וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כריש רודף אחרי קיאק לאורך 3 קילומטרים

שני חברים שהשיטו סירה בפלורידה גילו שהם לא לבד, וכי כריש עוקב אחריהם. הם החליטו לעשות את הדבר ההגיוני, וקפצו למים. איך זה נגמר? צפו בתיעוד הנדיר

צילום חובבים יוטיוב

כשמארק נומוביץ וחברו יצאו לשוט בקיאק סמוך לחופי פלורידה, הם לא הכינו את עצמם לאורח שהתלווה אליהם למרחק של קצת יותר משלושה קילומטרים: כריש מסוג פטישן כד-חרטום, או בקיצור - כריש פטיש. "הוא התנגח בקיאק ושינה את המסלול שלנו. הדרך בה הוא עקב אחרינו הייתה קצת מטרידה, הוא היה עקבי מאוד", סיפרו מארק וחברו, שהעריכו את אורכו של הכריש בקצת פחות מארבעה מטרים, ממש כמו הקיאק עליו שטו.

"הנוכחות שלו סיבכה את המצב" אמר מארק, שעשה יחד עם חברו את המעשה הכי לא צפוי לסיטואציה אליה נקלעו: הם קפצו למים. אמנם כרישים מסוג זה אינם נחשבים לתוקפניים במיוחד, וישנן רק 30 תקיפות של בני אדם שתועדו לאורך ההיסטוריה, אבל לא כדאי להסתבך עם היצורים העצומים האלה. הפטישן הוא כריש טריטוריאלי מאוד, ואת זה גילו שני החברים כשמצאו עצמם מוקפים בלא פחות משמונה כרישים. עם זאת, הם לא היו צריכים להשתמש בחניתות שלקחו עמם וחזרו לסירה מבלי שאיש ייפגע.

מומחים טוענים כי האיזור לא אופייני לכרישים מסוג זה, אולם ייתכן כי זרמי מים חמים שנגרמו כתוצאה מסופה הם אלה שמשכו לאיזור פלורידה דגים קטנים - והדגים הגדולים הגיעו מיד אחריהם.

  • עוד באותו נושא:
  • כריש
  • סירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully