וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד לרגע האחרון: "נקודת מפנה" בשיחות הגרעין - הערב

תאריך היעד להסכם קבע - מחר - מתקרב, אך לדברי חברי המשלחות בווינה, ההסכם לא נראה באופק. היומיים הקרובים צפויים להתמקד במגעים להארכת המו"מ. "גם אם היה בידינו הסכם מדיני, הנספחים הטכניים אינם מוכנים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חבר במשלחת האיראנית לשיחות הגרעין עם המעצמות בווינה הזהיר היום (ראשון) מפני "נקודת מפנה" בשיחות היום בערב, עם התקרבות תאריך היעד שנקבע למחר, 24 בנובמבר. בשלב זה, השיחות מתמקדות במשא ומתן בנוגע להארכת המגעים, במקום ניסיון לצאת מהמבוי הסתום ולהתגבר על חילוקי הדעות הקשים בין הצדדים. לדבריו, השיחות יתמקדו בהגעה ל"הסכם מדיני כללי", שבו יפורטו הסוגיות שהצדדים מחויבים לפתור.

אם אכן יוסכם על מתווה כזה, הצדדים עשויים להיפגש כבר בשבוע הראשון של דצמבר, אז צפוי שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, לשוב לאירופה, לטובת פגישה עם שרי החוץ של נאט"ו בבריסל והשתתפות בוועידה בינלאומית בלונדון. בנוסף לקרי ולמקבילו האיראני מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ של גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר הגיע לווינה אמש, והיום הצטרף אליו סרגיי לברוב הרוסי. בהמשך הערב צפויים להגיע לורן פביוס הצרפתי ופיליפ המונד הבריטי.

עוד על שיחות הגרעין בוואלה! חדשות:
גורם ביטחוני בכיר: "מתגבש הסכם רע מאוד עם איראן"
שיחות הגרעין: אלופי הבזאר ינסו להוביל את המערב למכירת חיסול
פרשנות | שיחות הגרעין: כיצד איראן הצליחה להשיג כ"כ הרבה ויתורים?

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בתום פגישה עם מקבילו הסעודי. רויטרס
קרי, בתום פגישתו עם שר החוץ של ערב הסעודית, היום/רויטרס

"בהתחשב בזמן הקצר שנותר עד לתאריך היעד וכמות הסוגיות שיש עוד לדון בהן ולפתור אותן, אין זה אפשרי להגיע להסכם סופי כולל עד ה-24 בנובמבר", מסר חבר המשלחת האיראנית לסוכנות הידיעות "איסנ"א". "עניין הארכת השיחות הוא אפשרות שנמצאת על השולחן, ונתחיל לדון בה אם לא יושג הסכם עד ראשון בערב".

כמו כן, קרי נפגש עם שר החוץ של ערב הסעודית, סעוד אל-פייסל. גורמים דיפלומטיים מסרו כי אל-פייסל הגיע לווינה במיוחד לטובת הפגישה, ועזב מיד אחריה. קרי עדכן את מקבילו בפרטי השיחות, אולם תוכן הפגישה ביניהם נותר חסוי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מוחמד ג'וואד זריף ועבאס ערקאצ'י בשיחות הגרעין בווינה. רויטרס
שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף וראש המשלחת עבאס עראקצ'י בווינה/רויטרס

"נדמה כי הגעה להסכם כולל אינה אפשרית", הוסיף גורם אירופי המעורה בפרטי המשא ומתן. "גם אם היה בידינו הסכם מדיני, הנספחים הטכניים אינם מוכנים". גורם אירופי נוסף הבהיר כי טרם התקבלה החלטה סופית בנוגע להארכת השיחות. "זה נתון להחלטת השרים", אמר, "מגעים להארכת השיחות עשויים להתחיל כבר ביום ראשון או שני".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששוחח אמש עם קרי בנוגע להתקדמות השיחות בווינה, התייחס לכך היום בריאיון לתכנית "השבוע הזה" של רשת ABC האמריקנית. "חשוב שלא ייחתם הסכם רע", אמר נתניהו. "הסכם רע ישאיר בידי איראן אלפי צנטריפוגות, שבהן היא תוכל להשתמש להעשיר אורניום הנחוץ לפצצה גרעינית. העיקרון המנחה צריך להיות שאסור להסיר את הסנקציות לפני שמפרקים את יכולתה של איראן לייצר פצצה גרעינית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון לאי. בי. סי. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

נציגים במשלחות מטעם המעצמות – סין, רוסיה, בריטניה, צרפת, גרמניה וארצות הברית – העריכו כי אם אכן יוחלט על הארכת המגעים, יהיה זה לטווח זמן של בין כמה שבועות לכמה חודשים, תלוי בהתקדמות השיחות עד מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully