והוסיפה כי נמצאו שאריות של ניטרוגליצרין ותמונות של שדה התעופה של לימה בחפציו. אמאדאר מצדו ממשיך להכחיש את החשדות נגדו.

(עדכון ראשון: 23:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully