וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במשרד המשפטים על אשקלון: על פניו ההוראה לא חוקית

20.11.2014 / 14:00

על פי הגורמים, יש לבדוק אם מדובר רק בחריגה מסמכות או בעבירה פלילית של מניעת שוויון הזדמנויות בעבודה או של הסתה לגזענות. השרה לבני פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בנושא

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

לאחר פניית שרת המשפטים ציפי לבני ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בבקשה שיבדוק את הוראת ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני להפסיק להעסיק פועלים ערבים בגני ילדים בעיר, אמרו היום (חמישי) גורמים במשרד המשפטים לוואלה! חדשות: "כמובן, צריך לבדוק מה בדיוק נאמר, אולם על פניו מדובר בהוראה לא חוקית". לדברי הגורמים, יש לבדוק אם מדובר רק בחריגה מנהלית, או שנעשתה עבירה פלילית מצד שמעוני.

אם יימצא שהוראתו של שמעוני היא רק חריגה מסמכותו, מדובר בעבירה במישור המנהלי, ואז ההוראה תבוטל. לעומת זאת, אם יימצא ששמעוני ביצע עבירה פלילית, יוחלט מה דינו בהתבסס על הסעיף שייוחס לו. אפשרות אחת היא שהוא עבר על סעיף שוויון ההזדמנויות בעבודה, האוסר להפלות על רקע דת וגזע. האפשרות השנייה היא שנעשתה עבירה של הסתה לגזענות. במקרה זה, גם אם שמעוני אינו המעסיק הישיר של הקורבנות, אבל הוא פרסם הודעה שמטרתה להביא לגזענות כלפיהם, מדובר בעבירה פלילית.

בחודשים האחרונים משרד המשפטים מנהל קמפיין נרחב נגד תופעת הגזענות במקומות העבודה ובעד העסקת בני מיעוטים. בין היתר, אותו משרד שצריך לקבוע לגבי חוקיות הוראתו של שמעוני, פתח אתר עמוד אינטרנט ייעודי המסביר לעובדים את זכויותיהם במסגרת חוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

עוד על סערת אשקלון:
נתניהו על אשקלון: "אין מקום לאפליה נגד ערביי ישראל"
בנט: "רוב ערביי ישראל נאמנים, לא אתן יד לאפליה"
"הפסקת עבודת הערבים באשקלון - גזענית ובלתי-חוקית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חרג מסמכותו או עבר עבירה פלילית? איתמר שמעוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

שורת פוליטיקאים מכל צדי הקשת הפוליטית יצאו נגד החלטתו של ראש עיריית אשקלון, ובהם השרה לבני, שפנתה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה. "מדובר בהוראה החותרת תחת עקרונות יסוד של שוויון ומניעת הפליה, ועומדת בניגוד לחוק שוויון זכויות בעבודה", אמרה לבני. "הפליית עובדים או דורשי עבודה על רקע לאום או דת היא אסורה, ויש לטפל בכך במלוא חומרת הדין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ביחס להחלטה כי אין מקום לאפליה נגד ערביי ישראל. "אל לנו להכליל ציבור שלם בשל מיעוט קטן אלים ומתלהם", אמר נתניהו. לדבריו, רובם המכריע של אזרחי ישראל הערבים הם שומרי חוק, והמדינה פועלת נגד מי שמפר את החוק בנחישות ובתקיפות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
כנס חירום בנושא פשעי שנאה על רקע ריבוי אירועי "תג מחיר", מאי 2014. נועם מושקוביץ
"הפליית עובדים או דורשי עבודה על רקע לאום או דת היא אסורה". ציפי לבני/נועם מושקוביץ

גם שר הכלכלה נפתלי בנט יצא נגד החלטתו של שמעוני. "כשר הכלכלה לא אתן יד לפגיעה בשום עובד על רקע דת או גזע", אמר בנט בפתיחת ועידת התעשייה 2014 באילת. "לכן הנחתי את אנשיי להגביר את האכיפה בתחום האפליה. הדמוקרטיה נמדדת במצבים קשים והמבחן שלנו הוא דווקא בימים הקשים".

בנט התייחס למצב הביטחוני הקשה בישראל בתקופה האחרונה, ואמר כי אין ערובה לכך שהמתיחות תחלוף, אולם ביקש להדגיש: "99.9% מערביי ישראל נאמנים למדינת ישראל, ויש מיעוט קטן מאוד שפועל נגד. לכן המדיניות של מדינת ישראל תהיה יד קשה למחבלים ויד מחבקת לנאמנים. את הקו התקיף הזה אני מוביל בקבינט בשורה של צעדים שאנחנו מוציאים".

מרכז "מוסאוא", ארגון הפועל למען זכויות אזרחי ישראל הערבים, הודיע הבוקר כי בכוונתו לתבוע את ראש עיריית אשקלון על הסתה להפרת חוק איסור האפליה בתעסוקה. מהמרכז נמסר עוד כי אילו היו יהודים עובדים בבנייה לא היו מעסיקים ערבים וכי השבתה של כוח העבודה הערבי תשתק את השירותים ותגרום להפסדים של יותר ממאה מיליון שקלים ביום.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully