וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שופטת שנאנסה מחויבת להתלונן?

מח"ש נאלצה לסגור את התיק בדבר אונס של שופטת שלום בידי שוטר משום שזו סירבה להתלונן. האם בכך היא מעלה בתפקידה כמסמלת את מערכת הצדק, או שהיא פעלה דווקא מתוך אחריות לתפקיד? צפו במהדורה

מערכת וואלה!

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) סגרה את התיק בנוגע לטענת שופטת שלום שקצין משטרה אנס אותה, משום שזו סירבה להגיש תלונה בנושא. בימים האחרונים נשמעו לא מעט טענות על כך שמחובתה של שופטת, המסמלת בעצם תפקידה את הדין והצדק, והיא חלק משמעותי מאוד ממערכת אכיפת החוק, להתלונן במקרה כזה.

כללי האתיקה של השופטים בישראל מעידים בבירור על המצופה משופטים: "מחובתו של שופט לפעול (...) תוך הקפדה על התנהגות שיש בה כדי לקיים ואף להגביר את האמון בשיטת המשפט בכלל ובמעשה השפיטה בפרט", נכתב בכללים. יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה אתמול שהעובדה שהשופטת לא הגישה תלונה היא "עדות לפשיטת הרגל של מערכת המשפט במאבק בעבירות מין".

עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת נפגעות תקיפה מינית, טוענת כי כאישיות ציבורית היא חייבת להגיש תלונה. "היא מסמלת משהו", אמרה עו"ד סדובניק. "איזו דוגמה יקבלו ממנה נפגעות תקיפה מינית חלשות אם שופטת בוחרת להפנות גב למערכת המשפט? מאידך, לנוכח אי אכיפת החוק שמגן על פרטיותן של נפגעות, אני בהחלט מבינה אותה. כי מרגע שתתלונן - פרטיה ידלפו וחייה יהיו הפקר".

עוד ידיעות משפט ופלילים:
חשד: פלסטיני חירש-אילם ניסה לאנוס 3 נשים במרכז
תיעוד: בגלל תלונת רעש - שוטרים מכים נער שאינו מתנגד
חייל שהחזיק בכמות גדולה של "נייס גאי" זוכה מסחר בסמים

"הגשת תלונה היא זכות ולא חובה"

אכן, בשל התלאות שנאלצות מתלוננות על תקיפה נפגעות אונס ותקיפה מינית לעבור בחקירה, בבית המשפט ובתקשורת, פחות ופחות נשים מתלוננות. על פי נתוני איגוד מרכזי הסיוע, בשנה החולפת רק אחת מתוך שש נשים שפנו למרכזי הסיוע בחרו גם להגיש תלונה במשטרה.

"צריך לזכור שהגשת תלונה היא זכות ולא חובה", הסבירה עו"ד ליאת קליין, היועצת המשפטית של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. "במקרה הזה התגובה של השופטת מאוד מתאימה לתגובה של נפגעות תקיפה מינית כמו שאנחנו מכירות אותה: החלטה שלא להתלונן, פחד מחשיפה אולי, בושה". לדבריה, העובדה שדווקא נשים מתוך המערכת המשפטי בוחרות שלא להתלונן צריכה להיות אות אזהרה על הצורך לערוך שינוי דחוף בהליך המשפטי ובתפיסה החברתית, ולעודד יותר נשים לדווח.

שופטת בדימוס ששוחחה עם וואלה! חדשות אף טענה לטובת השופט כי אי הדיווח אינו רק עניין פרטי שלה כקורבן לא לחשוף את הסיפור, אלא אולי גם האחריות שלה לתפקידה. "מעמדו, תדמיתו ופרטיותו של שופט הם דברים חשובים ונוגעים מאוד לעצם התפקיד", טענה השופטת בדימוס. "החשיפה של פרטי הפרשה עלולה לפגוע בעיני אחרים בתדמית שלה כשופטת, והיא עלולה לייצר פגיעה של אחרים במערכת – דרכה".

עוד במהדורה:

אחרי דיון סוער בממשלה עבר חוק הלאום: השרים לבני ולפיד לא הסתירו את מורת רוחם מחוק הלאום ובמהלך הדיון התפתח עימות קולני בינם לבין ראש הממשלה. נתנהו האשים את לבני: "אם היית מתנהגת אחרת לא היינו מגיעים להיום. כשזה נוגע לחוקים אחרים, לא נהגת כך" ואילו לבני השיבה "אם כל הקשקוש הזה היה כדי להתנקם בי – ניצחתם…. אתה רוצה שנצביע נגד, כדי שתוכל לפטר אותנו"". גם השר לפיד ושרי "יש עתיד", שהצביעו נגד, השתתפו בעימות ומחו נגד החוק.

דיוויד בלאט לא מפסיק להפסיד: לקליבנד יש אמנם בעיות שלא קשורות למאמן הישראלי שלה, אבל מי שעוקב אחרי הקריירה שלו יודע שרצף ההפסדים האחרונים של הקבוצה לא צריך להפתיע אף אחד: בלאט אולי מכר את עצמו לתקשורת האמריקאית כ"גאון התקפי" אבל מי שעוקב אחריו יודע שלא מדובר בבמאמן עם התקפה מלוטשת במיוחד. אין ספק שבלאט הוא מאמן טוב, אבל אם הוא ייכשל - זו לא תהיה הפעם הראשונה.

השלג הראשון של החורף: אחרי סוף שבוע חורפי מגיע שבוע חורפי - ביומיים הקרובים צפויים גשמים לפרקים אבל ביום שלישי בשעות אחר הצהריים צפויה מערכת סוערת במיוחד - הסערה הראשונה של החורף. מזג האוויר הסוער שיימשך מספר ימים ויגיע לשיאו ביום רביעי ילווה ברוחות חזקות, ברקים ורעמים בכל חלקי הארץ עם ציפייה לשלגים ראשונים בחרמון וחשש להצפות בדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully