וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה גליק מדבר לראשונה: "הוא אמר לי 'אתה אויב', וירה"

ממיטת אשפוזו בבית החולים, שחזר פעיל הימין את ניסיון ההתנקשות בו, לפני כשלושה שבועות בירושלים. "האיש אמר שהוא מאוד מצטער, ואז כיוון אליי את האקדח". עוד אמר: "לא ירו עליי כי אני ג'ינג'י"

צילום: באדיבות המשפחה, עריכה: מתן חדד

"הוא נעמד מולי וכיוון אליי את האקדח. אז אמר 'אני נורא מצטער, אתה אויב של אל-אקצא' - וירה, בום בום", כך שחזר היום (שני) לראשונה פעיל הימין יהודה גליק את ניסיון ההתנקשות בו, שאירע לפני כשלושה שבועות.

בפגישה עם הרב הראשי לישראל דוד לאו בבית החולים שערי צדק שבירושלים, שם הוא מאושפז, הוסיף גליק: "אני לא בבית החולים כי היה לי אפדנציט, לא ירו עליי כי אני ג'ינג'י, אני פה כי מישהו חשב שהוא לחרף מערכות ישראל".

גליק בן ה-50, שנורה ארבע פעמים בידי פלסטיני ממזרח ירושלים ואושפז במצב קשה מאוד המשיך ותיאר את השתלשלות האירועים לאחר הירי. "הייתה פגיעה ביד וחטפתי גם בבטן. ראיתי את שי (שי מלכה, מנכ"ל מנהיגות יהודית, י"א) והוא אמר לי 'יהודה אנחנו חייבים אותך, בוא'. אז רצנו". השניים הספיקו להגיע לצומת מרכזי סמוך לרחוב עמק רפאים, ואז גליק התמוטט. "נשכבתי על המדרכה, ושי צעק 'היה פיגוע'. אישתי הייתה באוטו, באותו זמן והתחבאה בו".

לדבריו, בתוך פחות מרבע שעה הוא כבר היה מאושפז בבית החולים שערי צדק בירושלים. "מעטים הם האנשים שבאותו לילה חשבו שיש לי סיכוי", סיפר, והוסיף כי הצוות הרפואי בבית החולים מאמין שבתוך שבוע-שבועיים הוא יועבר לתהליך שיקומי.

עוד בנושא
פעילי ימין צעדו לכיוון הר הבית: "לא מפחדים מהמחבלים"
איומים על פעיל ימין נוסף: "תלך לגיהנום כמו גליק"
אבו מאזן למשפחת היורה בגליק: "התנקשות של צבא הכיבוש"

בביקורת על האלימות הלאומנית שגברה בתקופה האחרונה, ושכמעט הביאה למותו שלו אמר: "זה לא יעזור להם. התשובה שלנו היא העובדה שעם ישראל כאן, עם הכול ולמרות הכול, ועינינו חוזות ורוצות לציון, ואנחנו מתפללים ויושבים כאן על האדמה".

יהודה גליק והרב הראשי לישראל דוד לאו. באדיבות המשפחה
"נשכבתי על המדרכה, ושי צעק 'היה פיגוע'". גליק בבית החולים/באדיבות המשפחה

מיד אחרי ניסיון החיסול, והימלטותו מהזירה של החשוד במעשה, ריכזו במשטרה מאמצים מרובים לעלות על עקבותיו של המחבל שנעלם מהזירה רכוב על אופנוע. מידע מודיעיני שהתקבל הצביע כי האדם שניסה לחסל את פעיל הימין גליק, שנאם במרכז למורשת בגין בירושלים - עובד במסעדה שבמקום. המודיעים של רכזי המודיעין בימ"ר הצביעו על זיהוי אפשרי בשכונת אבו טור של אדם שקשור למרכז בגין ובפרט למסעדה שלו. אחרי שהופעל איכון טלפוני בעזרת שב"כ התברר כי מדובר במועתז חיג'אזי, שעזב את זירת החיסול זמן קצר לאחר מכן.

לאחר בירור, הגיעו בימ"ר ירושלים גם לביתו של חיג'אזי ושל משפחתו שבשכונה. בשעות הבוקר כבר כיתרו הכוחות את ביתו, והוא חוסל בקרב יריות.

פעיל הימין יהודה גליק נורה בתום כנס בירושלים - מצבו קשה.
גליק נואם במרכז מורשת בגין, רגעים לפני שנורה
חוסל החשוד בניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק. עומר מירון
המקום בו חוסל החשוד בירי/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully