וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר חמאס: ליברמן הוא מטרה לגיטימית

סאמי אבו זוהרי התייחס לפרסום של שב"כ לפיו נעצרה חוליה של הארגון שתכננה לפגוע בשר החוץ, אולם סירב לאשר או להכחיש מעורבות. יעלון: "הם מאיצים ביתר שאת את הניסיון להפעיל טרור"

אביגדור ליברמן בישבת סיעה של ישראל ביתנו, נובמבר 2013. נועם מושקוביץ
"מנהיגי הכיבוש האחראים לחילול אתרים קדושים - יעדים לגיטימיים". השר ליברמן/נועם מושקוביץ

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, התייחס היום (שישי) לפרסום הישראלי, שלפיו חוליה של הארגון תכננה פיגוע נגד שר החוץ אביגדור ליברמן במהלך מבצע "צוק איתן", וסירב לאשר או להכחיש את הדברים. "אין לנו מידע בנושא", טען אבו זוהרי. "עם זאת, אנו מדגישים כי מנהיגי הכיבוש אשר אחראים להרג ילדים ונשים, ולחילול האתרים הקדושים, הם מטרות לגיטימיות של ההתנגדות".

כותרות נוספות בוואלה! חדשות:
בניסיון להרגיע את השטח: הרשות עצרה עשרות פעילי חמאס
מצלמות ולחצני מצוקה: התכנית לחיזוק הביטחון בירושלים
פעיל חמאס הודה שדרס במכוון את החיילים בגוש עציון

אדם מניף את דגל חמאס בהפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
אין אישור או הכחשה לניסיון הפגיעה בליברמן. תומך חמאס מניף את דגל הארגון, ניו יורק/רויטרס

על פי שירות הביטחון הכללי (שב"כ), בשבועות האחרונים נחשפה חוליה של חמאס שחבריה, תושבי אזור בית לחם, ניסו לרכוש טיל נ"ט מדגם RPG כדי לפגוע בכלי הרכב שבו נוסע השר. בימים האחרונים הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד המעורבים בגין עבירות של קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה וקשירת קשר לסחר באמצעי לחימה.

מחקירת חברי החוליה עולה כי בראשה עמד איברהים סלים מחמוד זיר, פעיל חמאס בכיר מהכפר חרמלה שליד בית לחם, שריצה בעבר תקופות מאסר בגין פעולותיו בארגון. במהלך המבצע בעזה החל זיר לגבש תכנית לחיסול ליברמן מתוך כוונה שפיגוע זה יעביר "מסר" למדינת ישראל ויביא להפסקת הלחימה.

לצורך ביצוע הפיגוע, גייס הבכיר את אחיו, זיאד סלים, בן 35, ואת עדנאן אמין מחמוד סביח, בן 31, גם הם פעילי חמאס וריצו בעבר עונשי מאסר בבתי הכלא בישראל. השניים הודו כי גויסו לחוליה וכי הסכימו לסייע בפגיעה באישיות ישראלית בכירה. נוסף על כך, פנה ראש החוליה ליוסף אבראהים יוסף אל-שיח, בן 50, תושב אזור בית לחם ופעיל חמאס מוכר, וביקש ממנו סיוע בהשגת אמצעי הלחימה. עוד עלה מהחקירה כי חברי החוליה אספו מודיעין מקדים על שיירת כלי הרכב של השר ליברמן.

עוד באותו נושא

נחשפה רשת טרור של חמאס בגדה שתכננה פיגועים נגד ישראלים

לכתבה המלאה

יעלון: "אחרי 'צוק איתן', הסיכון שלהם גדול יותר"

"אנחנו נמצאים בגל של הסלמה, אך לא הייתי מגדיר את זה אינתיפאדה. אסור לנו לאבד את השפיות"

שר הביטחון משה יעלון התייחס היום לחשיפת החוליה, במהלך סיור שערך עם ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה. "מדובר בסיכול של חוליה רביעית מאז מאי האחרון של חוליות טרור, בעיקר של חמאס, שהארגון מנסה להפעיל ביהודה ושומרון, וגם באזור ירושלים", הסביר. "אחרי 'צוק איתן', הסיכון שלהם גדול, כי כנראה אין פניהם להסלמה ברצועת עזה, לנוכח המחיר הכבד שהם שילמו, והם מאיצים ביתר שאת את הניסיון להפעיל טרור ביהודה, שומרון וירושלים".

יעלון שיבח את פעילות שב"כ, צה"ל והמשטרה, שפעלו לסיכול החוליה, ולסיכול שלוש חוליות דומות מאז חודש מאי האחרון. "במקרה הזה, לחולייה היה כונה לפגוע בשר החוץ אביגדור ליברמן ואנחנו כמובן מברכים על הסיכול", אמר יעלון.

"אנחנו נמצאים בגל של הסלמה, אך לא הייתי מגדיר את זה אינתיפאדה", הוסיף שר הביטחון. "הפעם, זה פרי הסתה. לכן, אנחנו תוקפים את אבו מאזן. ברור שגם לחמאס ולתנועות איסלאמיות יש אינטרס להסלים". יעלון קרא לערנות מצד הציבור מפני אירועי תקיפה, והוסיף: "אנחנו מתכוונים לבצע פעילויות שתרתענה אנשים מלבצע פיגועים, כמו הריסת בתים ומעצרים על בסיס כל מה שאנחנו חושדים בו. הרחבנו את המעצרים, גם בירושלים וגם ביהודה ושומרון".

עוד התייחס יעלון להחלטת ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, לאסור העסקת אזרחים ערבים, ואמר: "אסור לנו לאבד את השפיות. חשוב שנשמור על מערכת היחסים בין המגזרים השונים בתוך המציאות המורכבת הזו, ולא לפסול ציבור שלם, לא בגלל חשש ביטחוני ולא בגלל סיבה אחרת. אני מבין איך הוא הגיע למסקנה, אך הוא שגה, הוא עשה פה טעות קשה".

"אנחנו לא רואים טרור מערביי ישראל כמו שרואים מיהודה ושומרון או מעזה", הוסיף. "המגמה בקרב ערביי ישראל היא לא מגמה של הקצנה, למרות שלעתים יש רושם כזה, אלא מגמה של השתלבות, בניגוד להתבטאויות של הפוליטיקאים שלהם ושל חלק מהפוליטיקאים שלנו. החלטה כזו, כמו שקיבל ראש העיר אשקלון, גורמת להקצנה ולכן זו הייתה טעות קשה. החלטות מהסוג הזה תדחקנה אוכלוסיות שלמות להקצנה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתב יניר יגנה: yanir9310@walla.com

(עדכון ראשון: 11:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully