וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרחק נגיעה: צפו במפגש בין לווייתנים לדייגים

שני דייגים שניסו לדוג דגים מלוחים במחוז טרומס שבצפון נורווגיה הופתעו מאוד כשלפתע הופיעו לצד סירתם לווייתנים גדולי סנפיר. המפגש המיוחד תועד במצלמת הווידאו של הדייגים

רויטרס

שני דייגים ששטו בים במחוז טרומס שבצפון נורווגיה הופתעו מאוד כשמצאו את עצמם במרחק נגיעה מלווייתנים גדולי סנפיר. המפגש הנדיר אירע בשבת האחרונה, כאשר סוואן אסג'ורד וטרונד איברג'ורד ששטו בסירת הדיג הקטנה שלהם עגנו באזור מוקף הרים, נעמדו על קצה הסירה וניסו לדוג דגי הרינג, הידועים גם כ"דג מלוח".

טיול הדיג שהחל באופן רגוע קיבל תפנית "משפריצה" כשלפתע הופיעו לצדי הסירה הלווייתנים והתיזו עליהם מים. המפגש המיוחד תועד במצלמת הווידאו של הדייגים שהותקנה בסירה. "זה יכול להתקרב אלינו", נשמע קולו של אחד הדייגים כשהגיחו הלווייתנים מתוך המים. "אני לא רוצה להיות עוד יותר קרוב לזה", אמר רגע לפני שהסתיים הסרטון.

לווייתנים גדולי סנפיר הם מחיות הים הגדולות בעולם, ומשקלם יכול להגיע ל-30 טונות, פי חמישה ממשקלו של פיל בוגר. הם בעלי ריאות, כך שממש כמו בני האדם, גם הם זקוקים לעלות מעל פני הים ולנשום אוויר, רק שהם עושים זאת כל 40 דקות. היצור הענק הזה, שמתאפיין בתחכום ובאינטליגנציה רבה, נמצא בעשורים האחרונים בסכנת הכחדה, ולולא בני האדם שצדים אותו, הוא יכול להגיע לגיל המופלג של 75 שנים.

עוד ידיעות שאסור לכם לפספס:
צפו: סיפור אהבה בין בבונים לסוס
צפו: חולץ לאחר שהיה תקוע בקיר שלושה ימים
אימה ב"יורודיסני": מצוד אחר נמר שמסתובב חופשי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully