וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מכל ארבעה גרמנים: ישראל מתנהגת כמו הנאצים

20.11.2014 / 17:55

מסקר שעסק בשנאת זרים עולה כי רבע מאזרחי המדינה מאמינים שהיחס של ישראל לפלסטינים זהה למדיניות הנאצית. עם זאת, לפני עשור אחד מכל שניים הסכים עם הקביעה. האנטישמיות במדינה גברה עקב המבצע בעזה

הפגנה של ניאו-נאצים בברילן, גרמניה. AP
18% הסכימו שיהודים אחראים לרדיפה אחריהם בשל מדיניות ישראל. הפגנה ניאו נאצית בגרמניה/AP

אחד מכל ארבעה גרמנים מסכים כי היחס של מדינת ישראל לפלסטינים זהה לרדיפת היהודים על ידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה – כך עולה מסקר דו-שנתי שפורסם היום (חמישי) ועוסק בשנאת זרים. האנטישמיות במדינה גברה בחודשים האחרונים בעקבות מבצע "צוק איתן". עם זאת, מדובר בירידה חדה מסקר שנערך לפני עשור, שבו כחצי מהנשאלים הסכימו עם הטענה הזאת.

בחודש ספטמבר, לדוגמה, 18% מהנשאלים הסכימו שיהודים אחראים לרדיפה אחריהם בשל מדיניות ישראל – עלייה של יותר מ-10% ממה שהשיבו בחודש יוני, לפני שפרצה הלחימה בדרום. אחד מכל חמישה נשאלים אמר כי מדיניות ישראל גורמת ליהודים להיות פחות אהודים.

"הקו הדק בין אנטישמיות לבין ביקורת בונה על ישראל הולך ומיטשטש וזאת בעיה", נמסר ממכון פרידריך אברט, שערך את הסקר. תוצאות הסקר פורסמו שבוע לאחר ששר החוץ של גרמניה פרק וולטר שטיינמאייר אמר כי שנאת יהודים נמצאת בעלייה במדינה וברחבי אירופה בעקבות האלימות במזרח התיכון.

עוד חדשות מהעולם:
משפחות החיילים עודכנו: הדריסה בגוש עציון - כנראה פיגוע
משרד הפנים לשמעוני: בטל הפסקת עבודת הערבים באשקלון
סוכלה הברחת אלפי סכיני קומנדו וזיקוקים למזרח ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully