וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אנדרטה לזכר חיילים: כתובות "דאעש" רוססו בצפון

22.11.2014 / 18:48

כתובות גרפיטי שמביעות תמיכה בארגון התגלו בשני מקומות באזור דליית אל כרמל, בהם אנדרטה לזכר חיילים דרוזים. במקביל, שישה פלסטינים נעצרו בחשד להשחתת אנדרטה לחללי צה"ל בבקעת הירדן באמצעות סכינים ומברגים

דוברות חטיבת המשטרה

שתי כתובות גרפיטי שמביעות הזדהות עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) רוססו באזור דליית אל כרמל, והתגלו בסוף השבוע. כתובת אחת עם הכיתוב "דאעש" רוססה על אנדרטת "בשביל הבנים הדרוזים", בעוד השנייה רוססה בדרך נוף הכרמל, היוצאת מהשכונה המזרחית של דליית אל כרמל. תחנת משטרה חיפה פתחה בחקירת האירועים.

מדובר בפעם השלישית בשבועות האחרונים שבה מתגלות כתובות שמזדהות עם דאעש, כאשר אנדרטת קק"ל שהושחתה נחנכה במקום לפני חודשיים בלבד. בתחילת החודש רוססו כתובות נאצה במגרש כדורגל בעוספייה, בהן נכתב "דאעש פלסטין".

עוד בוואלה! חדשות
קרי על הסכם הגרעין עם איראן: "יש עדיין פערים גדולים"
"חיזבאללה קיבל טילים שמסוגלים לפגוע בכור בדימונה"
טורקיה מאמנת לוחמים כורדים נגד דאעש בצפון עיראק

כמו כן, שישה פלסטינים תושבי הכפר מרג' נעג'ה שבמדבר שומרון, נעצרו היום בחשד להשחתת אנדרטה לחללי צה"ל בבקעת הירדן. לאחר שאזרח דיווח על המקרה למשטרה, הגיעו למקום ניידות של מרחב סיור שומרון ועצרו את השישה כשבאמתחתם מברגים וסכינים שבאמצעותם, על פי החשד, השחיתו את האנדרטה.

כתובת דאעש רוססה על אנדרטת קק"ל בדליית אל כרמל, נובמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
כתובת דאעש שהתגלתה בסוף השבוע על אנדרטת לזכר חיילים דרוזים/חטיבת דובר המשטרה

בחודש שעבר נהרג אחמד חבשי, תושב הצפון בן 23, בעת לחימה לצד דאעש באזור רמאדי, ממערב לבגדאד, בירת עיראק. חבשי הצטרף בתחילת השנה לשורות הארגון, יחד עם ארבעה מחבריו תושבי אזור הצפון.

אבו חוסיין, אביו של ההרוג, סיפר לוואלה! חדשות כי משפחתו של אחמד התנגדה נחרצות ליציאתו לסוריה. "הוא הודיע לנו שהוא בסוריה, אחרי שבא השב''כ וחיפש בבית", אמר. "כבר כמעט ארבעה חודשים לא דיברתי איתו", סיפר אבו חוסיין. "כשהוא היה בסוריה, אמרתי לו, 'אם אתה לא חוזר אל תדבר איתי. אני כועס עליך ואתה לא הבן שלי'". כחודש לאחר מכן, התקשר אחמד בשנית ואמר שהוא בעיראק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טורקיה מאמנת לוחמים כורדים להילחם בדאעש

בתוך כך, המאבק הבינלאומי נגד ארגון הטרור האכזרי נמשך, והיום חשף גורם בכיר באנקרה כי טורקיה מאמנת לוחמים כורדים בצפון עיראק. לדבריו, ארצו תספק סיוע דומה גם ליחידת צבא לאומית חדשה בבגדאד.

"טורקיה כבר החלה לאמן כוחות פשמרגה (המיליציה הכורדית בעיראק) בצפון עיראק", אמר הגורם והוסיף: "הסכמנו לאמן ולתת סיוע גם למשמר הלאומי". דובר פשמרגה אישר כי חיילים טורקים החלו לאמן את הלוחמים הכורדים לפני כשלושה שבועות, אך סירב לספר בכמה לוחמים מדובר.

נראה שטורקיה נכנעה ללחצים הבינלאומיים למרות היחסים העכורים בין המדינה לבין הכורדים המתגוררים בשטחה. בחודש שעבר הודיע טורקיה כי תאפשר ללוחמים הכורדים לתגבר את הכוחות הכורדיים בעיר הסורית כובאני שבגבול טורקיה, הנלחמים בדאעש. זאת, דרך מעבר הגבול המשותף בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully