וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים ערבים בתל אביב: "שהידים - לוחמי התנגדות פלסטינים"

20.11.2014 / 16:10

תאים ערביים באוניברסיטה דחו את ההפגנה "לזכר השהידים" מחשש לאלימות וטענו כי לא התכוונו לתמוך בפיגוע בירושלים: "שהיד הוא לא מחבל וטרוריסט, זה מי שנרצח בידי צה"ל". עשרות סטודנטים ימנים מחו: "זו הסתה"

מערכת וואלה!

"אנחנו לא רואים בכל שהיד מחבל וטרוריסט. שהידים הם אלו שנהרגו עקב הסכסוך המתמשך, הם לוחמי התנגדות פלסטינים". כך אמר היום (חמישי) חבר תא חד"ש באוניברסיטת תל אביב, ג'אבר באסל, מיוזמי ההפגנה שהייתה אמורה להתקיים הבוקר "נגד הכיבוש ולזכרם של השהידים", כלשונם של התאים הערביים בקמפוס. ההפגנה נדחתה ליום ראשון הקרוב בשל חשש לשלום הסטודנטים הערבים ותומכיהם.

הפגנת סטודנטים מטעם תנועת אם תרצו בעקבות גל הפיגועים, אוניברסיטת תל אביב. ראובן קסטרו
מפגן נגד האירוע שתכננו התאים הערביים בקמפוס. אוניברסיטת תל אביב, היום/ראובן קסטרו

לדברי באסל, בתחילת השבוע תכננו התאים הערביים, בשיתוף סטודנטים יהודים נוספים באוניברסיטה, לקיים מעגל נרות במרכז האוניברסיטה לזכרם של ה"שהידים", אבל האירוע נדחה בשל הפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים. "רצינו להדליק נרות לזכרם של ה'שהידים', במיוחד לזכרו של חיר חמדאן שנרצח בכפר כנא ונהג האוטובוס שנתלה בירושלים, אבל לא רצינו שיתפרש כשמחה לאיד, אז דחינו", אמר באסל בשיחה עם וואלה! חדשות. "לפי הסמנטיקה הישראלית זה כאילו אנחנו יוצאים נגד המדינה, אבל שהידים בעינינו זה כל מי שנהרג עקב הסכסוך המתמשך. הם לוחמי התנגדות פלסטינים. אלו שנהרגים בגדה המערבית, בזמן שהצבא נכנס לבתים שלהם ועוצר ערבים חפים מפשע - יכול להיות שהם זרקו אבנים אבל הם נלחמו בשטח שלהם, בשטח המדינה העתידה לבוא בגבולות 67' - הם לוחמים למען חירותם".

הפגנת סטודנטים מטעם תנועת אם תרצו בעקבות גל הפיגועים, אוניברסיטת תל אביב. ראובן קסטרו
"הימין אוהב לרקוד על הדם". מפגינים מציינים את הפיגוע בבית הכנסת בירושלים/ראובן קסטרו

לדבריו, הציבור בישראל מפרש את ההפגנה והמונח "שהיד" בצורה לא נכונה כלל, בין היתר בגלל גורמים מתסיסים בימין. "סטודנטים רבים, בהם גם כאלה שלא משתייכים לזרמים פוליטיים, לא מבינים למה אנחנו לצד ה'שהידים'. הם ניזונים מהתקשורת הישראלית ומהפוליטיקאים הישראלים, שמחממים את האווירה. הציבור הישראלי לא חי במציאות, אנשים ניזונים מתקשורת מוטה ומהלך הרוח שהולך ומקצין, שהוא לא בא לטובת אף אחד. הימין אוהב לרקוד על הדם, ולא משנה לו איזה דם זה. הם מחפשים על איזה דם לרקוד", האשים באסל.

כותרות נוספות בוואלה! חדשות:
גורמים במשרד המשפטים על אשקלון: על פניו ההוראה לא חוקית
בשל המצב: כל קצין במילואים יורשה לשאת נשק
החוק שיאסור השבת גופות של מחבלים למשפחותיהם

הפגנת סטודנטים מטעם תנועת אם תרצו בעקבות גל הפיגועים, אוניברסיטת תל אביב. ראובן קסטרו
"אנשים ניזונים מתקשורת מוטה ופוליטקאים מתסיסים". עשרות מפגינים נגד האירוע לזכר השהידים, היום/ראובן קסטרו

בשלב זה התייחס באסל להרג הצעיר הערבי בכפר כנא בשבוע שעבר והאשים את השר לביטחון הפנים. "אהרונוביץ' נתן פקודה לרצוח כל אחד שכביכול מאיים על שוטרים; מהי ההגדרה של מאיים? יש נוהל פתיחה באש, במשטרה, שהם לא השתמשו בו. הם חרגו מההנחיות באופן קיצוני במקרה של הבחור בכפר כנא. יש הבדל בין לירות בו ברגל ולנטרל אותו, לבין לירות בו בחזה ובצוואר", אמר.

מוחמד אגבריה, יו"ר תא של תנועת "בני הכפר" (אבנאא אלבלד) באוניברסיטת תל אביב, הסכים עם קביעה זו באשר להגדרה מיהו "שהיד". לדבריו, "זה לא המקרה שקרה בבית הכנסת, שהידים זה כל מי שנרצח על ידי צה"ל. הצבא גזען ולא מבדיל בין אדם לאדם". באשר לאירועי הדריסה שקדמו לפיגוע בבית הכנסת, השיב אגבריה כי "אנחנו, הסטודנטים בתל אביב ואני, לא נביע דעה בעד או נגד".

ההפגנה שתוכננה נדחתה, אולם סטודנטים מתאים פוליטיים נוספים באוניברסיטת תל אביב, בהם "אם תרצו", קיימו ברחבת הכניסה לקמפוס מפגן נגד. עשרות סטודנטים הגיעו למקום, מלווים בשלטים ועליהם סיסמאות כגון "תנו גב למג"ב", "טרור - לא בבית ספרנו" ו"דם שוטרים איננו הפקר". לב סולודקין, פעיל ב"בית היהודי" ולשעבר ראש תא "אם תרצו" באוניברסיטת תל אביב, אשר היה ממארגני הפגנת הנגד, אמר: "אנחנו מפגינים כי אנחנו לא מוכנים לקבל הפגנה לזכר שהידים, יהיו אשר יהיו. זהו אקט שלא מתקבל באוניברסיטת תל אביב - בטח שלא בשבוע שבו נרצחו חמישה אנשים בדם קר".

הפגנת סטודנטים מטעם תנועת אם תרצו בעקבות גל הפיגועים, אוניברסיטת תל אביב. ראובן קסטרו
"זאת הסתה, הם לא צריכים להביע את דעתם פה". אוניברסיטת תל אביב, היום/ראובן קסטרו

לדברי סולודקין, ההפגנה שתוכננה נועדה להלהיט את הרוחות. "אני לא חושב שהם צריכים להביע את הדעה שלהם, בטח לא פה. זאת הסתה, הרי לא יהיו בהפגנה הזו מסרים של אהבה ופיוס. אני חושב שדברים כאלה לא מקובלים ואף חורגים מגבולות חופש הדיבור. אם היו עושים הפגנה למען השלום ונגד אלימות הייתי מצטרף אליהם, אבל הם עושים פה הפגנה נגד המדינה שלהם ומנסים להתסיס", אמר.

אורן חלפון, יו"ר תא "אם תרצו" באוניברסיטת תל אביב שהשתתף בהפגנה, כינה את המפגינים הערבים "קומץ הזוי". לדבריו, "הם 'השתפנו' בסוף, ומבחינתו זה נוק אאוט. הסטודנטים השפויים באוניברסיטת תל אביב הוכיחו שצריך להפסיק לזלזל בכבוד ההרוגים שלנו. כסטודנט שלומד פה שלוש שנים, אני רואה איך שנה אחרי שנה הסטודנטים מנצלים את החופש האקדמי לרעה ומשתמשים בחופש הביטוי הדמוקרטי כדי לצרף עוד צעירים ערבים למאבק נגד מדינת ישראל".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

עוד במהדורה:

ראש עיריית אשקלון הורה להפסיק עבודת ערבים בעיר - שרת המשפטים פנתה ליועץ המשפטי לממשלה: אמנם חלק מהתושבים תומכים בהחלטתו של איתמר שמעוני להפסיק את עבודתם של פועלים ערבים באתרי בנייה הנמצאים בקרבת גני ילדים, אבל ראשי המערכת הפוליטית מיהרו לגנות אותה. ראש הממשלה נתניהו התייחס ואמר ש"אין מקום לאפליה נגד ערביי ישראל". שר הכלכלה נפתלי בנט וחברות הכנסת מירי רגב ושולי מועלם גינו גם הן. שרת המשפטים ציפי לבני הוסיפה לגינויים ופנתה ליועץ המשפטי לממשלה לבדיקת חוקיות המהלך. ממשרד המשפטים נמסר שאם יימצא שההוראה לא חוקית מבחינה מנהלית היא תבוטל, ואם היא תימצא לא חוקית בפן הפלילי - ראש העיר אף יועמד לדין.

מה מסתתר מתחת לחזות הצנועה? מסתבר שגם מתחת לבגדים החסודים ביותר נשים עדיין רוצות להרגיש סקסיות. כתבת וואלה! נועה הרשקוביץ ביקרה בחנות הלבשה תחתונה המיועדת לנשים חרדיות וגילתה בין כותנות ההנקה וחליפות השחייה גם כמה פריטים מפתיעים - מתחתוני תחרה מנומרים ועד בגדי גוף מעור.

איש השבוע: אין אחד או אחת שלא שמעו עליו, גם אם הם לא מאמינים בו (או בה), אבל מה שבטוח - השבוע הוא הוכיח שהוא מלך התזמון. ברגע אולי הכי מתעלה רוחנית של התפילה, תוך כדי הצעידה אחורה וההשתחוויה לצדדים - בום בום. הפעם אין לנו מה להעניק, כי בכל זאת יש לו כבר הכול, אז המהדורה החליטה לא לעשות לו חשבונות ולא לשאול איפה הוא היה ביום שלישי בשבע בבוקר. עברנו את פרעה - נעבור גם את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully