וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסקת עבודת הערבים באשקלון - גזענית ובלתי חוקית"

בצד השמאלי של המפה הפוליטית גינו את החלטתו של ראש עיריית אשקלון, שפורסמה לראשונה בוואלה! חדשות. ח"כ פריג': "שמעוני מזהם את העיר". ח"כ שי: "לבטל את ההחלטה לאלתר". גם ברשויות המקומיות היו מי שמתחו ביקורת

העיר הפלסטינית רוואבי שנמצאת בשלבי בנייה מתקדמים. נובמבר 2013. יותם רונן
"מרקם היחסים בין יהודים וערבים עומד עתה למבחן"/יותם רונן

באופוזיציה גינו אמש (רביעי) בחריפות את החלטתו של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני להפסיק עבודת פועלים ערבים בעיר, עליה פורסם לראשונה בוואלה! חדשות. חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) אמר כי מדובר ב"גזענות מהסוג הנחות ביותר". לדבריו, "בתירוץ עלוב של 'תחושת ביטחון' מבקש שמעוני להפוך את אשקלון ל'עיר נקייה מערבים' ולזהם אותה בגזענות אנטישמית. אני קורא לשר הפנים גלעד ארדן וליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס לגנות בפומבי את שמעוני ולדרוש ממנו לחזור בו מהחלטתו על כל משמעויותיה".

ח"כ נחמן שי (העבודה) אמר כי החלטתו של שמעוני היא "החלטה בלתי חוקית בעליל שדגל שחור מתנופף מעליה". הוא קרא לבטל את ההחלטה לאלתר והוסיף: "מרקם היחסים בין יהודים וערבים עומד עתה למבחן. מנהיגים מצווים לשמרו ולא לקרוע אותו לגזרים, שלא ניתן יהיה עוד לשקמם". ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת "יש עתיד", כינה את ההחלטה "טעות חמורה". לדבריו, "הכתמת ציבור שלם של אזרחים וסימונם כסכנה פוטנציאלית מאיימת לקרוע את החברה הישראלית ולעשות את מלאכתו של הטרור. אני קורא לראש העיר לחזור בו".

עוד בוואלה! חדשות:
פרסום ראשון: ראש עיריית אשקלון הפסיק עבודת ערבים בעיר
האזינו לשיחה האחרונה של שלי דדון: "אני לא נושמת"
"פרטנר" זייפה חתימת לקוח - וגבתה אלפי שקלים במרמה

איתמר שמעוני, ראש העיר אשקלון, בוועידת במשפט באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, חבר הכנסת לשעבר יוחנן פלסנר, אמר כי "מדובר בהחלטה מסוכנת המנוגדת לעקרונות הדמוקרטיה ולחוקי מדינת ישראל האוסרים אפליה מכל סיבה שהיא". לדבריו, "אל לנו לתת לטרור הערבי לערער את יסודות חיינו המשותפים כאן. גם בימים קשים עלינו להקפיד על שמירת הרוח הדמוקרטית וערכי השוויון ברוח מגילת העצמאות".

גם בקרב הרשויות המקומיות היו מי שביקרו את החלטתו של ראש עיריית אשקלון. "אצלנו לא תהיה אפליה בין גזע, דת ומין ואנחנו לא לוקחים נורמות ששייכות למחוץ לעיר", הבהיר דובר עיריית חיפה עידו מינקובסקי. "אנחנו נמשיך קיום אחד כמו ב-110 השנים האחרונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"לא צריך להכליל"

ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, לא פסל לגמרי את ההחלטה. "אני לא חושב שצריך להכליל ולקבל החלטה גורפת שתאסור על כל הערבים לעבוד ברשויות", הסביר. "אני חושב שצריך להסתכל מאיפה הם מגיעים. אם הם הגיעו ממקום עוין במידה כזאת שזה מעורר חשש שהם מושפעים מאוד ממה שקורה בסביבתם, אז בוודאי אסור לתת להם להיכנס לתחומי הרשות כי הם מסכנים את הילדים וההורים. אבל אם אלה אנשים הנאמנים למקום העבודה שלהם, אז אסור שהם יסבלו מגזירה גורפת כזאת".

לדברי מלכה, "אצלנו למשל עובדים דרוזים מצפון רמת הגולן ובדואים מטובא זנגרייה. אין לנו בעיה עם זה כי לא הוכח שהם רוצחים או מושפעים מהאווירה הפלסטינית. אבל אם מדובר בערבים ממזרח ירושלים או מעזה אז זה סיפור אחר. מדובר במקומות שברור שהם עוינים. דין ירושלים זה לא אותו דין שצריך לעשות בקריית שמונה. בירושלים, למשל, אני באופן אישי חושב שלא צריכים להעסיק ערבים ממזרח העיר. שם באמת צריך לעשות אבחנה".

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק הגיב גם הוא להחלטה. "אנחנו לא מתערבים בשיקולים והחלטות של ראשי עיר אחרים. בימים אלו אנו עסוקים בהחלטות ביטחוניות ובמתן תחושת בטחון מרבית להורים והילדים בעיר ובימים האחרונים קיימנו הערכות מצב נרחבות עם המשטרה וכוחות ביטחון אחרים והוספנו שעות שמירה בקרבת בתי ספר וגני ילדים, הוספנו שומרים במקומות אשר דורשים אבטחה והוספנו סיורי שיטור עירוני רבים". קוניק הוסיף כי בעירייה מתכננים גם "לאבטח את תנועות הנוער ולקיים הדרכות ורענוני נהלים בעיר".

"חשוב לי שכל אחד ואחת מהתושבים בעיר יגלו ערנות וידווחו למוקד העירוני או למשטרה על מקרים חשודים, אך יחד עם זאת יש לשמור על קור רוח ועל שגרת החיים בעיר", אמר קוניק.

העיר הפלסטינית רוואבי שנמצאת בשלבי בנייה מתקדמים. נובמבר 2013. יותם רונן
בחלק מהערים הוגברו הסיורים לתפיסת שב"חים/יותם רונן

בעיריית רמת-גן הוחלט השבוע על הגברת הערנות והפעילות בהיבט הביטחוני. בין היתר, תוגברה פעילות המאבטחים במוסדות החינוך בעיר, בוצעו תדרוכים וריענון נהלים לכלל הכוחות הפועלים בעיר וצוותי האכיפה והביטחון הונחו להגביר, יחד עם המשטרה, את הפעילות למעצר שוהים באתרי בנייה שונים בעיר. "מדינת ישראל כבר הורגלה, לצערנו, בתקופות קשות מבחינה ביטחונית", אמר בתגובה ראש העיר ישראל זינגר. "על מנת לאפשר לתושבי העיר להמשיך ללא חשש בשגרת יומם, הנחיתי את כל הכוחות הרלוונטיים לפעול ככל שיידרש למען הגברת תחושת הביטחון ולחידוד הערנות".

בראשון לציון הוחלט לתגבר סיורי פקחים בין מוסדות החינוך אתמול בשעות הבוקר. נוסף על כך, החברה לביטחון, בשיתוף משטרת ישראל, הגבירה את פעילותה לאיתור שוהים בלתי חוקיים בעיר. כמו כן, החברה הכלכלית בראשון לציון שלחה מכתבים לכל קבלני החברה ובו חידדה את האיסור המוחלט על העסקת שב"חים בעבודות בנייה ופיתוח בעיר. על פי החלטת העירייה, קבלן שייתפס מעסיק שב"חים לא יוכל להשתתף עוד במכרזי חברה וכן יוטל עליו קנס של עשרת אלפים שקלים.

ראש עיריית חולון, מוטי ששון, פנה אתמול לשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', בדרישה שיפעל בדחיפות להחזרת תקציבי אבטחת כלל גני הילדים, כפי שהיה נהוג ברשויות המקומיות בשנות ה-90. "אני חש בימים האחרונים בחרדה הולכת וגוברת בקרב ההורים, בעקבות ההידרדרות במצב הביטחוני", כתב ראש העירייה לשר. "הדיווחים החוזרים על פיגועים מדירים שינה מעיניהם של הורים השולחים את ילדיהם לגני הילדים – ובמידה לא מבוטלת של צדק... ביטחון ילדינו הוא משימה ראשונה במעלה ואני סבור כי פעולה בנושא הכרחית, ויפה שעה אחת קודם".

לפניות לכתבים:
עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il
דנה ירקצי - danayark@walla.com
עדי חשמונאי - adihashmonai@walla.com

(עדכון ראשון: 19.11.14, 23:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully