וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסב הנאשם ברצח בחיפה – שוטר פלסטיני שהרג אחים בעבר

20.11.2014 / 13:04

מכתב האישום נגד תושב העיר רפעת עודה, בגין רצח חליל מחרום בחודש שעבר, עולה כי הוא ריצה שמונה שנות מאסר בגין הריגת שני אחים ב-1988. אחיינו של הנרצח: "הממשלה נתנה להם נשק"

חליל מחרום, שנרצח בחיפה בשל ריב על סיגריות, אוקטובר 2014. באדיבות המשפחה
חליל מחרום על רקע זירת הרצח בחיפה, אוקטובר 2014/באדיבות המשפחה

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד רפעת עודה, בן 57 מחיפה, בגין רצח חליל מחרום בחודש שעבר וניסיון לרצוח את בנו של המנוח, ראזי מחרום. מכתב האישום עולה כי עודה הורשע לפני 26 שנה בהריגת שני אחים וניסיון לרצוח את אמם, עת שירת כשוטר תחת הממשל הצבאי והתגורר בשטחים. הוא נידון ל-13 שנות מאסר, מהן ריצה שמונה שנים.

כותרות נוספות בוואלה! חדשות:
האזינו לשיחה האחרונה של שלי דדון: "אני לא נושמת"
17 שנות מאסר לאב שאנס את בתו - והכניס אותה להריון
"הקליע שהרג את הנער בביתוניא נורה מנשקו של המג"בניק"

תמונות מזירת הרצח ברחוב המגינים בחיפה 22.10.2014. ערן גילווארג
זירת הרצח בשכונת ואדי ניסנאס בחיפה/ערן גילווארג

מכתב האישום עולה כי ב-21 באוקטובר הגיע בנו של הנאשם, יוסף, לפיצוצייה, ותקף את בנו של המנוח באמצעות את חפירה, לאחר קטטה בין ראזי לבין בנו של התוקף – נכדו של הנאשם. אנשים ששהו בפיצוצייה הפרידו בין הנצים ויוסף עזב את המקום. ראזי סיפר לאביו את שאירע ובעקבות כך הגיע המנוח אל הפיצוצייה. שעה לאחר מכן, שב יוסף למקום כשהוא מסתיר על גופו אקדח דמה.

עם הגיעו למקום, על פי כתב האישום, התפתח ויכוח בין הצדדים שהתפתח לתגרה, שבה לקחו חלק המנוח, בנו ראזי, ויוסף. בשלב מסוים התעמת הנאשם שהיה מצויד באקדח 9 מילימטרים, עם מחרום, ובחלוף כמה שניות, סובב המנוח את גבו אל הנאשם והחל להתרחק ממנו. בשלב זה שלף הנאשם את האקדח, התקרב אל מחרום וירה בו מטווח קצר. מכתב האישום עולה כי קליע אחד פגע בראשו של מחרום וגרם למותו, לאחר שלפחות כדור אחד נורה לעברו.

כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין צחי נמירובסקי מפרקליטות מחוז חיפה, מייחס לעודה עבירות של רצח וניסיון לרצח. הוא הורשע ב-1988 בהריגת שני אחים ובניסיון לרצוח את אמם בירי צרורות מתת-מקלע, על רקע יחס עוין שקיבל מאותה משפחה. הוא השתחרר לפני תום ריצוי עונשו לאחר שהגיע להסדר טיעון.

בתוך כך, הגישה הפרקליטות בתחילת השבוע כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד יוסף עודה, בגין עבירות של חבלה בכוונה מחמירה ותקיפה חבלנית בגין האירוע שהוביל לקטטה שקדמה לרצח.

תמונות מזירת הרצח ברחוב המגינים בחיפה 22.10.2014. ערן גילווארג
שוטרת בזירת הרצח/ערן גילווארג

לאחר המקרה סערו הרוחות בשכונת ואדי ניסנאס בחיפה, שבה מתגוררת משפחת הנרצח. תושבים באזור אמרו כי בחיפה מתגוררים פלסטינים רבים מהשטחים ששיתפו פעולה עם ישראל, אשר לטענתם פגעו במרקם החיים בעיר. זידאן ג'מיל, בן דודה של הנרצח, האשים למחרת הרצח את מדינת ישראל כנושאת באחריות לאירוע. "הממשלה הביאה את האסון הזה. האצבע של משתפי הפעולה קלה על ההדק. הצבא והממשלה הביאו אותם הנה ונתנו להם נשק", אמר.

מהראן זידאן, אחיינו של הנרצח, אמר כי דודו נרצח בידי "זרים שהורסים את החברה הישראלית". לדבריו, קרוב משפחתו היה "איש משכמו ומעלה. אקדמאי שומר חוק. הוא נרצח בדם קר בלבו של רחוב במדינת ישראל. הנשק משתולל ברחובות והורס משפחות ואת החברה הישראלית. אני קורא לרשויות החוק במדינה למצות את הדין עם הרוצחים השפלים. האנשים שבאו לכאן הם זרים מהגדה, וחיפה הפכה עיר מקלט עבורם. אלו אנשים שמשחיתים כל חלקה טובה".

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully