וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך עבודה בארקיע עקב הגבלת גיל הטיסה ל-65

14.11.2014 / 5:33

בנוסף, אישרה ההסתדרות 8 סכסוכי עבודה חדשים. ביניהם: 2,500 עובדי ויצ"ו שמוחים על אי הגעת ההנהלה להסכם קיבוצי עם מנהלות המעונות, ו-4,500 עובדי אגד שמוחים על יישומה של תכנית התייעלות ללא מו"מ עם הוועד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיל הפנסיה עומד על פי החוק על 67. מטוס של ארקיע/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות התכנסה אתמול (חמישי) תשעה סכסוכי עבודה חדשים. הסכסוך הראשון שאושר הוא סכסוך עבודה בארקיע שבו מעורבים 680 עובדים. העובדים מוחים על המבוי הסתום במו"מ להסדרת תנאי העסקתם של טייסים שהגיעו לגיל 65. על פי החלטת רשות התעופה האזרחית (רת"א), נקבע כי גיל הטיסה לטייסים בטיסות מסחריות יוגבל ל-65. כתוצאה מההחלטה ומהצעדים החד צדדיים שמקדמת הנהלת ארקיע, עלולים למצוא עצמם טייסים ותיקים ומוערכים ללא מקור פרנסה בטרם הגיעו לגיל הפנסיה, שעומד על פי החוק על 67.

עוד בנושא בוואלה! חדשות:
הסכם בדואר: העיצומים במשק הופסקו
לקראת שביתה? גל סכסוכי עבודה במשק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובדי אגד מוחים על סגירת סניפים ומוסכים שתקטין את היקף העבודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסכסוך השני שאושר אתמול הוא סכסוך בחברת הפניקס, שבשליטת קבוצת דלק. כ-2,200 עובדי החברה, אליהם נוגע הסכסוך, מוחים על סירובה של ההנהלה לנהל עמם מו"מ ולחתום על הסכם קיבוצי מיוחד שיבטיח את זכויותיהם בעת מכירת מניות השליטה בחברה. העובדים דורשים רשת ביטחון מפני פיטורים לאחר העברת השליטה לבעלים החדשים, כמו גם שותפות ברווחי העסקה בצורת חלוקה של מענקי מכירה לעובדים - כהכרה בתרומתם הישירה להצלחת החברה.

הסכסוך השלישי שאישרה ההסתדרות הוא סכסוך עבודה בקרב סקטור מנהלות המעונות של ויצ"ו. שורשי הסכסוך, אשר נוגע ל-2,500 עובדות, נעוצים בכך שהנהלת ויצ"ו, כך טוענות העובדות, הביאה את המשא ומתן עם נציגות העובדים למבוי סתום וחזרה בה מההסכמות שהושגו עד כה. קריסת המשא ומתן מעכבת את השגת ההסכם הקיבוצי למנהלות המעונות ואינה מאפשרת חתימה על הסכם עבודה חדש.

עוד סכסוך עבודה שאישרה ההסתדרות נוגע ל-4,650 עובדי אגד. אחת העילות להכרזת הסכסוך היא נקיטת שורה של צעדים ארגוניים חד צדדיים על ידי הנהלת האגודה. לטענת ההסתדרות, צעדים אלו צפויים לפגוע משמעותית בזכויותיהם ובשכרם של העובדים, וכוללים, בין השאר, כוונה ליישם תכנית התייעלות ללא מו"מ עם הוועד וההנהלה, צמצום היקף העבודה על ידי העברתה לחברת הבת "אגד הסעים" וסגירת סניפים ומוסכים שתקטין את היקף העבודה ותביא לניוד עובדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רכבת ישראל בתחנה. שלומי גבאי
העובדים ברכבת ישראל טוענים להתנהלות חד צדדית של ההנהלה/שלומי גבאי

ההסתדרות אישרה גם סכסוך עבודה בקרב 600 עובדי חברת עמידר. העובדים מלינים על פעולות שנוקטת ההנהלה אשר צפויות לרוקן את קופת החברה ולפגוע בזכויות העובדים. בנוסף, טוענת ההסתדרות, נמנעת חברת עמידר מכניסה למו"מ שיסדיר וישפר את תנאי הפרישה של העובדים על אף הבטחותיה לעשות זאת ובניגוד לנהוג ביחסי עבודה קיבוציים במגזר הציבורי.

סכסוך עבודה נוסף שאישרה אתמול ההסתדרות נוגע ל-2,600 עובדי חברת רכבת ישראל. העילות לסכסוך, לפי ההסתדרות, עוסקות בהתנהלות חד צדדית של ההנהלה, אשר פוגעת בכוחם הארגוני ובזכויותיהם של העובדים.

סכסוכי עבודה נוספים שאושרו אתמול נוגעים לעניינם של עובדי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, עובדי המועצה המקומית מבשרת ציון ועובדי בבית הספר מקווה ישראל. העילות בסכסוכים הללו קשורות לצעדים שיוזמים המעסיקים השונים בשלושת המקומות, ללא שיתוף או הסכמה עם חברי הוועד, ושיש בהם, לדברי ההסתדרות, פגיעה בעובדים, בזכויותיהם ובביטחונם התעסוקתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully