וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי התגייס לדאעש - ונעצר בנתב"ג עם שובו ארצה

חמזה מגאסמה, בן 22 מיפיע שבצפון, נעצר בנתב"ג בחודש שעבר. בחקירתו התברר כי התגייס לארגון הטרור הסוני ואף שהה במחנה האימונים שלו בסוריה במשך עשרה ימים. הבוקר הוגש נגדו כתב אישום

דגלי דאעש שנמצאו בנצרת עילית, אוקטובר 2014. חטיבת דובר המשטרה
דגלי דאעש שנתפסו בצפון הארץ בחודש שעבר/חטיבת דובר המשטרה

תושב יפיע שבצפון הארץ, בן 22, נעצר בחודש שעבר על ידי שב"כ בנמל התעופה בן גוריון בחשד שהתגייס לשורות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. היום הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת.

כתב האישום מייחס לו עבירות של מגע עם סוכני חוץ, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לביצוע פשע ויציאה שלא כדין - בגין הצטרפות לדאעש. זאת, לאחר שלאחרונה הכריזה מדינת ישראל על דאעש "התאחדות בלתי מותרת".

עוד בוואלה! חדשות:
בתום התנגחות בין נתניהו ללבני, "חוק הלאום" עבר בממשלה
"הוא גרר אותי לפרדס וניסה לאונס אותי, לא אשכח את המבט שלו"
תיעוד: בגלל תלונת רעש - שוטרים מכים נער שאינו מתנגד

חמזה מגאמסה נעצר בחודש שעבר בנמל התעופה בן גוריון. בחקירתו בשב"כ הודה כי בתחילת חודש אוקטובר יצא לטורקיה יחד עם שלושה מחבריו, כאשר הוא ושניים מהם החליטו להמשיך לכיוון סוריה במטרה להצטרף לדאעש. מגאמסה ושני חבריו, מוחמד סבר כנאנה ומוחמד מרוואן כילאני, חצו את הגבול לסוריה והתייצבו בבסיס הקליטה של דאעש שם התגייסו לשורות הארגון.

שיעורים בהרכבת נשק ואימוני כושר גופני

מכתב האישום עולה כי השלושה החליטו מבעוד מועד להצטרף לדאעש לאחר שנהגו לצפות ביוטיוב בקטעי וידאו של ארגון הטרור הסוני ושוחחו ביניהם בשבח ההצטרפות אליו. לכן, לפני כמה חודשים יצר מגאסמה קשר עם פעיל בארגון בשם כרים אל-נאסרי באמצעות דף הפייסבוק הראשי של דאעש.

על פי כתב האישום, מגאסמה סיפר לאל-נאסרי כי הוא מפלסטין ומעוניין להגיע לסוריה ולהצטרף לדאעש. הוא אף ציין כי ראה סרטון שמסביר כי ניתן להסתנן לסוריה מאזור ענתאב שבטורקיה. אל-נאסרי אישר כי זו הדרך להסתנן לסוריה וסוכם כי בימי חג הקורבן יגיעו הנאשם וחבריו לטורקיה, אז יסביר אל-נאסרי למגאסמה איך בדיוק להגיע לסוריה.

אנשי דאעש בבסיס חיל האוויר הסורי "טבקה" שנכבש במחוז רקה – אוגוסט 2014. AP
לוחם דאעש/AP

על פי כתב האישום, מגאמסה וחבריו הועברו למחנה של דאעש. לשלושה נאמר כי הם יעברו למחנה אימונים שבו ימתינו לפתיחת קורס שבו ילמדו 15 ימים שריעה ודת ויעברו אימונים צבאיים במשך 30 ימים. בתום הקורס, כך נאמר להם, ישובצו כלוחמים. לאחר שהביעו את הסכמתם, הועברו השלושה למחנה בשם "אל-מדאפה", שבו שהו כחודש עד לתחילת הקורס.

מגאסמה החל להשתתף בקורס שבו עבר שיעורים עיוניים בפירוק והרכבת של רובה קלצ'ניקוב וכן אימוני כושר גופני. כעבור עשרה ימים החליט לעזוב את הקורס ולשוב למשפחתו בישראל. הוא עזב את המחנה, ללא ידיעת מפקדיו, חצה את הגבול ושב לטורקיה. בטורקיה הוא נחקר על ידי המשטרה המקומית ולאחר מכן שב לישראל ונעצר בנתב"ג.

עורך הדין חאזם יוסף שמייצג את מגאסמה מטעם הסנגוריה הציבורית אמר כי "הנאשם שהה רק כמה ימים בסוריה. במהלך שהותו, עבר אימוני ספורט בלבד. תוך זמן קצר הבין את הטעות שעשה וחזר מיוזמתו".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש
  • יפיע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully