וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשקלון: הערבים יחזרו לעבודה, הילדים יעברו מבנה

לאחר שהורה להפסיק את עבודתם של פועלים ערבים בגנים, שמעוני מציע להעביר את הילדים למבנים ארעיים. גורמים בעירייה: "זו לא התקפלות, הוא דבק בעמדתו". במקביל, ביטאון ש"ס קרא שלא להעסיק ערבים

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

(ראש עיריית אשקלון לא מתחרט: "לא שיערתי שההחלטה תעורר המולה")

ראש העיר אשקלון איתמר שמעוני, שעורר סערה כשהורה להפסיק את עבודתם של פועלים ערבים העוסקים בבניית ממ"דים במוסדות חינוך בעיר, מציע כעת פתרון חלופי. הערב (ראשון) הוא צפוי להציע לנציגי ההורים בגנים הרלוונטיים לחזור ולהעסיק את העובדים, אך במקביל להעביר את הילדים למבנים ארעיים. מדובר בעבודות בשלושה גנים שאמורות להסתיים בסוף השבוע הקרוב.

גם אם תתקבל ההצעה, הפועלים ישובו לעבוד רק בשבוע הבא. גורמים בעירייה מסרו: "לא מדובר בהתקפלות, ראש העירייה דבק בעמדתו. רק בשבוע הבא, ככל הנראה, הם יחזרו לעבוד באותם גנים".

בעקבות הוראתו של שמעוני, שפורסמה לראשונה בוואלה! חדשות, יצאו פוליטיקאים מכל צדי הקשת הפוליטית נגד אי העסקת ערבים. משרד הפנים אף הורה לראש העיר לבטל את החלטתו. במקביל, לשכת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שיגרה מכתב לשמעוני ובו ביקשה לקבל ממנו הבהרות בעניין. שמעוני התבקש להבהיר אם אכן הורה לקבלנים להפסיק את עבודת הפועלים, ואם כן – למי ניתנו ההוראות ומה היה תוכנן.

עוד על סערת אשקלון:
עשרות הפגינו באשקלון: "ראש העיר הוא כיפת הברזל שלנו"
גורמים במשרד המשפטים: על פניו ההוראה לא חוקית
בנט: "רוב ערביי ישראל נאמנים, לא אתן יד לאפליה"

איתמר שמעוני, ראש העיר אשקלון, בוועידת במשפט באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
מציע "פתרון חלופי". איתמר שמעוני/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

מלבד הביקורת הקשה שספג המהלך של שמעוני, יש הקוראים לפעולות דומות בשל ההסלמה במצב הביטחוני והחשש מפיגועים. על רקע הפיגוע שאירע בשבוע שעבר בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, קרא בסוף השבוע ביטאון ש"ס "יום ליום" שלא להעסיק ערבים. במאמר מערכת שכתב הרב משה שפיר, עורך המוסף התורני ומהכותבים הבכירים של העיתון, נכתב: " זה הזמן לעשות מעשה. מי שיכול בעדינות להתחמק מהעסקתם של כאלו, ובפרט אם יוכל לבכר את אחיו היהודים, שיבין שזה שווה את הנזק הכספי. וזו חובתנו בעת הזאת".

ביטאון ש"ס: "כל החיוכים נועדו להיעלם ברגע של קריזה"

הרב שפיר הסביר כי למרבה הצער, לא אחת מעדיפים אנשים את "אחמד הבנדוד הזול, תרתי משמע. כך ניתן לראות בסופרים הגדולים, במכולות, בשיפוצים ובעצם היכן לא, יותר ויותר ערבים. הם אינם מסתובבים כנועים וצדדיים כבעבר, אדרבה, מדובר בדור צעיר ובוטח שמצפה שאנו נסתכל תזזיתית ימינה ושמאלה ברוב פחד. אין להם בעיה להשתחצן להתעצבן ולהתנכל". הרב סייג את דבריו ואמר כי לא כל הערבים הם כאלה ו"יש גם הגונים", אך לטענתו, "זה קורה יותר ויותר וזה מסוכן. כל צעירי הדור החדש האלו מסוכנים לנו. הם פצצות מתקתקות בקרבנו ואילו אנו מפרנסים אותם בתמימות. כל החיוכים והצביעות עם תודעת השירות המעולה נועדו להיעלם ברגע אחד של קריזה מסוכנת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת תמיכה בראש העיר שמעוני באשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"דם ודמעות, קדושה וטהרה אין להם מחיר. אם כולנו ננהג כך, אולי הם מצדם גם יבינו שלהתנהגות הנוראה שלהם יש מחיר כואב", הוסיף הרב במאמר. "לפני שאתם שולחים את הילד למכולת ליד הבית, שם עובד מתאבד עליז ומבושם, חשבו על כך, שימו לב שיש גם מכולת ממול, שם מי שמסדר את המדפים בלילה זה אברך מסכן שלפיד ופירון לקחו לו את הלחם האחרון שנשאר לו בבית. וזה כבר לא מותרות, זו סכנת נפשות".

הרב שפיר התייחס גם לבעיית הצניעות שלטענתו כרוכה בהעסקת ערבים. "הנזק הרוחני שלהם גדול שבעתיים, כידוע. לעיתים הם בדמות אנשים משכילים נקיים ומסודרים, ולפעמים גם דומים להפליא במראיתם לבני דודיהם היהודים, כאשר תחת כיסוי זה הללו אינם בוחלים בכל בעיית צניעות ובכל דרך תועבה העולה על דעתם", הסביר הרב.

קריאה זו מצטרפת לקריאות נוספות ברחוב החרדי והדתי שלא להעסיק ערבים. בשבוע שעבר קרא האדמו"ר מויז'ניץ, רבי ישראל הגר, לחסידיו להימנע מהעסקתם. "לאחר שאחד מהמרצחים עבד בסמוך לבית הכנסת, ומשם הכיר את מבואותיה, נדרש להיזהר מהעסקת ישמעאלים, ולדעתי במצב הקיים יש להימנע מלהעסיקם". הרב אליקים לבנון, רב השומרון, אמר כי יש להפסיק להעסיק ערבים בחנויות, במרכולים, באתרי בנייה או בכל מקום אחר. "טענת סרק היא שזה יגביר את האלימות", הסביר לבנון. "צעד כזה יבוא כאחד הצעדים במלחמה כוללת, זה יהיה צעד מנצח, אשר יבהיר לכל מי שירצה שמי שינסה להרע לישראל, חייו לא יהיו חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully