וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-NSA: "לסין היכולת להשבית את רשת החשמל בארה"ב"

21.11.2014 / 14:22

בעדות בפני בית הנבחרים, הבהיר ראש סוכנות המודיעין כי האקרים הצליחו בעבר לחדור למערכות השולטות על רשת החשמל ועל מוסדות פיננסיים, ולבצע "משימות איסוף". "יש עוד מדינה או שתיים עם היכולת"

כנס האקרים בגרמניה. GettyImages
"מה שמדאיג היא האפשרות כי ייעשה שימוש בגישה על מנת להשבית את המערכות"/GettyImages

לסין "וכנראה לעוד מדינה אחת או שתיים" יש את היכולת לחדור ולהשבית את מערכת המחשוב השולטת על רשת החשמל בארצות הברית – כך העריך אמש (חמישי) ראש הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA), מייקל רוג'רס. הוא אמר את הדברים בשימוע בפני ועדת הביון של בית הנבחרים בוושינגטון, והוסיף כי רשתות התקשורת של גופי התעבורה האווירית ושל חברות פיננסיות גם הן נתונות תחת איום דומה.

לדברי רוג'רס, האקרים הצליחו בעבר לחדור לרשתות אלה ולבצע "משימות איסוף", על מנת לקבוע את תצורתן ואת האופן בו הן ממוגנות. "מה שמדאיג אותנו היא האפשרות כי ייעשה שימוש בגישה וביכולות על ידי גופים מדינתיים, או על ידי קבוצות או יחידים, על מנת להשבית את המערכות", אמר רוג'רס.

עוד בוואלה! חדשות:
נחשפה רשת טרור של חמאס בגדה שתכננה פיגועים נגד ישראלים
"צאו מהצללים": אובמה חשף תכנית להסדרת מעמד המהגרים
קרי: אין כוונה להאריך את שיחות הגרעין עם איראן

ראש ה-NSA מייק רוג'רס. AP
ראש ה-NSA, מייק רוג'רס/AP

"ככל הנראה, יש עוד אחת או שתיים", מלבד סין, הוסיף רוג'רס, אך סירב לנקוב בשמות המדינות הנוספות המהוות איום על ארצות הברית. דובר משרד החוץ של סין, הונג לי, טען כי ממשלתו "אוסרת" על מתקפות האקרים, ואף הוסיף כי בייג'ינג היא זו שנופלת קורבן למתקפות כאלה מצד ארצות הברית. "ממשלת סין פועלת בנחישות נגד פעילות כזו", מסר הונג, "המציאות הזאת אינה ניתנת להכחשה".

עדותו של רוג'רס בפני המחוקקים בוושינגטון מגיעה יומיים לאחר שהצעת חוק שתגביל את איסוף נתוני התקשרויות טלפון בידי ה-NSA נפלה בהצבעה בסנאט. עם זאת, ראש הסוכנות הבהיר כי חברות תקשורת ממשיכות להעביר נתונים ל-NSA, אולם במסגרת תקנות מגבילות יותר מאלה שנחשפו בשנה שעברה על ידי עובד הסוכנות לשעבר, אדוארד סנודן.

לדברי רוג'רס, הסוכנות מעריכה כי חוק הנוגע לתקנות הביון יעבור בקרוב, ולכן ממתינה עם קידום שינויים טכנולוגיים נרחבים בשיטות האיסוף שלה. הוא טען כי הסוכנות בשיתוף עם חברות התקשורת מעדיפות "לחכות ולראות" אילו שינויים יכללו בחוק הצפוי לעבור בזמן הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully