וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תאפשר שיקום 25 אלף בתים בעזה שנהרסו ב"צוק איתן"

שליח האו"ם רוברט סרי הודיע כי ישראל והרשות הפלסטינית הגיעו להסכם לפיו יוכנסו לרצועה חומרי בניין לשיקום הבתים שנפגעו. מדובר בצעד השיקום המעשי הראשון שהוסכם בין הצדדים מאז סיום הלחימה

הריסות בבית חאנון בתום מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. AP
הריסות בבית חאנון בסיום המבצע בעזה/AP

ישראל והרשות הפלסטינית הגיעו להסכם, בתיווך האו"ם, לפיו יוכנסו לרצועת עזה חומרי בניין על מנת לשקם 25 אלף בתים שנהרסו במהלך מבצע "צוק איתן" – כך הודיע אמש (שישי) המתאם המיוחד של האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, רוברט סרי. מדובר בצעד השיקום המעשי הראשון שהוסכם בין הצדדים מאז סיום הלחימה בעזה.

סרי אמר כי הרשויות הישראליות והפלסטיניות "הגיעו להבנה", שתאפשר גישה לחומרי בניין כבר בשבוע הקרוב. מי שניהל את המשא ומתן בנושא זה מטעם ישראל היה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי.

עוד בוואלה! חדשות:
קניה: לוחמי "א-שבאב" הוציאו להורג 28 נוסעי אוטובוס
שבוי דאעש בסרטון חדש: "ממשלתי הפקירה אותי למות"
אסור לפספס: 10 התמונות שעשו את השבוע

פלסטינים שבים לבתיהם ברצועת עזה, אחרי ההכרזה על הפסקת אש, 27 באוגוסט 2014. רויטרס
הריסות בעזה לאחר המבצע/רויטרס
"ניתן לצפות שאנשים שבתיהם נהרסו יהיו מסוגלים לבנות אותם מחדש באותו המקום"

סרי התייחס לאובדן החיים, כמו גם לרכוש הרב שנהרס במהלך הלחימה, וטען כי "ניתן לצפות שאנשים שבתיהם נהרסו יהיו מסוגלים לשפץ או לבנות אותם מחדש באותו המקום". הוא קרא לצדדים להעניק את תמיכתם המלאה "על מנת לאפשר למנגנון לפעול כראוי, לטובת האוכלוסייה האזרחית בעזה".

כמו כן, שב וקרא סרי למדינות התורמות לשיקום הרצועה להשלים את התחייבויותיהן מהוועידה הבינלאומית שנערכה בקהיר בחודש שעבר, במסגרתה הובטחו 5.4 מיליארד דולרים ממדינות העולם, לטובת מאמצי השיקום. הפלסטינים אמדו אז את עלות השיקום בכארבעה מיליארד דולרים.

סרי הדגיש בהודעתו כי האו"ם יוודא שחומרי הבניין שיוכנסו לרצועה ישמשו "אך ורק למטרתם המוצהרת", כלומר לשיקום הבתים. הוא הוסיף כי האו"ם אף יערוך בדיקות פתע בנושא. זאת, בעקבות דרישתה של ישראל לוודא כי חומרים המיועדים לשיקום בתי אזרחים לא ישמשו לשיקום מערך הטרור של חמאס.

כבר לפני כחודשיים הודיע סרי כי האו"ם, ישראל והרשות הפלסטינית הגיעו להסכם שיאפשר להתחיל בעבודות לשיקום רצועת עזה. סרי אמר כי "את התפקיד המרכזי בעבודות תיקח הרשות הפלסטינית" וכי משקיפי האו"ם יבטיחו שהחומרים הנדרשים לעבודות יועברו במלואם למטרות האזרחיות שלשמן הם נדרשים".

לפניות לכתבים:
אמיר תיבון - amir.tibon@walla.co.il
אבי יששכרוף - aviissacharoff@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully