וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוי דאעש בסרטון חדש: "ממשלתי הפקירה אותי למות"

בסרטון תעמולה שישי בסדרה, נראה העיתונאי הבריטי ג'ון קנטלי מקריא הצהרה מתוסרטת, שבה האשים את ממשלות המערב במוסר כפול ובתאוות בצע, והוסיף: "השלמתי עם כך שגורלי יהיה כשל חבריי לתא"

צילום: יוטיוב, עריכה: טל רזניק

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם אתמול (שישי) סרטון תעמולה חדש, ובו העיתונאי ג'ון קנטלי, אזרח בריטניה שנשבה בידי ארגון הטרור בסוריה, האשים את ממשלתו ב"הפקרתו". בפתיחת הסרטון, השישי בסדרה שבה מדבר קנטלי בשם הארגון, הוא מציג את הנושא שבו יעסוק הפרק – הניסיון הכושל של כוחות צבא ארצות הברית לחלץ את השבויים ביולי האחרון, ו"התחושה כשממשלתך משאירה אותך למות".

בסרטון, שאורכו כתשע דקות ונפתח בכיתוב "הטו את אוזניכם, מסר מפי העציר הבריטי ג'ון קנטלי", נראה קנטלי יושב מאחורי שולחן כתיבה ולבוש חולצה כתומה, מקריא מתסריט שהוכן לו מראש. קנטלי תיאר את ניסיון החילוץ בטון ביקורתי והאשים את מדינות המערב במוסר כפול, בכך שבחרו בפעולה צבאית לחילוץ השבויים על פני משא ומתן עם הארגון. "הותירו אותנו למות. זוהי התחושה הנוראה ביותר בעולם, כשהמדינה שחשבת שהכרת מפקירה אותך מאחור בצורה צינית כל כך. זוהי הבגידה האולטימטיבית", אמר קנטלי.

עוד בוואלה! חדשות:
ראש ה-NSA: "לסין היכולת להשבית את רשת החשמל בארה"ב"
"צאו מהצללים": אובמה חשף תכנית להסדרת מעמד המהגרים
קרי: אין כוונה להאריך את שיחות הגרעין עם איראן

ג'ון קנטלי, עיתונאי בריטי בשבי דאעש, בסרטון תעמולה חדש, נובמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
קנטלי בסרטון החדש שפרסם דאעש/צילום מסך, יוטיוב

בהמשך השבוי הבריטי בן ה-43 אמר כי הוא השלים מזמן עם העובדה שגורלו ככל הנראה יהיה זהה לזה של חבריו לתא. "אני כועס על כך. לא כלפי המוג'האדין, הם עושים את מה שהם אמרו שיעשו אם המדינות לא ינהלו עמם משא ומתן", הוא הסביר. "אני כועס על הממשלות שלנו על כך שהן אפשרו לדברים להגיע למצב הזה, ואז השתמשו במוות של עמיתיי לצרכים שלהם בתקשורת".

הוא מתח ביקורת קשה על המערכה הצבאית שאליה יצאו מדינות המערב בהובלת ארצות הברית נגד דאעש בעיראק ובסוריה, וטען כי המניע של הממשלות קשור לנפט, למסחר ולרווח אישי של פרטים ושל מפלגות. "אמשיך לדבר נגד הפעילות הצבאית הזאת ונגד היהירות המטעה של הממשלות שלנו כל עוד המוג'האדין יאפשרו לי לחיות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דאעש ערפו את ראשו של השבוי האמריקני פיטר קסיג. צילום מסך
הוצאתו להורג של השבוי האמריקני פיטר קאסיג, בשבוע שעבר/צילום מסך

בחודש שעבר פרסם הארגון סרטון שבו נראה קנטלי "מדווח" מהעיר הסורית כובאני, הממוקמת בסמוך לגבול טורקיה, שהפכה למוקד הלחימה בין הכוחות הכורדים לדאעש. גם אז נראו דבריו מתוסרטים לחלוטין, והוא סיפר שהלחימה "כמעט הסתיימה" וכי לוחמי הארגון מבצעים "טיהור סופי".

הסרטון נפתח בצילום אווירי, שלטענת הארגון צולם על ידי מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) של "צבא המדינה האיסלאמית", כשברקע נשמעו חילופי אש. "בניגוד למה שכלי התקשורת המערביים גורמים לכם להאמין, אין פה קרב מקיף", אמר קנטלי בסרטון, שעה שהוא מצולם מסייר ברחבי העיר. "כעת הקרב על כובאני מתקרב אל סופו", הוא אמר קנטלי. "ניתן עוד לשמוע יריות באופן לא קבוע, כתוצאה ממבצעי הטיהור של המוג'אהדין, אבל ממש שקט פה, כמו שאתם יכולים לראות".

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully