וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצועי הפיגוע מתאוששים: "יש עוד דרך לעשות"

בבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק בירושלים עדיין מאושפזים חמישה מפצועי הפיגוע שאירע אתמול בבוקר בבית הכנסת בשכונת הר נוף. מצבם של שניים עדיין מוגדר קשה. במהלך הלילה אחד הפצועים שב להכרה

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, זק"א, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בבתי החולים בירושלים עדיין מאושפזים חמישה בני אדם שנפצעו אתמול בבוקר בפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף. בבית החולים הדסה עין כרם מאושפזים ארבעה מבין הפצועים. מצבם של שניים מוגדר קשה, מצבו של אחד בינוני-קשה ושל אחד נוסף קל. בבית החולים שערי צדק מאושפז פצוע אחד במצב בינוני.

ד"ר יגאל שושן, מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה בהדסה עין כרם סיפר כי במהלך הלילה נותחו הפצועים שמצבם קשה על ידי הצוותים הרפואיים במחלקות אורתופדיה, פלסטיקה ואף אוזן גרון. לדברי ד"ר שושן, אחד הפצועים שב להכרה לאחר הטיפולים שקיבל והחל לשוחח עם הרופאים. "הוא עדיין בהלם, אבל לא מפסיק לספר לנו על מה שקרה", סיפר. הוא ציין כי המדדים של הפצוע קשה השני יציבים ותקינים, אך "עוד יש לו דרך לעשות". עוד אמר, כי הפצוע שמצבו מוגדר בינוני עדיין זקוק לניתוח השלמה בידו.

פיגוע בבירה - כותרות נוספות:
שגריר ארה"ב: "הפיגוע בירושלים - נקודת שפל חדשה"
קרוב משפחתם של המחבלים: "שהידים שמתו למען ירושלים"

זירת הפיגוע בבית המדרש "ים התלמוד" במתחם בית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, נובמבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
זירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

האירוע אתמול החל בסביבות השעה 7:00 בבוקר. שני בני דודים, רסאן ועאדי אבו גמ'ל משכונת ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים - קרובי משפחה של אסיר ששוחרר בעסקת גלעד שליט, פרצו עם אקדחים וסכיני קצבים לבית הכנסת "קהילת בני תורה" שבשכונת הר נוף והחלו לתקוף את המתפללים במקום בעת תפילת שחרית.

שני שוטרי תנועה שהיו באזור הגיעו לאחר כדקה למקום והחלו לנהל חילופי אש עם המחבלים. אחרי כחמש דקות הגיעו שוטרים מהמחלקה לזיהוי פלילי (מז"פ) לבית הכנסת, ואחד מהם חיסל את המחבלים. חמישה בני אדם נהרגו: המתפללים אריה קופינסקי, אברהם שמואל גולדברג וקלמן לוין, והשוטר זידאן סייף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים 18.11.14. לשכת העיתונות הממשלתית
"אנחנו בעיצומה של מתקפת טרור". נתניהו במסיבת העיתונאים, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס אמש מסיבת עיתונאים מיוחדת והתייחס לפיגוע הקשה. "אנחנו בעיצומה של מתקפת טרור שממוקדת בירושלים", אמר. "היום, באמצע תפילת שחרית, כשהם עטופים בטליתות, נרצחו ארבעה רבנים, ארבעה יהודים - טהורים. לדבריו, חמאס, התנועה האיסלאמית והרשות הפלסטינית "מפיצים אינספור עלילות ובדיות נגד מדינת ישראל".

"הם אומרים שהיהודים מטמאים את הר הבית, שאנחנו רוצים להרוס את המקומות הקדושים בו, מתכוונים לשנות את סדרי התפילה בו – הכול שקר. השקרים הללו גבו מחיר יקר. היום הצטרפו אליהם קורבנות נוספות כתוצאה מעלילת דם", הבהיר.

לפניות לכתבים:
יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com
שבתי בנדט: sben72@walla.com
מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully