וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב: "הפיגוע בירושלים - נקודת שפל חדשה"

18.11.2014 / 14:42

דן שפירו גינה את הפיגוע בשכונת הר נוף, שבו נהרגו 4 בני אדם, וכינה אותו מעשה אלימות ברברי. "הדבר הכי חשוב כרגע הוא לעצור את האלימות. אחר כך אפשר יהיה לדבר על מהלכים מדיניים"

צילום: דוברות המכללה האקדמית הדסה ירושלים, רויטרס, זק"א; עריכה: יאיר דניאל

מתקפת הטרור בירושלים היא מעשה אלימות ברברי ומחריד שיש לגנות בכל תוקף - כך אמר היום (שלישי) שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, בראיון לוואלה! חדשות. שפירו כינה את הפיגוע בבית הכנסת בהר נוף "נקודת שפל חדשה" ואמר כי ארצות הברית משתתפת בצערן של משפחות ההרוגים ושולחת איחולי החלמה לפצועים.

דן שפירו ובוז'י הרצוג בביקור בבית החולים סורוקה. יולי 2014. ניב אהרונסון
לפני שמתכנסים לשולחן הדיונים יש לעצור את האלימות. דן שפירו/ניב אהרונסון

שפירו סיפר כי "שר החוץ קרי שוחח בטלפון עם ראש הממשלה נתניהו ואמר דברים דומים. הוא גם קרא לנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס לגנות בתקיפות את הפיגוע. המסר שלנו נגד הפיגוע ונגד ההסתה הוא ברור. המנהיגים צריכים לפעול להרגעת המצב והפסקת האלימות". שפירו הוסיף כי הוא עצמו עומד בקשר שוטף עם לשכת ראש הממשלה בנושא.

פיגוע בבירה I ידיעות נוספות בנושא
אבו מאזן: מגנה את הרג המתפללים בבית הכנסת
המשטרה העלתה כוננות בירושלים; מחסומים יוצבו במזרח העירה
המחבלים מירושלים: בני דודים מג'בל מוכבר

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
זירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים ברחוב שמואל אגסי, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

"הדבר הכי חשוב כרגע הוא לעצור את האלימות. אחר כך אפשר יהיה לדבר על מהלכים מדיניים נוספים. אנחנו ממוקדים עכשיו במצב בירושלים. בסוף השבוע ראינו רגיעה בהר הבית, אבל התמונות הקשות הבוקר מבהירות שהמצב עדיין נפיץ ויש להמשיך במאמצים בנושא".

שפירו התראיין לוואלה! חדשות גם לפני שבועיים, לאחר פיגוע הדריסה האחרון בבירה. באותו ראיון הוא אמר כי המכתב ששלח יו"ר הרשות הפלסטינית למשפחת המחבל שירה ביהודה גליק, אינו מועיל למאמץ הבינלאומי להרגעת הרוחות ובלימת האלימות בבירה.

בתשובה לשאלת וואלה! חדשות הבוקר על כוונת הפלסטינים לפנות למועצת הביטחון של האו"ם בבקשה שתכפה על ישראל תאריך יעד לנסיגה מהשטחים, אמר השגריר: "איננו סבורים שזו הדרך לפתור את הדברים ובכל מקרה זו לא העת לדון בכך, יש להתמקד בפתרון המשבר הנוכחי".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully