וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מחבלת פלסטינית שהורשעה דורשת להשתחרר ממעצר

20.11.2014 / 6:17

רסמייה יוסף עודה הורשעה לאחר שהסתירה מעורבותה בפיגוע בירושלים, בו נרצחו שני בני אדם, כדי לקבל אזרחות אמריקנית. כעת היא דורשת להשתחרר ממעצר עד למתן גזר דינה, אך ה-FBI מתנגד נחרצות

רסמייה יוסף עודה, מחבלת פלסטינית שהייתה מעורבת בפיגוע בירושלים ב-1969 וכעת מעורבת בגירוש. AP
עודה, בשנה שעברה בבית המשפט בשיקגו/AP

המחבלת הפלסטינית רסמייה יוסף עודה, בת 67, הורשעה בשבוע שעבר בבית המשפט הפדרלי בדטרויט לאחר שהסתירה את מעורבותה בפיגוע בירושלים ב-1969 בו נרצחו שני בני אדם, על מנת לקבל אזרחות אמריקנית. אמש (רביעי), היא הגישה לבית המשפט בקשה להשתחרר ממעצר עד לקבלת גזר הדין שלה, שיתקיים בחודש מרץ 2015. התובעים הפדרליים הביעו התנגדות עזה לשחרורה, שכן לדבריהם – אין לסמוך על המחבלת שתתייצב לקבלת גזר הדין. "עודה דבקה בחוסר אמינות באופן סדרתי לאורך שנים", נימק התובע את התנגדותו.

בשנת 2004 עודה הגישה בקשה לקבלת אזרחות אמריקנית. כשנשאלה לגבי עבר פלילי, בחרה בתשובה "לא". להגנתה, אמרה כי חשבה שהשאלה מתייחסת להרשעות שניתנו בתוך תחומי ארצות הברית. חלק מדרישותיהם של התובעים הפדרליים כלפי בית המשפט, הוא גירוש שלה מתחומי ארצות הברית.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות:
האו"ם גינה את הטבח בבית הכנסת: "פיגוע מתועב"
האזינו לשיחה האחרונה של שלי דדון: "אני לא נושמת"
אילו חברות הן המזהמות ביותר בישראל?


דיווח על משפטה של עודה (מתוך עיתון מעריב, 5 ביוני 1969):

כתבה על פיגוע בירושלים - מעריב – 5 ביוני 1969. באדיבות הספרייה הלאומית, אתר רשמי
כתבה על פיגוע בירושלים - מעריב – 5 ביוני 1969/אתר רשמי, באדיבות הספרייה הלאומית

עודה הורשעה במעורבות בפיגוע במרכול "שופרסל" בירושלים ב-21 בפברואר 1969, בו נרצחו שני בני אדם. בנוסף על כך, בית משפט צבאי בישראל קבע כי היא פעלה כחלק מחוליה שהניחה חומרי נפץ בשתי הקונסוליות הבריטית בירושלים, וגזר עליה מאסר עולם ב-1970, כשהיא בת 22. היא שוחררה כעבור עשר שנות מאסר – במסגרת עסקה לחילופי אסירים שנעשתה עם "החזית העממית".

כיום, עודה בכירה בארגון הפלסטיני "קבוצת הפעולה האמריקנית" באזור שיקגו. חאתם עבודייה, ראש הארגון, אמר כי עודה היא "סמל" בקהילה, וסיפר כי היא נעצרה כבר בשנה שעברה ושוחררה בערבות. לא ידוע מה המידע שהובילה למעצרה. אם אכן גזר הדין יהיה גירושה של המחבלת, ככל הנראה היא תגורש חזרה לירדן – ממנה הגיעה לפני 20 שנה לארצות הברית. ב-2013 קיבלה עודה אות כבוד מטעם "ברית התרבות של שיקגו", ארגון המאגד מרכזים אתניים ומוזיאונים באזור העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully