וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: בוקו חראם כבש את העיר שממנה נחטפו מאות הנערות

לוחמי הארגון האיסלאמיסטי השתלטו על צ'יבוק, שבצפון-מזרח המדינה. משם שבו בחודש אפריל האחרון 276 תלמידות. על פי הדיווחים, כוחות הביטחון נמלטו עם תחילת המתקפה על העיר ותושבים רבים גורשו

בוקו חראם הציג את החטופות: "ישוחררו תמורת אסירים". רויטרס
הנערות שנחטפו בחודש אפריל מהעיר צ'יבוק/רויטרס

ארגון האיסלאם הקיצוני בוקו חראם כבש את העיר צ'יבוק שבצפון-מזרח ניגריה, אותו מקום שממנו נחטפו 276 תלמידות לפני כחצי שנה – כך דיווחה היום (שישי) סוכנות הידיעות הצרפתית. מקורות מקומיים מסרו כי לוחמי הארגון תקפו את העיירה אתמול אחר הצהריים וכי הם גירשו חלק מתושבי המקום.

בחודש אפריל האחרון חטפו לוחמי הארגון הקיצוני, המבקש להקים מדינה איסלאמית בשטחי ניגריה, 276 נערות מבית ספר בעיר. 219 מהן עדיין מוחזקות בידי הארגון, שטען לפני שבועיים כי הן אוסלמו וחותנו. הארגון הכחיש דיווחים קודמים שלפיהם הוא ישחרר אותן במסגרת הפסקת אש בינו לבין צבא ניגריה.

עוד בנושא המשבר בניגריה
ניגריה זועמת: ארה"ב לא מסייעת במאבק נגד בוקו חראם
ניגריה: במקום שחרור התלמידות - עשרות נוספות נחטפו
"נקודת מפנה": מאות לוחמי בוקו חראם נכנעו בניגריה

"צ'יבוק נלקחה על ידי לוחמי בוקו חראם. הם שולטים עליה", סיפר אנוך מארק, כומר נוצרי שבתו ואחייניתו נמצאות בשבי הארגון. מארק ועלי אנדומה, סנאטור מטעם מדינת בורנו, שבשטחה נמצאת צ'יבוק, סיפרו שהלוחמים האיסלאמיסטים הסתערו אתמול על העיר בשעות אחר הצהריים, הרסו אנטנות תקשורת ואילצו את התושבים לנוס ממנה. אנדומה מסר לרשת BBC כי כוחות הביטחון שהוצבו בעיר נמלטו ברגע שהחלה המתקפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ארגון בוקו חראם מכחיש את הדיווחים על הפסקת אש עם ממשלת ניגריה, נובמבר 2014. מתוך סרטון יו-טיוב של AFP, צילום מסך
בניגריה רוצים סיוע נוסף מארה"ב למלחמה בארגון הקיצוני/צילום מסך, מתוך סרטון יו-טיוב של AFP

השבוע דווח כי הארגון הקיצוני כבש גם את העיר מייהא, שנמצאת במדינת אדמווה בצפון-מזרח המדינה. היא נמצאת במרחק של 25 קילומטרים מהעיר מובי, השנייה בגודלה במדינת אדמווה, שגם אותה כבשו לוחמי בוקו חראם לפני כשבועיים. מאז הם שינו את שמה ל"מדינת אל-איסלאם" – עיר האיסלאם. ביום שני נהרגו 48 תלמידים בפיגוע התאבדות בבית ספר בעיר פוטיסקום שבמדינת יובה השכנה, כשמחבל של בוקו חראם פוצץ עצמו במבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully