וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מאמנת לוחמים כורדים נגד דאעש בצפון עיראק

22.11.2014 / 15:06

גורם בכיר באנקרה חשף כי ארצו מסייעת ללוחמי המיליציה הכורדית בעיראק במאבקם נגד ארגון "המדינה האיסלאמית". הצעד המפתיע מצטרף למעבר לכובאני שאפשרה טורקיה ללוחמים כורדים בחודש שעבר

לוחמי פשמרגה מחוץ לעיר ארביל, עיראק – 8 בספטמבר 2014. EPA, מערכת וואלה! NEWS
לוחם פשמרגה בעיראק בחודש ספטמבר/מערכת וואלה! NEWS, EPA

מצטרפים למאמץ הבינלאומי: טורקיה מאמנת לוחמים כורדים בצפון עיראק כחלק מהמאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך חשף היום (שבת) גורם בכיר באנקרה. לדברי הגורם, ארצו תספק סיוע דומה גם ליחידת צבא לאומית חדשה בבגדאד.

"טורקיה כבר החלה לאמן כוחות פשמרגה (המיליציה הכורדית בעיראק) בצפון עיראק", אמר הגורם והוסיף: "הסכמנו לאמן ולתת סיוע גם למשמר הלאומי". דובר פשמרגה אישר כי חיילים טורקים החלו לאמן את הלוחמים הכורדים לפני כשלושה שבועות, אך סירב לספר בכמה לוחמים מדובר.

עוד בנושא דאעש:
שבוי דאעש בסרטון חדש: "ממשלתי הפקירה אותי למות"
צפו בניסוי: מי מכעיס יותר אמריקנים - דאעש או ישראל?
משפחה סירבה לחתן את בתה עם לוחם דאעש - והוצאה להורג

חברי פשמרגה הכורדי מתאמנים לקראת הלחימה בדאע"ש, עירק. רויטרס
לוחמי פשמרגה מתאמנים בעיראק/רויטרס

נראה שטורקיה נכנעה ללחצים הבינלאומיים למרות היחסים העכורים בין המדינה לבין הכורדים המתגוררים בשטחה. בחודש שעבר הודיע טורקיה כי תאפשר ללוחמים הכורדים לתגבר את הכוחות הכורדיים בעיר הסורית כובאני שבגבול טורקיה, הנלחמים בדאעש. זאת, דרך מעבר הגבול המשותף בין המדינות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, תקף בתחילת החודש את כוחות הקואליציה הפועלים נגד "המדינה האיסלאמית" בטענה כי הם מתמקדים בכובאני בלבד. לטענתו, על התקיפות להתרחב מעבר לעיר, אל אזורים נוספים במדינה.

"מדוע כובאני ולא ערים אחרות כמו אידליב, חמאת וחומס?", תהה ארדואן במהלך מסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד בפריז. "דאעש שולטים על 40% משטחה של עיראק. יש רק 2,000 לוחמים בכובאני וקשה להבין את הגישה הזאת. למה הקואליציה לא תוקפת באזורים אחרים?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully