וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה העלתה כוננות בירושלים; מחסומים יוצבו במזרח העיר

18.11.2014 / 12:29

השר לביטחון הפנים הורה לנקוט בשורת צעדים מידיים לשיפור תחושת הביטחון בבירה. בין השאר, גיוס פלוגות מג"ב והקלות בנשיאת כלי נשק עבור תושבי העיר. המפכ"ל: עוברים לפעילות ברמת כוננות ג'

צילום: רויטרס, עומר מירון, שי מכלוף, יותם רונן, זק"א, חדשות 10; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', הורה הבוקר (שלישי) למשטרה לנקוט בשורת צעדים מידיים במטרה לשפר את תחושת הביטחון לתושבי ירושלים והסביבה. זאת, בעקבות הפיגוע שאירע הבוקר בבית כנסת בשכונת הר נוף בעיר, שבו נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו עוד שבעה. במקביל, המפכ"ל הודיע על העלאת הכוננות בעיר.

ההחלטות המרכזיות של השר הן הצבת מחסומים בשכונות במזרח העיר והצבת מחסומים בכפרים שמסביב לבירה, גיוס של ארבע פלוגות של משמר הגבול וכוחות מתנדבים לצורך תגבור הכוחות המוצבים בעיר והנחיה לקבור מחבלים מחוץ לירושלים. כמו כן, המליץ אהרונוביץ' לקדם את הריסתם של בתי מחבלים ולבחון הקלות בנשיאת כלי נשק עבור תושבי הבירה.

מסע הרג בבית כנסת בירושלים - כותרות אחרונות:
חיסל המחבלים: "רצו לעברי עם סכינים מגואלים בדם - ויריתי"
חילופי האש ושוטרים הפצועים: המחבלים חוסלו תוך 5 דקות
אחרי הפיגוע בירושלים: עימותים בבירה ובגדה המערבית
אבו מאזן: מגנה את הרג המתפללים בבית הכנסת

זירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים ברחוב שמואל אגסי, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
השר יצחק אהרונוביץ' מגיע לזירת הפיגוע, הבוקר/נועם מושקוביץ

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, קיים לאחר הפיגוע הערכת מצב בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר במשטרה. בתום הישיבה אמר דנינו כי "החל מרגע זה המשטרה עוברת לפעילות מיוחדת ברמה ג'".

לדבריו, "מדובר בפיגוע מהקשים שידענו בשנים האחרונות, במקום הקדוש ביותר בו מצאו אנשים את מותם. פיגוע זה מצטרף לאירועים מהתקופה האחרונה הנובעים מהסתה". דנינו שיבח את תגובתם "הנחושה והראויה" של השוטרים שהגיעו לזירת האירוע וחיסלו את המחבלים. "הנחיתי את מפקדי המחוזות להיערך לכל תרחיש אפשרי של פעולות נקם ותג מחיר. יש להגביר את הסיורים סביב מסגדים, בתי כנסת ומקומות קדושים", הוסיף המפכ"ל שהנחה על ביטול חופשות ופגרות לכלל השוטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
זירת הפיגוע בבית המדרש "ים התלמוד" במתחם בית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, נובמבר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
סידור מגואל בדם בבית הכנסת שבו אירע הפיגוע/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מוקדם יותר שיבח גם מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, את פעילות השוטרים באירוע. "השוטרים פעלו באומץ רב ומנעו בגופם פיגוע קשה יותר", אמר אדרי. הוא הדגיש כי "מדובר באירוע חמור וקשה. משטרת ירושלים תמשיך בפריסה הרחבה של השוטרים ברחבי העיר, מתן מענה מהיר לכל אירוע כפי שנעשה בפיגוע זה ובפיגועים הקודמים בעיר. אנו נפעל להשבת השקט והביטחון לעיר, באמצעות כוחות משטרה רבים". אדרי שלח את תנחומיו למשפחות ההרוגים וברכת החלמה מהירה לפצועים, וקרא לציבור לגלות אחריות ואיפוק ולדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אדם או חפץ חשוד או חריג.

מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים בזירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים ברחוב שמואל אגסי, נובמבר 2014. הלל מאיר, סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
דנינו ואדרי/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר, סוכנות תצפית
זירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים ברחוב שמואל אגסי, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
הכניסה לבית הכנסת שבו אירע הפיגוע/נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים ברחוב שמואל אגסי, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בבית הכנסת בירושלים ברחוב שמואל אגסי, נובמבר 2014/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully