וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקליע שהרג את הנער בביתוניא נורה מנשקו של המג"בניק"

19.11.2014 / 18:28

המשטרה הציגה בפני בית המשפט חוות דעת שמחזקת את החשדות נגד שוטר משמר הגבול שנעצר. עם זאת, טרם ברור אם יואשם ברצח או בעבירה חמורה פחות. מעצרו הוארך בחמישה ימים נוספים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו: מעצרו של השוטר החשוד הוארך בשבוע שעבר)

הקליע שפגע בגוף הפלסטיני הצעיר בביתוניא בחודש מאי האחרון אכן נורה מנשקו של שוטר משמר הגבול שנעצר בחשד שירה למוות בצעיר – כך עולה מחוות דעת שהציגה היום (רביעי) המשטרה בבית משפט השלום בירושלים. בית המשפט האריך את מעצרו של השוטר בחמישה ימים, שבמהלכם יגובש כתב האישום נגדו. בשלב זה, לא ברור אם הוא יואשם ברצח או בעבירה חמורה פחות.

הדיון נערך על רקע הצהרת התובע שהגישה היום פרקליטות המדינה. מפרוטוקול הדיון עולה גם כי חוות דעת הנמצאת בידי המשטרה שוללת את האפשרות שהדם של הנער שהיה על הקליע, שנמסר לגורמי הצבא מהרשות הפלסטינית כמה ימים לאחר הירי, נמרח עליו לאחר התקרית. עוד מסתמן כי לא יוגש כתב אישום על הרג הנער השני, שבגופו לא בוצעה נתיחה.

עוד בוואלה! חדשות:
"חיקוי של דאעש": כך השפיע הארגון הקיצוני על המחבלים מהבירה
"איבדנו נשמה": אלפים השתתפו בהלוויית השוטר הדרוזי
מעבדת הנפץ בבת ים: בן של ראש ארגון פשע מוכר נעצר

הארכת מעצר לשוטר מג"ב שירה בפלסטיני בביתוניא, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
השוטר החשוד בבית המשפט בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

בין הראיות שבידי המשטרה, ישנן עדויות של חבריו של השוטר שככל הנראה מחזקות את החשד כי הוא זה שירה לעבר הנער. עם זאת, במהלך הדיון סירב נציג המשטרה לענות לשאלה אם מישהו מבין חברי הצוות ראה בוודאות כי השוטר החשוד ירה את הכדור שפגע בנער. ראיה נוספת שהוצגה בפני בית המשפט היא הודעתו של מפקדו של השוטר, אך תוכנה עדיין לא ברור. כמו כן, הוצגו הודעה של קרוב משפחתו של השוטר ותמלול שיחה טלפונית שניהל החשוד לכאורה עם אדם אחר ומחזקת את החשד נגדו.

בא כוחו של החשוד, עורך הדין בני כ"ץ, אמר במהלך הדיון כי הראיות שהוצגו "הן ראיות שכל אחת מהן ניתנת לסתירה בנקל על ידי מומחים של הצד השני". לדבריו, "הראיות הללו, יש בהן המון סימני שאלה והרבה הרהורים בשלב הזה". הוא ציין את העובדה כי הקליע היה שלם על אף שלדברי המשטרה הוא חדר את גופו של הנער ויצא מהצד השני, דבר שלדבריו אינו אפשרי.

צעיר פלסטיני שנורה למוות במחסום ביתוניא, מאי 2014. ארגון "הגנה לילדי פלסטין", צילום מסך
הנער שנורה בביתוניא/צילום מסך, ארגון "הגנה לילדי פלסטין"

שופטת בית משפט השלום ג'ויה סקפה-שפירא דחתה את בקשת הסנגור לשלוח את החשוד למעצר בית ולא להאריך את מעצרו. היא הסבירה כי בחלק מהראיות שהוצגו בפניה יש כדי לבסס את החשד נגד החשוד. בנוגע ליסוד הנפשי הדרוש בעבירת רצח, כתבה השופטת: "ניתן לומר שישנן ראיות מסוימות התומכות בכך, אך עוצמתן של ראיות אלה אינה גבוהה. מכל מקום, יש ראיות כי המשיב צפה את תוצאות מעשיו".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully