וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התארגנות חרדית להלוויית השוטר הדרוזי: "הגן על אחינו"

ברשתות החברתיות נפוצה קריאה לחרדים להשתתף בהלווייתו של רס"מ זידאן סייף מיאנוח-ג'ת, שנהרג בפיגוע בבית הכנסת אתמול. היו שתרמו כסף לשלם עבור ההסעות לצפון. "מרגש שהוא בחר להקדיש את חייו לעם היהודי"

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, זק"א, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מחווה מרגשת: ברשתות החברתיות נפוצה היום (רביעי) קריאה לחרדים להגיע בצהריים להלווייתו של רב-סמל מתקדם זידאן סייף, השוטר שנפצע אנושות אתמול בפיגוע בבית הכנסת בירושלים ומת הלילה מפצעיו. סייף, בן ה-30 מהכפר יאנוח-ג'ת שבגליל המערבי, הותיר אחריו אישה, תינוקת בת ארבעה חודשים, שני הורים וחמישה אחים. הלווייתו תצא היום בשעה 14:00 מבית העלמין שבכפרו.

"מתארגנת קבוצה של חרדים להגיע להלוויית השוטר הדרוזי שמת אמש מפצעיו", נכתב בהודעה, "אנחנו מבקשים מהציבור החרדי שיוכל להגיע להלוויית השוטר שהגן בגופו על אחינו המתפללים, בואו לעשות לו הכרת הטוב וגם קידוש השם". בהודעה אחרת נכתב: "אנחנו קבוצה של חרדים שרוצים לארגן אוטובוס ללוייה של חסיד אומות העולם רס"מ זידאן. זכרו שזהו קידוש השם שאנחנו מחויבים לו. מי שמעוניין, ישלח הודעה".

עוד על הפיגוע בירושלים
פצועי הפיגוע מתאוששים: "יש עוד דרך לעשות"
שגריר ארה"ב: "הפיגוע בירושלים - נקודת שפל חדשה"
אבו מאזן: מגנה את הרג המתפללים בבית הכנסת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בואו לעשות לו הכרת הטוב וגם קידוש השם". סייף עם בתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אריאלה שטרנבוך, מי שיזמה את המחווה, סיפרה לוואלה! חדשות: "ראיתי את התמונה של סייף עם בתו הקטנה, והתרגשתי מהמחשבה שהוא בחר להקדיש את חייו לעם היהודי. חרדים, שהם הנפגעים העיקריים מהפיגוע הזה צריכים לבוא ולחלוק לו כבוד אחרון". עוד אמרה כי בתחילה לא הייתה לה דרך אמיתית לממן את הוצאת האוטובוסים, אולם אז הגיעו אליה הצעות של אנשים שביקשו לתרום ליוזמה - מה שאיפשר את קיומה.

סגן-אלוף במיל' ארז אשל, החליט להירתם אף הוא ליוזמה. "אמרתי למארגנים שכמה אוטובוסים שהם יארגנו, אני משלם. הדבר הכי חשוב בתקופה הזו היא האחדות בין האזרחים במדינת ישראל. זה הדבר שהכי ריגש אותי ב'צוק איתן' - ההזדהות של החרדים עם החיילים. שוטרי ישראל גילו תעוזה שאנחנו קציני צה"ל צריכים ללמוד מהם וההזדהות של כל אחד ואחד מאיתנו, חרדים כחילונים, זה מאמץ של כבוד אחרון ויש לכך ערך חשוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת ההודעות שמבשרות על ההתארגנות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאות תושבים, מכרים, בני משפחה ואנשי משטרה גודשים החל משעות הבוקר המוקדמות את בית העם בכפרו של סייף על מנת לנחם את משפחתו. גופתו הונחה באולם, שבו מקוננות נשות הכפר.

"הוא לא ישמע את בתו אומרת 'אבא'"

"רק לפני חודשיים כל המשפחה שמחה וחגה את חתונת האח", אמרה בעצב אחותו של סייף חולוד. "זידאן, כמו תמיד, היה מלא שמחת חיים, כל הזמן צחק ועשה אווירה טובה. לפני חודש הוא עשה מסיבה גדולה בבית שלו עם חברים, הוא אף פעם לא עשה את זה. התחושה היא שהוא הרגיש שהוא צריך להיפרד מכל המכרים שלו". עוד אמרה: "כשבישרו לי שהוא מת, לא האמנתי. הוא כל כך רצה וניסה ללמד את הבת שלו לרין להגיד 'אבא'. עכשיו הוא לא ישמע אותה לעולם אומרת את המילה הזאת, היא תכיר אותו רק דרך התמונות והסיפורים".

היא אמרה שאחיה דאג תמיד לעזור למשפחתו, ובין היתר למשפחת הדוד שנהרג במלחמת לבנון הראשונה. "הוא היה בכפר בסוף השבוע האחרון, זו הפעם האחרונה שראינו אותו", אמרה. "אתמול בשש בבוקר הוא התקשר לאשתו ואמר לה: 'לכי ללימודים ואני אחזור הביתה ואשמור על התינוקת שלנו'. זו הייתה הפעם האחרונה ששמענו ממנו".

אמו של השוטר הפצוע מהפיגוע בבית הכנסת בירושלים מגיעה לבית החולים הדסה עין כרם, נובמבר 2014. טלי מאייר
אמו של זידאן מגיע לבית החולים הדסה, שבו אושפז לפני שנקבע מותו, אתמול/טלי מאייר

מוגרם סעיד, אשת דודו של סייף הוסיפה: "אנחנו המומים ולא מאמינים שאיבדנו את זידאן. הוא היה עוזר לכולם. היה איש טוב, ממש נשמה. אתמול כששמענו שהוא נפצע באורח אנוש כולם התפללו שהוא יעבור את האירוע הזה בשלום, אבל בשעות הלילה כל התקוות התפוגגו ואבל גדול נפל לא רק על המשפחה אלא על כל הכפר". עוד אמרה כי המשטרה סיפרה למשפחה בבית החולים על גבורתו של זידאן, שהיה הראשון שהגיע לזירה עם שוטר נוסף - ושספג כדור בראשו מהמחבלים. "הוא כופף את הראש של חברו והציל בכך את חייו של החבר", אמרה.

אריסן סעיד, חברו של ההרוג ושוטר במשטרת מחוז ירושלים סיפר: "כשזידאן נפגע הגעתי ישר לבית החולים. אמרו לנו שיש לו פגיעת ראש חמורה שקשה לשרוד ממנה".

חמשת ההרוגים בפיגוע בבית הכנסת: קלמן לוין, משה טברסקי, אריה קופינסקי, אברהם גולדברג וזידאן סייף. רויטרס, באדיבות המשפחות, עיבוד תמונה
חמשת ההרוגים בפיגוע בבית הכנסת: קלמן לוין, משה טברסקי, אריה קופינסקי, אברהם גולדברג וזידאן סייף/עיבוד תמונה, רויטרס, באדיבות המשפחות

"זידאן היה בחור מקסים, בעל חיוך מלאכי. כל מי שהכיר אותו אהב אותו, הוא יחסר להמון אנשים. במקרה בשבוע שעבר נסענו יחד לעבודה בירושלים והוא סיפר לי כמה הוא מרוצה בעבודה וכמה הוא מאושר. הבוקר, כשלקחתי את הילדים שלי לגן, נשברתי. חשבתי על איך שהוא לא יוכל לעשות את זה יותר, על איך שלא יראה את בתו גדלה ושהיא לא תכיר אותו לעולם ושתגדל בלי אבא. אשתו היא ילדה, בסך הכל בת 23, והיא תישאר לגדל את הילדה לבד", אמר החבר.

דלל חמדאן ואיכלס סעיד, שכנות של המשפחה, אמרו כי לכתו של סייף תשפיע על כל התושבים. "זה כפר קטן וכולם מכירים כאן אחד את השני, משתתפים בכל השמחות ובכל ההלוויות. זאת מכה חזקה למשפחה וגם לכפר. נקווה שהוא יהיה הקורבן האחרון ושיהיה כבר שלום".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully