וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל, פוטין - ומנכ"ל "בצלם": 100 ההוגים המובילים

"זו הייתה שנה של הפיכה, מחאה, השראה והתחלות חדשות", נכתב בפתח רשימת ההוגים המובילים בעולם של כתב העת "פוריין פוליסי". שלושה ישראלים נוספים נכללו ברשימה, לצד נשיא איראן ומנהיג דאעש

חגי אלעד, מנכ"ל בצלם. בצלם,
"תיעדו את הזוועות, כנגד כל הסיכויים". מנכ"ל "בצלם" חגי אלעד/בצלם

נשיא איראן חסן רוחאני, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מנהיג ארגון הג'יהאד "בוקו חראם" אבו בכר שכאו, מנהיגי מחאת הסטודנטים בהונג קונג ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הם חלק מ-100 האנשים המופיעים ברשימת "ההוגים המובילים בעולם", שפרסם היום (שני) כבת העת "פוריין פוליסי", בשנת השישית ברצף. "זו הייתה שנה של הפיכה, מחאה, השראה והתחלות חדשות", נכתב בגיליון החגיגי.

בין 100 השמות, נמצאו גם ארבעה ישראלים. חגי אלעד, מנכ"ל "בצלם", צוין לצדו של מנכ"ל ארגון סורי לזכויות אדם, על כך ש"תיעדו את הזוועות, כנגד כל הסיכויים". לדברי כתב העת, "למרות שהמתקפה נגד עזה זכתה לפופולריות רבה בישראל, אלעד, שנכנס להנהגת הארגון שישה שבועות לפני תחילת המבצע, התעקש על הבאה לדין בגין נזק שנעשה לאזרחים". פעילותם של השניים, כך נכתב, "דחופה יותר ויותר, עם העמקת השנאה ברחבי המזרח התיכון, אולם הם אינם זוכים להכרת התודה המגיעה להם".

עוד על הזוכים בוואלה! חדשות:
ישראלית מת"א נלחמת בדאעש: "הכורדים – כמו היהודים"
מנהיג דאעש בירך הלוחמים בסיני: "הפחדתם את היהודים"
ניגריה זועמת: ארה"ב לא מסייעת במאבק נגד בוקו חראם

דאעש ערפו את ראשו של אמריקני נוסף: "אובמה, חזרתי". מערכת וואלה! NEWS
"הפך לנער הפוסטר של לוחמת ג'יהאד בחו"ל". ג'ון הג'יהאדיסט, בסרטון ההוצאה להורג של האמריקני סטיבן סוטלוף/מערכת וואלה! NEWS

פרופ' אריה כוכבי צוין גם הוא ברשימה היוקרתית "על הפקת מי שתייה מאוויר". כוכבי פיתח אמצעים להפקת מים מהלחות שבאוויר המדברי בנגב, אשר נמכרו לשבעה צבאות ברחבי העולם. הכלכלנית ענת אדמתי, פרופסורית באוניברסיטת סטנפורד, צוינה בשל פעילותה הציבורית בנוגע לפיקוח על בנקים בצל המשבר הכלכלי האחרון, ובועז ברק נכלל אף הוא ברשימה יחד עם עמיתיו אלכסנדר גלאזר ורוברט גולדסטון, על פיתוח טכנולוגיות התורמות לבקרה על נשק בעולם.

"בכל שנה, רשימת ההוגים המובילים שלנו שמה באור הזרקורים את אלה שתרגמו את רעיונותיהם לכדי פעולות, והשפיעו על מיליונים ברחבי העולם", אמר דיוויד רותקופף, עורך "פוריין פוליסי". לדבריו, "זו הזדמנות לחשוב על מי ומה שמניעים את השינוי בעולם כיום, ומי שיעצב אותו מחר".

רשימת הזוכים התמקדה באנשים המעורבים ב"אירועים שהפרו את הסדר העולמי, לטוב ולרע", וחולקה לעשר קטגוריות, בהתאם לתחומי העשייה של האישים השונים. "בשנה שבה רוסיה סיפחה את חצי האי קרים, ו"המדינה האיסלאמית" (דאעש) הגדירה מחדש את טבעו של הטרור, קבוצת מדענים ומהנדסים הודים הראו לעולם איך לשלוח חללית למאדים גם עם תקציב לחוץ", נמסר מכתב העת, "בגיליון זה, 'פוריין פוליסי' מברך את אלה שתרמו באופן משמעותי לשיפור הקהילה הבינלאומית, ומכירים בהשפעתם של אלה שפגעו בה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
לוחמות כורדיות באזור מחמור – אוגוסט 2014. רויטרס
גם 15 אלף הלוחמות הכורדיות נכללו ברשימה/רויטרס

בין 100 הגורמים, הופיעו ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, בני טאי וג'ושוע וונג שהובילו את המחאה הפרו-דמוקרטית בהונג קונג, כמו גם מנחה הטלוויזיה ג'ון אוליבר, "שהמציא את הקומדיה החוקרת", וממציא הטיפול נגד מחלת האבולה, לארי זייטלין. נשיאת הרפובליקה המרכז אפריקנית, קתרין סמבה-פנזה, צוינה על כך ש"הרימה את שברי ארצה".

בקטגוריית "המסיתים", הופיעו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאד, והפעיל "ג'ון הג'יהאדיסט", "שהפך לנער הפוסטר של לוחמת ג'יהאד בחו"ל". כמו כן, צוינו לחיוב כ-15 אלף הנשים הלוחמות במיליציות הכורדיות בעיראק ובסוריה, "שהגנו על יותר מרק על מולדתן".

מרבית הזוכים נולדו באסיה, כשאירופה וצפון אמריקה בהפרש זעום במקום השני והשלישי. אולם ביניהן לבין אפריקה ודרום אמריקה פער ניכר, ורק 17% מהזוכים מגיעים מיבשות אלה. 4% מהזוכים הם טרוריסטים, 16% הם אקטיביסטים, ו-19% הם אומנים. יותר גברים מוזכרים ברשימה מאשר נשים, בפער של 22%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully