וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בניסוי: מי מכעיס יותר אמריקנים - דאעש או ישראל?

גבר עמד באמצע אחת מהאוניברסיטאות היוקרתיות בארה"ב, נופף בדגל של ארגון הטרור הרצחני ביותר בעולם כיום וקרא קריאות תמיכה בו. איש לא הגיב. אבל אז הוא שלף את דגל ישראל וזכה לתגובות זועמות

עריכה: גדי וינסטוק

איזה דגל מעורר יותר זעם בקרב האמריקנים – זה של הארגון הרצחני דאעש, או זה של ישראל? זה מה שיוצר הקולנוע עמי הורוביץ החליט לבדוק. הוא יצא לאוניברסיטת קליפורניה בברקלי הנחשבת למתקדמת וליברלית במיוחד, בכדי לערוך את הניסוי.

הורוביץ, מפיק בחדשות פוקס, שלף את דגל דאעש וצעק בקול גדול: "דאעש הוא פשוט בלתי מובן. אנחנו רק רוצים מדינה משלנו. למה אמריקה מפציצה אותנו?". ניתן לראות כי מרבית האנשים שחלפו על פניו פשוט התעלמו ממנו ולא התייחסו לאיש שקורא קריאות בזכות ארגון הטרור נגדו הכריז הנשיא אובמה מלחמה. הפעם היחידה בה הוא מקבל איזושהי התייחסות היא כאשר הוא שולף סיגר ומתחיל לעשן – סטודנט ניגש אליו ומסביר לו שאסור לעשן בקמפוס. כמובן שגם הוא לא התייחס לדגל אותו מחזיק המעשן. המעטים שכן התייחסו למפגין הביעו תמיכה בקריאותיו נגד ארצות הברית.

ניסוי באוניברסיטת ברקלי: איך מגיבים סטודנטים לדגל דאעש ולדגל ישראל?. צילום מסך
"אם זו התגובה לדגל שמייצג את הרשע הגדול ביותר כיום – דאעש, אנחנו צריכים להיות מאוד מודאגים"/צילום מסך

אולם אז שלף הורוביץ את דגל ישראל והתגובות לא איחרו להגיע – סטודנטים רבים טרחו לגשת אליו ולהביע את מורת רוחם מהעובדה שהוא מעז לנופף בדגל הזה. "ישראל מתנהגת כמו גנב בלילה וחמאס הכי טוב", אמר לו אחד מהסטודנטים, אחר מציין כי "כל הישראלים הם רוצחים", סטודנטית נוספת מטיחה בו כי "ישראל רוצחת ילדים" ואחר פשוט אומר לו שוב ושוב - "שישראל תזדיין".

"לסטודנטים בברקלי יש הרבה שכל", כתב הורוביץ בתגובה לניסוי שערך, "זוהי אחת מהאוניברסיטאות היוקרתיות במדינה, אבל האם יש להם גם חוכמה? אם זו התגובה שלהם לדגל שמייצג את הרשע הגדול ביותר כיום – דאעש, אנחנו צריכים להיות מאוד מודאגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully