וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות נמשכת: הפגנות באזור ירושלים ובגדה המערבית

מאות פלסטינים הפגינו בחברון ופוזרו בדי כוח מג"ב. במקביל, דווח על הפגנות במחסום קלנדיה ובכפר א-ראם. מתפללים רבים הגיעו לסוכת האבלים של משפחתם של מבצעי הפיגוע בבית הכנסת

צלם: שי מכלוף, עריכה: ניב פוקס

(יעלון: "חמאס מאיץ את הניסיון להפעיל טרור")

על רקע המשך המתיחות בירושלים וברחבי ישראל והגדה המערבית, כ-350 פלסטינים הפגינו בשעות הצהריים (שישי) באזור צומת בית המרקחת בחברון. שוטרים של משמר הגבול פינו את המפגינים עם אמצעים לפיזור הפגנות. שישה בני אדם נפצעו קל מירי כדורי גומי.

עוד דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים על מהומות שפרצו בכפר קדום שבהן השתתפו 100 בני אדם. שלושה פלסטינים נפצעו קל מירי צלפים. מהומות פרצו גם בסמוך למחסום קלנדיה שבצפון ירושלים, בהן השתתפו 80 פלסטינים, כמו גם בכניסה לכפר א-ראם הסמוך. עימותים נוספים דווחו בכפר קדום, בנבי סלאח ובאזור בית הקברות במחנה הפליטים עאידה שמצפון לבית לחם. בנבי סלאח נפגעו קל שני פלסטינים מירי כדורי גומי ובקלנדיה נפגע פלסטיני נוסף.

עוד בוואלה! חדשות:
דובר חמאס: ליברמן הוא מטרה לגיטימית
הושחתה מכוניתו של שייח שהביע תנחומים אחרי הפיגוע
נחשפה רשת טרור של חמאס בגדה שתכננה פיגועים נגד ישראלים

כוחות הביטחון במזרח ירושלים, המהומות נובמבר 2014. רויטרס
עימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים במזרח ירושלים, אתמול/רויטרס

במקביל, פלסטינים רבים הגיעו היום להתפלל את תפילת יום השישי בסוכת האבלים שהוקצה בג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, בבית משפחתם של בני הדודים רסאן ועאדי אבו גמ'אל. השניים ביצעו על פי ההערכה את הפיגוע בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף שבירושלים, שבו נהרגו ארבעה מתפללים ושוטר נוסף שהוזעק לזירה.

כמו כן, ארבעה פעילי ימין מארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) נעצרו בחשד שתקפו הלילה שני שוטרים בפארק בפתח תקווה. השוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בילינסון בעיר, לאחר שנחבלו קשות בפניהם ובחלקי גוף שונים. הארבעה, ובהם שלושה נערים בני 16, נעצרו בחשד למעורבות בתקיפה. הם יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם.

תושב חדרה, צעיר בשנות ה-20 לחייו, חשוד כי איים אתמול בסכין על בעל מסעדה בעיר, מאחר שהוא מעסיק ערבים. הוא נעצר על ידי שוטרי תחנת משטרת חדרה בחשד להחזקת סכין ולאיומים, ומעצרו הוארך עד יום ראשון הקרוב.

כוחות הביטחון יורים אמצעים לפיזור הפגנות לעבר מפגינים פלסטינים בצפון ירושלים. רויטרס
כוחות הביטחון בצפון ירושלים/רויטרס

שר הביטחון משה יעלון התייחס היום לאיומי הטרור במהלך סיור שערך עם ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה, ואמר. "חמאס מנסה להפעיל חוליות טרור ביהודה ושומרון, וגם באזור ירושלים. אחרי 'צוק איתן', הסיכון שלהם גדול, כי כנראה אין פניהם להסלמה ברצועת עזה, לנוכח המחיר הכבד שהם שילמו, והם מאיצים ביתר שאת את הניסיון להפעיל בטרור ביהודה, בשומרון ובירושלים".

"אנחנו נמצאים בגל של הסלמה, אך לא הייתי מגדיר את זה אינתיפאדה", הוסיף שר הביטחון. יעלון קרא לערנות מצד הציבור מפני אירועי תקיפה, והבהיר: "אנחנו מתכוונים לבצע פעילויות שתרתענה אנשים מלבצע פיגועים, כמו הריסת בתים ומעצרים על בסיס כל מה שאנחנו חושדים בו. הרחבנו את המעצרים, גם בירושלים וגם ביהודה ושומרון".

במסגרת פעילות זו, עצר כוח צה"ל במהלך הלילה שני מבוקשים פלסטינים באזור חברון. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

כמו כן, המנהל האזרחי חילק בימים האחרונים 26 צווי הריסת מבנים של פלסטינים בבקעת הירדן, בעיקר באזור בית לחם. על פי גורם צבאי, "לא מדובר בפעילות חריגה והיא נועדה להתמודד עם פורעי החוק". עם זאת, הפלסטינים מדווחים כי מדובר ב-72 צווים. ההריסות יבוצעו בתוך 45 יום. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר בהליך שגרתי של הוצאת צווים על פלישה לאדמות באזור הבקעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully