וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש עסקים המקורב לזקן ואולמרט נמצא ירוי בראשו ברכבו

צוות מד"א קבע את מותו של בני תבין, שנשקו האישי נמצא לצדו. חקירתה של זקן, שהתנהלה באותה העת, הופסקה בשל ויכוח חריף עם אולמרט בעניין תבין. "למה הוא אמר שהוא לא מכיר אותו? כי יש לו עבר, אז הוא מכיר רק אותי?"

צילום: אלי מנדלבאום, תמר מצפי, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בני תבין, איש עסקים המקורב לשולה זקן ולאהוד אולמרט נמצא היום (חמישי) כשהוא ירוי בראשו וללא רוח חיים במכוניתו בתל אביב. תבין הורשע בשנות ה-80' במעורבות בפרשת החשבוניות הפיקטיביות בליכוד, וריצה מאסר בפועל. בנוסף, לפני כארבע שנים הוא הורשע בגין תיווך לשוחד בין הקבלן עתיר הקשרים דוד אפל לבין ראש עיריית לוד בעבר, בני רגב, וריצה עונש של שנתיים מאסר בפועל. את העונש ריצה תבין בכלא חרמון לצד שני ידידים ותיקים מהליכוד - שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון ויורם קארשי, אחיה של זקן שהורשע בפרשת רשות המסים.

זקן, שנמצאה באותה שעה בבית המשפט המחוזי בירושלים בחקירתה הנגדית בתיק טלנסקי ("מעטפות הכסף"), ביקשה להפסיק את הדיון כששמעה על המקרה. "אני נסערת, קשה לי. יכול להיות שאתפזר למקומות אחרים", אמרה. השופט סירב והורה לתובע, עו"ד אורי קורב, להמשיך את החקירה. עם זאת, אחרי כשעה וחצי, שבמהלכן המשיכה להיחקר, הופסקה עדותה בעקבות עימות חריף עם אולמרט.

החקירה הנגדית של שולה זקן - כותרות נוספות:
אחרי הקלטות והעדויות: מה הסיכוי של אולמרט להיחלץ מהרשעה?
זקן בניסיון להביך את אולמרט: "לימד אותי להמר בקזינו"
שולה זקן: "אולמרט רצה לקבור אותי עמוק באדמה"

"בשביל מה הוא אמר שהוא לא מכיר את בני תבין?", התרעמה זקן לפתע, בעת החקירה. "למה הוא אומר שהוא לא חבר שלו? אם יש לו עבר, הוא יכול להיות רק חבר שלי? אני הכרתי אותו דרכו. בקרנו אותו בכלא ביחד". בתגובה, אמר אולמרט לשופט יעקב צבן: "אני לא חושב שזה מכובד שתתן לה ההזדמנות להשמיץ אותי על גופתו של אדם". בעקבות זאת, צבן הורה לה לצאת מאולם הדיונים כדי להירגע בטרם יימשך הדיון.

בסמוך לשעה 12:00 התקבלו דיווחים במוקד משטרת תל אביב על ירי באזור בית הקברות קריית שאול בעיר. למקום הוזעקו כוחות גדולים בפיקודו של מפקד התחנה סגן-ניצב ניסים דאודי. במגרש החניה נמצא רכבו של תבין כשהוא ישוב בתוכו עם פצע ירייה. צוות מד"א קבע את מותו. גורמים במשטרת תל אביב אמרו כי לפי שעה, לא נראה כי מדובר באירוע פלילי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

תבין לזקן: "את מקבלת את הכסף ממני, יש לך עסק איתי"

רגע לפני שהחליטה לשתף פעולה עם הרשויות, זקן שחזרה בחקירתה כיצד תבין נכנס למערכת היחסים המורכבת שבינה ובין אולמרט. "נפגשנו במסעדה, באתי לפגישה עם בני, נדב. בני תבין אמר לי שהייתה לו שיחה עם אהוד ושהוא רוצה לדבר איתי בארבע עיניים", סיפרה בחקירתה. "אמרתי לו שאת מה שהוא רוצה להגיד לי, שיגיד על יד נדב. הוא ענה: 'יש דברים שאולי...', אז אמרתי לו: 'כסף?' והוא אמר: 'נו?'". לדבריה, בני אמר לה: "תשמעי, תדאגי לעצמך, למשפחה שלך, חבל, הבן אדם מוכן לעזור לך".

"אמרתי לו: 'נמאס לי שאני צריכה לרדוף אחרי הכסף בכל פעם מחדש'", המשיכה לשחזר. "בני אמר לי שהוא יודע על ה-10,000 דולר, ואז אני אומרת: 'אני אחכה כל חודש שהוא (אולמרט, ג"ג) יעביר לי או לא יעביר? מה זה השטויות האלה, הרמאות הזאת שלו. אני לא מאמינה לאיש הזה'. ואז בני אמר לי: 'תקשיבי, אני סידרתי איתו, את מקבלת את הכסף ממני ויש לך עסק איתי', ואז אמרתי לו: 'ומי אמר שאני רוצה להיות בקשר איתך?". לדבריה, לאחר אותה פגישה במסעדה היא לא ענתה לטלפונים ממנו, וכשענתה הוא הציע לה להיפגש בו ברגע. היא לא הייתה מעוניינת, והוא ביקש ממנה לחשוב על העניין ולהודיע לו למחרת מתי ייפגשו. לטענתה, הם לא נפגשו.

שולה זקן בבית המשפט המחוזי, ירושלים. דודי ועקנין, מערכת וואלה! NEWS
תבין ריצה עונש מאסר יחד עם אחיה. זקן, היום בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, דודי ועקנין

ב–21 בפברואר השנה, זמן קצר לפני שהתייצבה לראשונה במתקני המשטרה ומסרה גרסה מפלילה לכאורה כנגד אולמרט, השאיר לה תבין את המסרון הבא: "יקירתי את לא עונה. כואב מאוד את מה שעובר עלייך ודואג לאור בחירותייך השגויות לדעתי, שיקשו מאוד על העתיד. בכל מקרה אני איתך תמיד". זקן השיבה לו: "הייתי במסג', איזו בחירה שגויה?". תבין השיב לה: "מקווה שנהנית. בחרת לא להיפגש איתי כך שאני מניח...". לאחר מכן, הוא הוזמן להעיד במשטרה על תפקידו כמתווך בין הניצים, אך שמר על זכות השתיקה. אולמרט מצדו, כפר בטענה שעשה מהלך ישיר או עקיף כדי לשכנע את זקן לחצות את הקווים.

seperator

זקן מעידה היום בפעם השלישית בחקירה הנגדית בתיק. מוקדם יותר בדיון, שאל סנגורו של אולמרט, עו"ד אייל רוזובסקי, בדבר המניע של זקן בהקלטת שיחותיה עם אולמרט, וזו השיבה: "מה זה משנה? אז הקלטתי אותו בסתר, הוא לא ידע, עשיתי לו תחבולות ומניפולציות ומשכתי אותו בלשונו, עשיתי הכול. הדבר היחיד שלא עשיתי זה להגיד לו מה להגיד". לדבריה, את הדברים שאמר אולמרט הוא אמר על דעת עצמו. "גם אם הקלטתי אותו בסוף היום כדי להציל את עורי, מה זה משנה?" שאלה.

כשהתעקש עו"ד רוזובסקי וציין כי זקן אמרה שהקליטה את מרשו כדי להציל את עורה, היא תיקנה אותו והזכירה שאמרה "אם" עשתה זאת לשם כך, וכי זאת לא הייתה הסיבה האמיתית. "אל תשמש בזה כבקרש הצלה. הלקוח שלך גרם לעצמו את מה שעובר עליו", הטיחה זקן בפרקליטו של אולמרט. "לא הקלטתי כדי להציל את עורי, אבל אני שמחה שיש לי את הג'וקר הזה".

שולה זקן בבית המשפט המחוזי, ירושלים. טלי מאייר
זקן בבית המשפט/טלי מאייר

בהמשך הדיון תחקר עו"ד רוזובסקי את זקן בנוגע לרישומיה ביומנים המתעדים את העברות הכספים מהקופה של אולמרט אצל מקורבו אורי מסר, ושאל אותה מתי החלה את הרישום ביומנים. "כשהייתה פעילות בקופה התחלתי לרשום‎. אני יודעת שהתרשלתי פה ושם, כי אי אפשר להתעסק בקופה הזו כל הזמן, כי כל שני וחמישי הוא נסע לחוץ לארץ‎", אמרה זקן. בעקבות זאת הזכיר לה הפרקליט את דבריה מחקירת המשטרה, שבהם אמרה: "אני רושמת כל אגורה ודולר שנכנסים ויוצאים מהכספים של אהוד אולמרט"‎. על כך היא השיבה: "אמרתי שבפעם הראשונה לא דייקתי". עם זאת, היא הכחישה כי שיקרה: "לא שיקרת, לא דייקתי. יש הבדל".

אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים. דודי ועקנין, מערכת וואלה! NEWS
אולמרט בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, דודי ועקנין

אף ששני דיונים ארוכים כבר התקיימו בעדותה של זקן, השאלות העיקריות שנוגעות ללבו של הזיכוי בתיק טרם נשמעו בבירור. הרכב השופטים, אשר צלע אחת בלבד השתנתה בו בעקבות פרישת הנשיאה, קבע ב-2012 כי התביעה לא הצליחה להוכיח כי אותם כספים שהחזיק אורי מסר, חברו של אולמרט ב"קופה הסודית" יועדו לשימוש פרטי. אז הגיעו ההקלטות של זקן שבהן היא נשמעת מדברת עם אולמרט על תוספת שקיבלה בסכום של 30 אלף דולר למשכורתה מאותה קופה.

עד עכשיו הצליח רוזובסקי בעיקר להתיש את זקן וכן לערער את אמינותה. זקן נתפסה לא אחת ב"אי-דיוקים" על דוכן העדים. בשלב מסוים ייאלץ רוזובסקי להגיע ללב הדברים וליומנים, אותם יומנים שבית המשפט לא קיבל בסיבוב הראשון של התיק בשל שתיקתה של זקן, והמתעדים את העברות הכספים.


לפניות לכתבים:
גלי גינת: gali.gnt@walla.com
אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

(עדכון ראשון: 14:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully