וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מתנחלות חשודות בתקיפת נהג מונית פלסטיני בבירה

21.11.2014 / 0:25

הנהג הותקף בגז מדמיע ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים, לטענתו על רקע לאומני. המשטרה עצרה את הנערות, שברשותן נמצאו 2 מכלי גז מדמיע. כמו כן, אישה נפצעה קל מאבנים שפגעו באוטובוס בערד

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

נהג מונית ערבי הותקף אמש (חמישי) על ידי ארבע נערות באמצעות גז מדמיע ברחוב קינג ג'ורג' בעיר. הנהג לא נזקק לטיפול רפואי, ולטענתו הותקף על רקע לאומני. המשטרה פתחה בסריקות אחר החשודות ועצרו ארבע נערות תושבות ההתנחלות יצהר כשבידיהן נמצאו שני מכלי גז מדמיע. החשודות הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

כמו כן, רשת אל-ג'זירה דיווחה כי 12 פלסטינים נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון בשכונת אבו דיס שבמזרח ירושלים. במקביל, בשכונת ג'בל מוכבר, משם יצאו שני המחבלים שביצעו ביום שלישי את הטבח בבית הכנסת בעיר, יידו צעירים פלסטינים אבנים לעבר כוח משטרה ומשמר הגבול שפועל במקום. הכוח פיזר את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

בנוסף לכך, אבנים נזרקו לעבר אוטובוס קו 388 של חברת מטרופולין בכניסה לערד. אישה נפצעה באורח קל כתוצאה מכך ונגרם נזק לאוטובוס. שוטרי תחנת ערד וגששים יצאו לזירה ופתחו בסריקות לאיתור מיידי האבנים.

עוד בוואלה! חדשות
פעיל חמאס הודה שדרס במכוון את החיילים בגוש עציון
בכירים אמריקנים לאובמה: דחיית בקשת פולארד בלתי מוצדקת
עשרות הפגינו באשקלון: "ראש העיר הוא כיפת הברזל שלנו"

אבנים נזרקו לעבר אוטובוס בכניסה לערד  20 בנובמבר 2014. ואלרי קנייפל, מערכת וואלה! NEWS
האוטובוס שנפגע מאבנים בערד/מערכת וואלה! NEWS, ואלרי קנייפל

פעיל הימין, עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג את החשודות, מסר בתגובה: "הבנות טוענות לאלימות קשה של השוטרים ועל חיפוש קשה שחלקן עבר וגובל בהטרדה מינית. מדובר בילדות בנות 15 ו-16, המשטרה לא מתייחסת בצורה כזאת אפילו למחבלות".

בתוך כך, חשף אמש ראש העיר ניר ברקת את פרטי התכנית לחיזוק הביטחון האזרחי והאישי בבירה. התכנית, שתופעל ברחבי העיר החל מיום ראשון, כוללת תוספת של 215 מאבטחים לגני הילדים, התקנת מאות מצלמות וידאו במעגל סגור באזורי מוסדות החינוך, עיבוי אמצעי האבטחה של גני הילדים והתקנת לחצני מצוקה בגנים.

כמו כן, במסגרת התכניות יופעלו 50 ניידות שיטור עירוני משולבות למשטרה ולעירייה ו-30 ניידות סיור מיוחדות רק למוסדות החינוך בעיר שיכולות להגיע תוך פחות משתי דקות לכל מוסד. במקביל, ייערך מבצע נרחב לגיוס מתנדבים למשמר האזרחי, יחודדו נוהלי אבטחת בתי כנסת, יוצבו בלוני תצפית בשמי העיר ויוקם חמ"ל מאוחד לכלל הגורמים. "החזרת הביטחון לתושבי העיר היא המשימה שלנו", אמר ברקת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חוקרי מז"פ בזירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים, נובמבר 2014. AP
זירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים, שלישי/AP

בשבועות האחרונים נרשמו כמה פיגועים בשטח הבירה, האחרון שלהם לפני יומיים בבית הכנסת בשכונת הר נוף בעיר. שני תושבי מזרח ירושלים, קרובי משפחה של אסיר ששוחרר בעסקת שליט, נכנסו לבית הכנסת "קהילת בני תורה" עם אקדחים וסכיני קצבים והחלו לתקוף את המתפללים במקום בעת תפילת שחרית. ארבעה מתפללים נהרגו ושוטר שהגיע לזירה נפצע באורח אנוש ומת מאוחר יותר מפצעיו. שישה בני אדם נוספים נפצעו, בהם אחד באורח אנוש. שני המחבלים נורו למוות.

(עדכון ראשון: 22:25)

לפניות לכתב יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully